Logg inn med Facebook eller Google!

Svineinfluensa

Started by Tessi, 17. Jul 09, 16:28:31

Previous topic - Next topic

Tommy

En Lindström-kommentar angående Svin-influensan :-)

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

xristina

Demonstrerer ganske godt hvordan mange har det. :-D Herlig!

http://www.pandemi.no/pandemi/

Anita

Hi hi hi ... nå fikk jeg meg en god latter Tommy  :cheers:  :cheers:

En skal kanskje ikke spøke med det ... men en kan ikke gå og vente på alle farer som kan skje.

Selv har vi to herlige turer foran oss de neste to månedene. Først skal vi til Praha - 4 dager - så reiser vil til Kykladene - 14 dager...... herlig  :flower:

Anita (som er møkklei av regn og gråvær  :compress: )
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Anne

En god latter fikk jeg også :cheers: . Det nytter ikke gå og grue seg til noe som kanskje hender :nike:. Dette været her kommer til å drukne ethvert lite virus som titter frem :sad11: Godt at Hellas venter på meg to ganger til i sommer :cheer: og jeg kommer til å reise hvis det går fly og ikke myndighetene utferdiger reiseforbud. :flower:
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Epicuristen

Lindström har noe for enhver anledning! :lol:
Μόνο ο μέτριος αντρόπος είναι πάντα στα υψη!

Riitta

Jag tycker man skall vara realistisk och inte överdriva situationen åt något håll.  Man kan inte gå och vara rädd och oroa sig för mycket och inte heller låtsas som ingenting.

Spridningen kommer ju och fortsätta vet vi ju, men hur fort och hur allvarligt det blir kan man ju bara gissa sig till- :?

Eftersom jag arbetar i en \"barnehage\" så finns ju möjlighet att när vi väl får in viruset där så kommer det ju gå genom dom flesta.
Inte så bra, för många av våra barn där har astma och blir redan väldigt sjuka av vanlig förkylning.

Eftersom jag skall resa i september så hoppas jag förstås att klara mig och familjen friska tills vi har kommit hem. :?

Riitta

Måne

\"Greek cases double.

At least 520 people in Greece have contracted the new H1N1 virus, according to the latest tally by the Hellenic Centre for Infectious Disease Control (Keelpno) in Athens. The number has doubled since last week. Half of all the cases are in Athens. [...] Considering the spread of the flu could seriously hurt tourism this year, the government is urging calm. [...] Officials at the education ministry are reportedly mulling the possibility of postponing the start of the school year. Furthermore, if the flu spreads as expected this fall, parents may not be quite so willing to send their children to school.\"

og

\"From a health-hygiene point of view, Greece is a shielded country. We have taken good care so that all citizens feel secure in our country - all residents, all citizens, as well as our millions of visitors.\"

Fra Athens News, 24.7.09

brit

Quote from: \"Riitta\"Jag tycker man skall vara realistisk och inte överdriva situationen åt något håll.  Man kan inte gå och vara rädd och oroa sig för mycket och inte heller låtsas som ingenting.

Spridningen kommer ju och fortsätta vet vi ju, men hur fort och hur allvarligt det blir kan man ju bara gissa sig till- :?

Eftersom jag arbetar i en \"barnehage\" så finns ju möjlighet att när vi väl får in viruset där så kommer det ju gå genom dom flesta.
Inte så bra, för många av våra barn där har astma och blir redan väldigt sjuka av vanlig förkylning.

Eftersom jag skall resa i september så hoppas jag förstås att klara mig och familjen friska tills vi har kommit hem. :?


Riitta

Som jeg skulle sagt det selv!
Ikke redd,ikke hysterisk, men later ikke som om det ikke finnes!!!!
 :flower:

Tommy

Ett gott skratt förlänger livet säjs det.

Så här är en Lindströmsk kommentar till i ämnet. Kanske det har en presumtiv verkan mot influensan ? :D

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Gro

Quote from: \"Tommy\"En Lindström-kommentar angående Svin-influensan :-)


Huff her blir det svinemareritt i natt igjen... ;-) jeg blir tydeligvis påvirket av all denne aviskrivingen. I går drømte jeg at jeg kjempet vilt for å få min datter hjem før myndighetene stengte alle veier og ingen fikk dra ut ;-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

JohnS

Jeg tror egentlig ikke de fleste er redd for at risikoen er større for å bli smittet i Hellas enn hjemme, men er engstelige for å bli syk 3000 km hjemmefra hvis man først blir smittet.  Skal man  få denne omtalte influensaen, virker det tross alt tryggere å ligge i sin egen seng med sin egen (riktignok dansktalende) fastlege innen et kvarters avstand.
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

brit

Quote from: \"JohnS\"Jeg tror egentlig ikke de fleste er redd for at risikoen er større for å bli smittet i Hellas enn hjemme, men er engstelige for å bli syk 3000 km hjemmefra hvis man først blir smittet.  Skal man  få denne omtalte influensaen, virker det tross alt tryggere å ligge i sin egen seng med sin egen (riktignok dansktalende) fastlege innen et kvarters avstand.

Enig! :flower:

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...