Logg inn med Facebook eller Google!

For mye av det gode?

Started by Ole, 19. Jul 09, 13:36:18

Previous topic - Next topic

xristina

Nå må man huske at mange av oss også er flittige lesere/aktive brukere av andre fora, og jeg baserer i alle fall min mening om tema på det jeg også leser der. Trodde ikke Ole mente bare dette forumet...

Nei, da trekker jeg tilbake uttalelsene min i så fall! Det er ikke basert på hellasforum.net alene!!!

brit

Quote from: \"Anne\"Dette har jeg faktisk ikke tenkt over. Jeg har skrevet om mitt \"paradis\" Skiathos fordi det er der jeg er når jeg reiser til Hellas. Jeg tilhører også de som Ole nevner som omtaler øya si som paradis uten å ha vært andre steder i Hellas (trodde ikke det var nødvendig). Jeg har ikke spennende nye øyer og steder å skrive om, men jeg har fremdeles masse bilder og stoff fra Skiathos som jeg nå helt mistet lysten til å legge inn.
Kjære Anne forsett!!!
Du har så mange koselige og fine tråder fra øya \"vår\", og du har en fortellerglede som er helt unik.
Du er av dem som er flink til å formidle dine inntrykk.
Vi er ikke like der!

Katherina

:thumbright: For mye av det gode? Blir vi skremt bort av lovprisning og mye omtale av steder. Får da ikke håpe det.
 :drunken: Kanskje flere har det som meg. Noen ganger bobler det inne i meg og det bruser over. Det hjertet er fylt av løper munnen over med. Jeg får en sterk trang til å meddele meg og å formidle glede og opplevelser. Det bare MÅ ut og da er Hellasforum et sted som jeg har mulighet til dette. Det er ikke alltid de rundt meg forstår min entusiasme og økende interesse for Hellas generelt og Peleponnes spesielt og da er det godt å ha andre med denne felles forståelsen.
Når opplevelsene har vært rike og det sprenger på, når lengselen etter steder kjennes sterkt eller tiden for avreise nærmer seg, så er det ikke like enkelt å være sakelig. Det gjør så godt å bruke litt store ord. Blir litt lett følelseslada, jeg.

Også er det slik at jeg i jobb sammenheng hele tiden må tenke nøye gjennom hva jeg setter på trykk og da er det godt å kunne skrive rett ut uten og tenke så nøye igjennom. Bare være meg selv.

 :cheese: Jeg begynte å reise til Hellas og ble \"fanget\" av Peloponnes lenge før jeg ble med i forumet, men det er med på å inspirere meg og å gi meg økt kunnskap.
Selvom jeg ikke alltid er like flink til å kommentere alle reiseskildringer og hilsner, så leser jeg det meste og det med stor interesse - fryd.
Forstår så godt at man en gang i blant bruker litt store ord og lovpriser steder. Det er ikke lett å finne dekkende ord. Vi har forskjellige måter å uttrykke oss på, så la oss fortsatt kunne uttrykke oss fra og med hjertet. Flott at vi har forskjellige steder som betyr litt ekstra for oss og at vi har mulighet til å kunne formidle dette.
For meg er det av mange grunner blitt Peloponnes. Det er ikke bare en vane og slett ikke mangel på fantasi eller nyssgjerrighet, for jeg elsker å se nye steder og å sette meg inn i forhold og å planlegge turer.
I august gjør vi en vri og drar tilbake til Lesvos. Dette fordi vi har gode minner her fra og fordi jeg ble inspirert gjennom hilsner og gledesutbrudd fra Lesvos, reiseskildringer og bilder her på Forumet. Dette skapte en lengsel til å komme tilbake.
 :3some: Så takk til alle dere andre som på forskjellige måter uttrykker deres fasinasjon / kjærlighet til deres spesielle sted(er) og deler opplevelser og kunnskap. Det skaper ny nyssgjerrighet og reiseglede.

Turid

Jeg sier som Brit! Fortsett å skrive av hjertens lyst. Anne og alle andre. Ikke la dere begrense av å tenke på om det blir \"for mye\" eller \"for positivt\". Det viktigste er et levende forum, og ved å skulle legge bånd på sin fortellerglede tror jeg mange vil miste gnisten. Og skulle det nå bli litt småprat og såkalt internprat i tråden så gjør ikke det meg det minste! Det er da naturlig i noen sammenhenger at det kommer slike innlegg. Jeg synes det blir gledesdrepende om jeg skulle være redd for å være personlig (intern) når jeg kommenterer i en tråd. Kanskje vil jeg da heller velge å ikke kommentere, og det vil jo være synd for den som har opprettet tråden. Men dette siste ble kanskje litt \"off topic\"?
Det er etter regn at fuglene synger!

xristina

Hmm - jeg kjenner at jeg egentlig synes at det er litt trist at vi ikke kan komme med noen kritiske innspill her, uten at noen skal ta det til seg personlig og deretter \"true\" med å ikke skrive noe mer. Det er da ikke det vi ønsker.

Skulle jeg tatt alt personlig som ble skrevet om min øy, ja da hadde jeg jammen vært langt nede i dag... Joda, det stikker når noen sier at de ikke trives på øya mi, eller aldri vil reise dit, men det ødelegger da ikke min glede i å formidle bilder og opplevelser derfra? Det er litt som om noen kritiserer ungene dine; da elsker du de bare høyere!

Ta ett skritt tilbake, trekk pusten og tenk på innleggene som et innspill for at vi skal lage enda bedre reklame for paradisene våre. Kanskje blir det litt mer nyansert neste gang. Jeg skal i alle fall forsøke på det!

samina

Hei  :flower:   Helt ening med dere Turid og Brit. Blir litt trist nå. Virker som om Ole har mye imot Samos  :pale:
Hilsen

Samina

Ole

Quote from: \"samina\"Virker som om Ole har mye imot Samos  :pale:

Tullprat! Dette må du begrunne!

xristina

Det er jeg som har sagt at jeg antagelig ikke vil til Samos - i alle fall ikke til Pythagorion. Ole har vel aldri sagt noe negativt om øya?

Admirala

Quote from: \"xristina\"Hmm - jeg kjenner at jeg egentlig synes at det er litt trist at vi ikke kan komme med noen kritiske innspill her, uten at noen skal ta det til seg personlig og deretter \"true\" med å ikke skrive noe mer. Det er da ikke det vi ønsker.

Xristina, jeg er sååå enig! Meningen er vel at vi skal utveksle synspunkter, og naturlig nok er vi ikke alltid enige (det ville i så fall vært utrolig kjedelig). Det virker noen ganger som det er svært lav terskel for å komme med synspunkter ikke alle kan rope hurra for, og det synes jeg er trist. Videre virker det som om enkelte tar enkelte utsagn veldig personlig, uten at det er ment personlig i det hele tatt.

Så lenge vi respekterer hverandre, må det være helt ok å lufte sine tanker - selv om ikke alle er enige i den tanken. Vi snakker sak, ikke person.
What is beautiful is good and who is good will soon be beautiful. (Sappho)

http://www.visitnafplio.net
http://godgreskmat.wordpress.com

Mixelite

Jeg sier meg enig med Xristina og Admirala :)

Anne

Det er mulig jeg er hårsår, men jeg følte meg truffet av det som ble skrevet. Jeg har prata varmt for Skiathos og for meg er det et paradis. Det finnes flere negative sider og steder på øya, men det orker ikke jeg fokusere på og det kan også faktisk såre noen som kanskje reiser nettopp for å oppsøke det. Vi er veldig forskjellig når det kommer til smak og behag. Jeg har ikke mange steder å sammenligne med, men må jeg det for å like meg på Skiathos? Noen har kanskje reist dit p.g.a. det jeg har skrevet og bildene mine og kanskje jeg har kjedet noen til døde (unnskyld), men trådene er jo åpne for de som har lyst. Jeg trodde det var dette som var Hellas forumet, at alle var like velkommen til å skrive (gjerne så blekket spruter) om stedene vi har lært å bli glade i. Tror det som provoserte mest var at man på en måte ikke var kvalifisert til å utrope øya si som vakker og paradis fordi man ikke hadde loffa halve Hellas rundt. Selv om det snakkes sak og ikke person så mistet jeg lysten i allefall. Jeg er ikke \"bitter og vonbråten\", men litt trist.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

xristina

Quote from: \"Anne\"Tror det som provoserte mest var at man på en måte ikke var kvalifisert til å utrope øya si som vakker og paradis fordi man ikke hadde loffa halve Hellas rundt.
Det har i alle fall ikke jeg sagt noe som helst om. Det hadde jo blitt som å kaste stein i glasshus...

Synes heller du skal bite tenna sammen og produsere mer om øya di. :-)
Om noen har fått meg til å \"miste\" lysten til å reise til Skiathos, så er det ikke deg, men heller reiseselskapenes vanvittige fokus på Mamma Mia-øya... Vi vurderte faktisk Skiathos i år, men fant ut at vi heller ville vente noen år, nettopp pga. Mamma Mia-effekten. Kanskje merker dere ikke noe til den i det hele tatt, men vi valgte å ikke ta sjansen på det i år.

Siste innlegg i forumet

Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...