Logg inn med Facebook eller Google!

Drömmar, som ni har gjort till sanna...

Started by Riitta, 02. Aug 09, 14:16:29

Previous topic - Next topic

Riitta

Har ni några gamla drömmar om Hellas, som ni har gjort verklighet av :cyclopsani:

Jag hade 2 st så gott som från början av 90 talet, som jag gjode verklighet av  först för några år sedan :bom:
Nummer 1 var att komma till Aten och lyssna på Grekisk musik. Helst på Parios :bom:  Detta var före \"datortider\" så det var en dröm som var helt omöjlig, tyckte jag :cyclopsani:
Sedan pratade min kusin och jag många år att vi skulle åka en dag.
Det blev inget, för hon fick cancer och dog.
Då bestämde jag mig att jag skall dit innan jag dör och så blev det :bom:

Dröm nummer 2 var att komma till Olympos på Karpathos :cyclopsani:
Där har jag ju varit nu och hoppas på flera besök :bom:

Nu har jag en liten dröm kvar. Vet inte om det blir något med det i detta livet, men skulle gärna till Grekland vi olivplockningstider och stanna ett tag. Umgås med Greker så jag kunde lära mig lite mer Grekiska på köpet :cyclopsani:

Vi får väl se vad livet har med sig i framtiden :cyclopsani:

Riitta

Turid

Jeg har en drøm som ennå ikke er virkeliggjort.

Det er å overnatte en natt eller to i Mesta på Chios sammen med kjæresten min. Mesta gjorde veldig inntrykk på meg da jeg var der for to år siden, og bildet i avataren min er tatt der.
Det er etter regn at fuglene synger!

Riitta

Den drömmen låter ju härlig och säkert kommer den och gå i uppfyllelse också tror jag :flower:

Riitta

Tzasiki

:cat:
Jeg reiste fra Chios nå på lørdag 1 august (to dager siden), ville egentlig ha vært igjen der....Går rundt i drømmetåken ennå jeg...
Øya er bare så vakker!! Mesta gjorde også et dypt inntrykk på meg. .. Helt fantastisk.., drømmer om å reise tilbake og bo der for en tid... :cat:

Thera

Jeg har lenge hatt en drøm om å prøve å bo og jobbe i Hellas, helst på Santorini. Og nå gjør jeg det!

Ellers drømmer jeg om så mye. Blant annet å oppleve påske i Hellas (helst på Kreta) og jeg vil være med på olivenhøsting i Chania-området. Å oppleve Karpathos har jeg også drømt om lenge.. Vil også være med på en panegyri. Og jeg drømmer om Sakis Rouvas-konsert! Håper noe av dette kan bli virkelighet nokså snart.
..Don`t dream your life, live your dreams..

Niaas

Jeg drømte lenge om å reise til Olymbos på Karpathos, og overnatte der, og nå har jeg gjort det flere ganger, og stortrives der.
Nå drømmer jeg om å oppleve påsken i Olymbos, og det håper jeg å gjøre neste år!  :cheers:

Jeg hadde også en drøm om å komme til Meteora, og for en del år siden leide min søster og jeg bil fra Parga, kjørte til Meteora og overnattet en natt i Kalambaki. En fantastisk tur.

En drøm som ikke har gått i oppfyllelse enda er å være på konsert i Herodes Atticus-teateret nedenfor Akropolis i Athen, helst med Dalaras! Håper jeg en gang kan få til det!!
Now, I have decided, I am Olymbitic.
Because I, myself am iron, and your place, magnetic!

Anne

Drømmen om den Dalaras konserten deler jeg med deg Niaas....en dag...

Jeg har i mange år hatt en drøm langt bak i hode, og det har vært å en gang eie et lite sted i Hellas. I 2004 gikk den drømmen i oppfyllelse. Jeg kan nesten ikke fatte det ennå at det er sant. Nå drømmer jeg om å bo der lange perioder av året.

Drømmer er deilige....
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

JohnS

Jeg har hatt en liste over steder jeg drømmer om å besøke, og nå begynner den å fylles, har bare to steder igjen av de aller høyest prioriterte.

Meteora er det ene stedet, og den drømmen har bare blitt sterkere og sterkere eter at vi for ca 5 år siden gjorde et mislykket forsøk på å kjøre dit med leiebil fra Parga.  Vi kom ut i så tett tåke på den første fjellovergangen at vi bare å vidt skimta midtstripa og kantstripa på veien, og snegla oss av gårde i 20 i det endeløse.  Da vi omsider kom ned fra fjellet, så vi at tåka lå like tett på den andre siden av dalen.  Vi avstod fra å karre oss over Katarsas-passet og brukte dagen i Ioannina i stedet.  Ikke noe dårlig alternativ da, men......

I september drar vi til Parga igjen, og denne gangen skal vi til Meteora!  Så får vi se om vi leier bil, eller om vi melder oss på en busstur, og lar sjåføren kjempe mot naturkreftene for oss.

Og når vi har fått Meteora inn på CV\'n er det bare Delphi igjen på topp-lista.

Det viktigste for meg ved å reise, er å møte mennesker, så den aller største drømmen er å kunne snakke noenlunde flytende med folk på deres eget språk.  Men jeg har innsett at dette er og blir en drøm.  Jeg vil gjerne kunne språket, men vil ikke ta den tunge jobben med å lære det.

En fløyelsmyk kveld med en klassisk forestilling i Epidavros-teatret hadde heller ikke vært å forakte, forresten.....
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Tor-Atle

Hei !

Denne hang noen dager utenfor Art Center på Karpathos !

Hadde en drøm om å kjøpe det og henge det opp i Baren !!

Veldig viktig budskap.
Hva gjør vi i dette landet her ? Skulle ikke vi vært på Karpathos ?

bengalow

Jag vill berätta om en dröm som förverkligats, inte ens min dröm, men jag är delaktig i uppfyllandet...

Tidigt på 60-talet - då de flesta önskade att få göra resor, som bara var drömmar, satt Anita och lyssnade på sin vänninas bror som hade varit i Grekland....\"-Tänk att få ligga i skuggan under ett olivträd, lyssna på cikadorna, se hur åsnorna struttade omkring med sina laster, och bara njuta av livets goda.\"  Se, det var en dröm att se fram emot!

Samma år, 1962, hade jag rest till Grekland för första gången. Det har blivit många sedan dess. Jag låg inte under en oliv i skuggan, det fanns inga sådana träd i Atén, tyckte jag, 18-årig \"upptäckare\".

När vi träffades många år senare, och bestämde oss för att åka dit på försenad bröllopsresa, så fick jag veta att detta hade varit just en  nästan 25-årig \"drömresa\". Anita fångades av värmen och vänligheten där nere. Det okomplicerade livet, och skönheten i det gamla antika Grekland. Delfi, Akropolis, Meteora, Delos, Olympen, ja, säg det som vi inte upplevt och beundrat tillsammans.

Visst kommer vi att ha med oss drömmar till kyrkogården, fattas väl bara annat! Annars hade vi varit utlevda och blasé - det är vi inte. Vi har mycket kvar att se - och drömmar att förverkliga!!

Sardinien, Portugal, Kroatien, kryssningar inte minst, men vi kommer alltid att återvända till våra drömmars mål - GREKLAND!!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Tjorven

Der fikk han sagt det, den godeste Minas :) Da jeg var på Karpathos for mange år siden, hadde jeg veldig lyst på et av kunstverkene hans. Det var kanskje en liten drøm, og til slutt slo jeg til. Et flott bilde i blåtoner malt på et ganske tykt \"stykke\"  marmor. Tungt som bly, men angrer ikke på at jeg kjøpte det.

Har også drømt om å komme til Astypalea og Fourni. Førstnevnte opplevde jeg ifjor, og denne måneden drar jeg til Fourni :)

Men hoveddrømmen min er å bo i Hellas for en lengre periode. Når det blir vet jeg ikke ennå, men jeg skal ikke ta med meg den drømmen i grava iallfall.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Riitta

Så trevligt att ni skriver om era drömmar :flower: Både om dom som har blivit verklighet och dom som skall bli verklighet :bom:

Riitta

Siste innlegg i forumet

Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...