Logg inn med Facebook eller Google!

Hvor skal jeg reise?

Started by Prasini, 28. Jul 09, 16:56:26

Previous topic - Next topic

JohnS

Jeg ville nok synes jeg hadde vunnet den store gevinsten hvis jeg reiste uspesifisert og havna på Kalymnos    :bounce: .  Men vi prioriterer så forskjellig da.......
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Prasini

Vel alt til enhver tid, nå har mitt ønske vært å besøke Kos i flere år så da blir Kalymnos en nedtur i mitt tilfelle.. Men er sikker på at det er en flott øy!
....Μόνο στα όνειρα...

Admirala

Kan du ikke bare kjøpe selve flyreisen, og ordne med hotell på Kos selv? Xristina kan sikkert anbefale et glimrende hotell!
What is beautiful is good and who is good will soon be beautiful. (Sappho)

http://www.visitnafplio.net
http://godgreskmat.wordpress.com

Prasini

Flybilletter koster nesten det samme som å reise uspesifisert, så tror jeg tjener mest på å reise uspesifisert.. For min del kan jeg betale noen hundrelapper mer for å reise spesifisert, men reisefølget vil ha det billigst mulig.. så får se hva det blir til, har ikke bestilt enda.
....Μόνο στα όνειρα...

Marit

Du kan sjekke om det er mulig å betale seg til å være sikker på å havne på Kos. Mener noen kjente gjorde det for noen år siden mot et gebyr på noen hundrelapper.

Når reiser dere forresten? Jeg reiser om 2 uker. Gleder meg.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Prasini

Blir å reise 14.august, så blir vel samtidig? Vel vi har ikke bestemt oss enda, jeg håper de andre går med på spesifisert. Men det virker som bra sjanse for å havne på Kos uansett, og i verste fall kan man flytte sted når man kommer frem(det beste hadde selvfølgelig vært å være sikret at man kom til ønsket sted..).
....Μόνο στα όνειρα...

Marit

Ja, jeg reiser også 14. august. Skal være der i 3 uker.  :cheers:  :bounce:
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Prasini

Blir bare en uke på meg dessverre...  Du får ha god tur da  :alien:
....Μόνο στα όνειρα...

KyriaT

Quote from: \"Admirala\"Kan du ikke bare kjøpe selve flyreisen, og ordne med hotell på Kos selv? Xristina kan sikkert anbefale et glimrende hotell!

I de fleste tilfeller vil det bli dyrere å ordne med hotell selv enn de prisene reiseselskapene opererer med, og jeg ville i hvert fall unngå å måtte ordne inkvartering selv i august måned! Bortsett i Athen, for der er det jo nærmest folketomt i august...
Fordelen med å ordne ting sjøl er selvsagt at du slipper å bo på et hotell hvor du kan risikere å møte naboen, eller hvis man skal kjøre mye rundt og bo på ulike steder.

Når det gjelder uspesifisert/spesifisert, så har du veldig få (ingen) rettigheter til krav om bosted når du reiser uspesifisert, men når du reiser spesifisert så vet du akkurat hvor du kommer og hva du kan forvente deg. Det mange ikke er klar over er at de som reiser uspesifisert ikke er sikret ett bestemt hotell, men at man kan bli flyttet rundt fra sted til sted alt etter hva reiseselskapet har ledig/får kjøpt billig. Har opplevd å bli flyttet på tre ganger i løpet av en uke, og det var i hvert fall ingen ønskeferie!

Jeg forstår at pris er viktig, så da anbefaler jeg følgende metode:
Se på de hotellene på Kos (og evt Kalymnos) i katalogen og finn det du liker aller minst. Hvis du havnet akkurat der, ville det forringe ferien din? Er prisforskjellen så stor at det oppveier for forringelsen?

Håper du får en fin tur til Kos, en øy med masse turister, men med masse sjarm også! Husk at når turistene flokkes om et sted, så er det jo som oftest en grunn til det....
Livet har ingen generalprøve, det er premiere hver dag!

xristina

Quote from: \"KyriaT\"Håper du får en fin tur til Kos, en øy med masse turister, men med masse sjarm også! Husk at når turistene flokkes om et sted, så er det jo som oftest en grunn til det....
:-D Der steg du enda mer i gradene hos meg KyriaT!

Marit

Quote from: \"Prasini\"Blir bare en uke på meg dessverre...  Du får ha god tur da  :alien:

Er sikker på at jeg får en kjempefin tur, og jeg synes at Kos er et godt valg.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Prasini

Faktisk ikke bestemt meg enda, er så mange andre gode tilbud akkurat nå til andre steder enn Kos... Så hvem vet hvor jeg drar! Men en ting er sikkert, neste uke reiser jeg til Hellas!  :cheers:
....Μόνο στα όνειρα...

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...