Logg inn med Facebook eller Google!

Re: Hvilke kriterier har du når du velger feriested?

Started by Heidrun, 22. Jul 09, 05:25:08

Previous topic - Next topic

Heidrun

Quote from: \"Astri\"Det som er viktigst for meg er at det ikke er for mange mennesker. Jeg reiser som oftest for å lade batteriene og da er det godt med ro og fred. Jeg er glad i strandliv, gå morgenturer, spise god gresk hjemmelaget mat på en koselig taverna og treffe greske venner. Derfor er Telendos blitt en perfekt øy for meg.

Min store skrekk er en nordisk bar med masse fulle nordmenn som klager over alle de naive nordiske jentene som faller for grekere uten å se at de selv er de virkelige taperene  :offtopic:

Jeg skjønner at denne er myntet på meg i og med det jeg sa i et i annet innlegg for en stund siden.
Alikevel. Våkn opp. Jeg er flau på disse jentenes vegne. Men bevares. Det er fint at du har funnet deg en så fin plass.

Jeg heller desverre totalt i motsatt retning av deg. Jeg må ha et vist antall utesteder for at jeg trives. Jeg vil kjede vettet av meg på et stille sted og jeg synes faktisk det er fint at et sted har diverse barer. Om det er en Nordisk bar spiller liten rolle for meg. Jeg trekker nok mot de engelske eller for den sakens skyld de Irske barene når jeg er på ferie.

Ps kan du si hva du mener om at jeg da er en taper. Det er vel kjent at vi Nordmenn ikke kan konkurere mot de lokale når det gjelder å gi dere jenter total oppmerksomhet i 14 dager. Kanske det er derfor dere faller for disse Kamakiene.
Men jeg kan nesten garantert si at de samme Kamakiene ikke har nubbesjangs i å konkurere mot Norske gutter over et helt år.

Men kanskje dere heller burde konsentrere dere om å gi Norske Gutter litt oppmerksomhet i hverdagen og ikke bare forlange oppmerksomhet en vei. For når vi ikke får oppmerksomhet. Ja da er det narturlig at dere ikke får oppmerksomhet i gjengjeld.
Jeg ser desverre altfor mange forhold som går dukken på grunn av Norske jenters flørting og utroskap med disse Greske menn eller hvor hen de kommer fra

Dere får unnskylde meg at jeg kom utenfor temaet. Men kunne ikke dy meg om å besvare et innlegg som mest sannsynlig var myntet på meg
Yamas til livet og til

Mixelite

Nå er ikke jeg Astri, og skal ikke svare for henne, men la meg nå tenke. Hmmmm. Hvem har jeg mest lyst til å snakke med på en bar tro? En snøvlende rølp av en nordmann eller en tilsynelatende edru greker? Huffnei, den var vanskelig!

Forøvrig kjenner jeg ingen som har reist til Hellas for å finne seg en greker. Derimot kjenner jeg flere som har reist og møtt en greker, og tenk de har dem ennå!

Heidrun

Quote from: \"Mixelite\"Nå er ikke jeg Astri, og skal ikke svare for henne, men la meg nå tenke. Hmmmm. Hvem har jeg mest lyst til å snakke med på en bar tro? En snøvlende rølp av en nordmann eller en tilsynelatende edru greker? Huffnei, den var vanskelig!

Forøvrig kjenner jeg ingen som har reist til Hellas for å finne seg en greker. Derimot kjenner jeg flere som har reist og møtt en greker, og tenk de har dem ennå!

Nå setter du nordmenn i en bås Mixe. Har sett mange Nordmenn edru på en gresk bar og sett greske menn fulle. En edru greker hvis de finnes er koselige de. Men nå drikker stort sett de fleste grekerne hele dagen. ( obs nå satt jeg de i bås da ) Her går det i Raki i tide og utide.
Og hvis et forhold holder, ja da er det ingentin bedre enn dette. Men det er nok desverre bare et fåtall av disse ferieforelskelsene som gjør.
Yamas til livet og til

xristina

Heidrun, dette er så personlig for deg, at argumentene dine blir \"helt på jordet\".

Kan jo lure på hva slags barer du besøker på Kreta, dersom det er vanlig at grekerne er påvirket hele dagen. Sånn er det ikke de stedene jeg er.

Har som dere ser splittet tema ut fra kriterie-tråden!

Turid

Er det noen som setter noen i bås her, Heidrun, så er det du. Ikke alle greske menn er kamakier vet du...... Og det hender vel i ny og ned at det oppstår ekte kjærlighet på tvers av landegrensene også, ikke bare sommerflørting.
Det er etter regn at fuglene synger!

Heidrun

På en taverna så skal grekerne skåle hele tiden med denne grusomme Rakien. Dette gjør at de faktisk er litt på druen hele tiden. Men som sagt. Det er mange grekere som ikke drikker på dagen i det hele tatt. Men det er det mange nordmenn som heller ikke gjør.
Så både du og jeg setter disse i en bås og det beklager jeg
Yamas til livet og til

Mixelite

Quote from: \"Heidrun\"Nå setter du nordmenn i en bås Mixe. Har sett mange Nordmenn edru på en gresk bar og sett greske menn fulle. En edru greker hvis de finnes er koselige de. Men nå drikker stort sett de fleste grekerne hele dagen. ( obs nå satt jeg de i bås da ) Her går det i Raki i tide og utide.
Jeg satte ingen i noen bås Heidrun, det klarte du visst utmerket selv. Jeg sa noe om snøvlende nordmenn kontra tilsynelatende edru grekere. Det var dem vi snakket om, var det ikke? De som sitter drita på en bar og som ikke skjønner hvorfor jentene foretrekker en \"kamaki\"(Diskuterer vi som om alle som sjekker utenlandske jenter er kamakier?).

Jeg har visst ikke møtt de samme grekerne som du kjenner Heidrun, for de jeg har møtt er hardt arbeidende og har ikke tid til å drikke hele dagen.

Heidrun

Quote from: \"Turid\"Er det noen som setter noen i bås her, Heidrun, så er det du. Ikke alle greske menn er kamakier vet du...... Og det hender vel i ny og ned at det oppstår ekte kjærlighet på tvers av landegrensene også, ikke bare sommerflørting.
Ja det er riktig Turid.
Kan jo ta et lite eksempel. Dette gjelder ikke alle, men noen. På dette hotellet jeg bodde så var det en lokal greker som jobbet i baren. Han viste meg bilde av dama si som han hadde funnet kjærligheten med fra Norge. Pen dame og sikkert veldig snill og grei. Men når jeg da bladde bakover i bildene hans. Ja da var det flere damer der. Han innrømmet da at han hadde et forhold til flere damer fra Skandinavia. Flere faste forhold i så måte.
Dette er nok et eksempel som ikke gjelder alle. Men jeg skal love deg at dette skjer oftere enn du tror. Må holde mulighetene åpne som han sa.
Så kjære Turid. Ikke vær alt for blåøyd. Selvsagt så finnes det forhold som holder. Men greske menn er mer lidenskapelige enn norske menn. Så det å tro at en greker holder seg til en kvinne av gangen er utopi når han da ser henne en eller 2 ganger i året
Yamas til livet og til

Marit

Hva er nå problemet med disse norske jentene (og alle andre turistjenter) som har seg en ferieflørt med grekere? Tror nok ikke alle er så blåøyde og naive som du vil ha de til Heidrun.

Nei, la de ha en ferieflørt (og for noen ender det kanskje med den store kjærligheten) og slutt å bry deg!
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Heidrun

Quote from: \"Mixelite\"
Quote from: \"Heidrun\"Nå setter du nordmenn i en bås Mixe. Har sett mange Nordmenn edru på en gresk bar og sett greske menn fulle. En edru greker hvis de finnes er koselige de. Men nå drikker stort sett de fleste grekerne hele dagen. ( obs nå satt jeg de i bås da ) Her går det i Raki i tide og utide.
Jeg satte ingen i noen bås Heidrun, det klarte du visst utmerket selv. Jeg sa noe om snøvlende nordmenn kontra tilsynelatende edru grekere. Det var dem vi snakket om, var det ikke? De som sitter drita på en bar og som ikke skjønner hvorfor jentene foretrekker en \"kamaki\"(Diskuterer vi som om alle som sjekker utenlandske jenter er kamakier?).

Jeg har visst ikke møtt de samme grekerne som du kjenner Heidrun, for de jeg har møtt er hardt arbeidende og har ikke tid til å drikke hele dagen.

Dette er riktig Mixelite.
Vi drar nok på forskjellige steder og det har nok innvirkning på hvilke personer jeg eller du treffer. Jeg er nok på det mere som vi diskuterte i et annet sak på de mere Sydenske stedene. Jeg vi ha masse utvalg av diverse steder å dra på. Og dette gir nok sin innvirkning på mitt valg av sydensteder og ikke minst de såkalte kamakiers valg av steder de velger. Og det med grekere og drikking har kanskje en sammenheng med akkurat det samme. De lever på turistene og vil derfor prøve å være mest mulig part party som en greker sa
Yamas til livet og til

Ninette

Jeg skjønner ikke helt hva som er problemet, Heidrun.

Du oppsøker frivillig disse stedene der du synes grekerne drikker for mye og norske jenter faller for greske kjekkaser. Jeg antar at vi snakker om voksne mennesker, og da blir det helt uforståelig for meg at du skal henge deg opp i dette. Jeg tror dette er mer nyansert enn det du mener å se, og jentene er neppe så blåøyde som du tror.

Liker du ikke det du ser, kan du vel bare finne deg en annen bar?
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

brit

Jeg går ikke på bar og har egentlig ingen erfaring ( når en ser bort fra \"Ouzobaren\" på Skopelos som er en mellomting mellom en bar og en taverna), men jeg tror knapt jeg har sett en full greker, men jeg har sett fulle nordmenn og vært ganske så skamfull over å være norsk.  Ikke hyggelig å være vitne til at de kommer krabbene over dørstokken til hotellet midt på formiddagen. :drunken:

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...