Logg inn med Facebook eller Google!

Hvor skal jeg reise?

Started by Prasini, 28. Jul 09, 16:56:26

Previous topic - Next topic

Prasini

Har hele sommeren fundert på hvor jeg skal reise...
Og nå står det egentlig mellom to steder:

Chania (Kreta)
Kos

Har vært på Kreta før, men ikke Chania og Kos har jeg aldri vært. Akkurat nå frister det å reise til et sted jeg ikke har vært..
Så om noen har en mening om noen av disse stedene tas de i mot med takk, for jeg bestiller ganske snart!
....Μόνο στα όνειρα...

Heidrun

Chania har alt. En av middelhavets fineste byer. Markedet er bare herlig. Slik kunne jeg fortsatt og fortsatt. Har også vært på Kos. Men Chania har bare alt og jeg liker defor Chania bedre
Yamas til livet og til

Admirala

Det er en evighet siden jeg var på Kos, og andre på forumet vet mer om øya enn meg...
Chania er en fin by, men etter min smak forferdelig turistifisert, iallfall i gamlebyen - og det er jo den som er fin! Har vært der to ganger, og jeg ble særdeles overrasket over alle skandinavene rundt meg, av souvenirbutikkene og innkasterne. (Og dette var hhv i mai og juni, kan ikke tenke meg det er bedre nå midt i ferietiden.) Hvis dette ikke betyr noe for deg, eller du synes det er ok å bevege seg litt utenfor selve havnepromenaden og deromkring, er Chania ok.

Og om mezedopolio Kalderimi i Theokotopoulo-gaten fremdeles finnes, spis der!!!
What is beautiful is good and who is good will soon be beautiful. (Sappho)

http://www.visitnafplio.net
http://godgreskmat.wordpress.com

Prasini

Jeg har egentlig bestemt meg nå for å reise til Kos, så får se hvordan jeg liker meg der. Har hørt mye positivt. Chania kan jeg tenke meg til blir en god del turister ja, men har kanskje innsett at jeg ikke kan unngå dem (og ja jeg vet er en turist selv... hehe).
....Μόνο στα όνειρα...

Ninette

Quote from: \"Prasini\"Har hele sommeren fundert på hvor jeg skal reise...
Og nå står det egentlig mellom to steder:

Chania (Kreta)
Kos

Har vært på Kreta før, men ikke Chania og Kos har jeg aldri vært. Akkurat nå frister det å reise til et sted jeg ikke har vært..
Så om noen har en mening om noen av disse stedene tas de i mot med takk, for jeg bestiller ganske snart!

Chania er en svært vakker by, men som Admirala sier, full av turister om sommeren. Jeg var så vidt innom der i begynnelsen av juni, og det var nordmenn og svensker overalt. Jeg foretrekker Chania tidlig om våren og sent på høsten, da er det roligere.

På Kos har jeg aldri vært, men jeg vil tro det er mindre turister der?
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

xristina

Kos er et godt valg, synes jeg... :-)

Men på denne tiden er det jo en del turister der også. Om du vil merke det mye, kommer litt an på hvor du skal bo.

God tur!

JohnS

Chania er en av mine favorittbyer, men som de fleste andre steder med mye turisme, bør man gå litt på tvers av den løypa de aller fleste følger.

I bydelen Splanzia kan man fortsatt finne ouzerier hvor gubbene sitter og spiller tavli,  og hvor turister er \"few and far between\".   Går man innover i den nyere delen av byen, skal man heller ikke gå langt før man finner en annen verden.  I byparken ved dammen med gullfisk og skilpadder er det nesten bare grekere på det lille spisestedet, og kommer man inn til plassen ved presidiet, finner man fortsatt små grillsteder hvor lammehodene henger over grillen, og hvor man kan få en skikkelig kokoretsi.
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Prasini

Vel, jeg kommer nok til å besøke Chania en gang i fremtiden også. Akkurat nå er jeg ganske fornøyd med valget mitt! Har ikke bestemt meg for om jeg skal reise spesifisert eller uspesifisert, men ønsker helst å bo i Kos by. Kan havne på Kalymnos også hvis jeg reiser uspesifisert, men tror man har muligheten til å betale en sum for å skifte sted.. Skal bestille snart. Gleder meg!!
....Μόνο στα όνειρα...

xristina

Jeg har fortsatt ikke hørt om noen som faktisk har havnet på Kalymnos når de har reist uspesifisert... Og de aller fleste hotellene som reiseselskapene har, ligger i Kos by.

Marit

Tror det er bare Apollo som har Kalymos på programmet, så om du bestiller uspesifisert hos dem er det vel en mulighet at du havner der. Så vidt jeg vet har ikke Ving hatt Kalymos på programmet de siste årene.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Prasini

Vel kanskje jeg skal ta sjansen på uspesifisert da... Ser at de fleste stedene ligger ganske nært uansett, bortsett fra Kardamena. Jeg sendte mail til Apollo skjønner du, og jeg fikk svar fra to forskjellige der den ene sa at sjansen var størst for å havne på Kos og hun andre sa man kunne like gjerne havne på Kalymnos og anbefalte å reise spesifisert.
....Μόνο στα όνειρα...

Prasini

Ving har også uspesifisert til Kos/Kalymnos, så regner med de har Kalymnos med i programmet da. Men de uspesifiserte reisene til ving er dyrere enn de spesifiserte reisene til apollo, så blir å reise med apollo.
....Μόνο στα όνειρα...

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...