Logg inn med Facebook eller Google!

Svineinfluensa

Started by Tessi, 17. Jul 09, 16:28:31

Previous topic - Next topic

Måne

Quote from: \"Anita\".... og vi har pakket kofferten for å være 4 dager her:

http://www.archibald.cz/

Det er første gang vi reiser til Praha og vi gleder oss  :cheers:  :faroah:

Antibac\'en ligger i kofferten, den hadde vi også med til Kreta.

Hilsen Anita

Kos dere i Praha! Utrolig herlig by! (Bodde der i to år) :)

xristina

Quote from: \"Ninette\"Jeg er i Hong Kong for tiden, og her er de redde for svineinfluensa.

Ved ankomst måtte vi fylle ut et slags helseskjema for å forsikre imigrasjonsmyndighetene at vi ikke var smittet eller hadde vært i kontakt med noen som hadde sykdommen.

På flyplassen gikk også svært mange ansatte rundt med munnbind. Det samme ser jeg her på kontoret hvor jeg jobber og blant befolkningen ellers, forholdsvis mange går rundt med munnbind.

Jeg lurer på om jeg burde være mer bekymret enn jeg er?
Fra Andøya til Hong Kong faktisk... Det var to ytterligheter! :-)

Sånne skjemaer er jo bare tull, for der kan man jo lyve så det står etter. Hørte noe om apparater på flyplasser som måler om du har feber... Litt sånn a la varmesøkende kameraer. :-) Ja ja - hysteriet har i alle fall nådd verden rundt!

Ninette

Quote from: \"xristina\"Hørte noe om apparater på flyplasser som måler om du har feber... Litt sånn a la varmesøkende kameraer. :-) Ja ja - hysteriet har i alle fall nådd verden rundt!

Ja, de hadde utstyr på flyplassen for å måle temperaturen. De målte i panna, og førte inn i skjemaet :-)

Jeg skal være her en uke til. Satser på å unngå svineinfluensa uten å måtte gå med munnbind :-)
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Frappe

Såg ett gäng Japaner el Kineser :drunken: i dag och alla bar munskydd:::?
Visst ska man vell vara försiktig men tycker ibland att det går till överdrift. I Grekland tar man upp på nyheterna att man skall använda handsprit och människor som jobbar tex på flygplatsen, Metro kör buss etc ska vara vaksamma!

Camilla

Thera

Quote from: \"Ninette\"Jeg lurer på om jeg burde være mer bekymret enn jeg er?
Det har jeg begynt å lure på om jeg burde være og.  :? Har aldri vært særlig bekymret for slike sykdommer tidligere..
..Don`t dream your life, live your dreams..

Admirala

Quote from: \"Thera\"
Quote from: \"Ninette\"Jeg lurer på om jeg burde være mer bekymret enn jeg er?
Det har jeg begynt å lure på om jeg burde være og.  :? Har aldri vært særlig bekymret for slike sykdommer tidligere..

Å bekymre seg er å møte det onde på halvveien  :wave:
What is beautiful is good and who is good will soon be beautiful. (Sappho)

http://www.visitnafplio.net
http://godgreskmat.wordpress.com

Ninette

Quote from: \"Admirala\"Å beskymre seg er å møte det onde på halvveien  :wave:

Det var godt sagt, Admirala. Og eg bkymrer meg ikke.

I Hong erdet tusen registrerte tilfeller av svineinfluensa blant en befolkningpå 7 mllioner. Jeg har fått vite at mange av de som går rundt med munnbind, gjør det fordi de ikke føler seg helt friske og vil hindre en evt. smitte.

Jeg ser ingen grunn til å bekymre meg.
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

operafantomet

Jeg har tilbragt sommeren på sørlandet, og fikk i går konstantert utbrudd av svineinfluensa. Heldigvis ser det ut til at kroppen har endel \"basselusker\" i seg fra før, så det er ingen katastrofetilstander. Kun høy feber, kvalme, hodepine og kropp så tung som bly, men ingen pustebesvær og heller ikke sår hals. Skal være oppe og hoppe igjen i løpet av noen dager (famous last words... ;) ).

DA skal jeg vel være klar for å dra ut i verden?

Uansett, jeg tror ikke \"folk flest\" vil bli hardere rammet enn meg, så med mindre dere går med influensaangst hvert år (eller har visse sykdommer)  så synes jeg ikke dere skal bekymre dere.

Sier som Per Fugelli: Den beste vaksinen mot svineinfluensa er å holde seg unna VG. Media har tatt tak i skrekktallene, vel vitende om at folk lar seg opprøre og kjøpe avisa. Det rent informative som også finnes i media, drukner under de fete overskriftene og de poshy grafikkene. Egentlig ganske dårlig gjort - og lite tillitsskapende for fremtiden.

Νομιζω ειναι τα φαρμακα μου παιρνω...

Riitta

Hoppas att du blir bra snart. Då har du ju gjort ditt och behöver inte oroa dig ifall du skall dra till Hellas.  :flower:
Riitta

Anita

Da ble siste uken av ferien tilbragt på sofaen under et teppe. Kom hjem fra Praha på søndag og merket allerede da at formen ikke var på topp.

På mandagen hadde jeg veldig sår hals, hes stemme, kroppsverk, tung pust, litt feber, litt magesjau og ellers veldig slapp.

Tirsdag ringte jeg til legen og der tror jeg det er litt panikkstemning  :compress:

Det første de sier til meg er: \"ikke kom ned.. det er stor sjangs for at det er svineinfluensa\"... Hmmmm, jammen det hadde jo vært kjekt å vite det da - sier jeg. Nei sier damen på legekontoret \"vi tester kun i akutte tilfeller - men slike symptomer som du har tyder på at det er svineinfluensa\" Hun skal få legen til å ringe meg. Da legen ringer blir jeg sykemeldt hele uken med beskjed om å ikke oppsøke andre innen 7 dager etter utbruddet.  

Ja ja ... her sitter jeg som et spørsmålstegn.. er dette svineinfluensa... ja da er det ikke mye å være redd for. Jeg ligger på sofaen og leser en engelsk bok på 800 sider - sover litt innimellom - men har det rimelig bra  :flower:

Skulle virkelig ønske det er det berømte \"svinet\" for vi reiser til Hellas om noen uker og det hadde vært greit å være ferdig med det  :cheers: Nå ser det ut til at min mann har blitt smittet -  så han overtar vel sofaen etter meg som begynner å komme til hektene igjen  :compress:

Hilsen Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Riitta

Ojdå,men det är ju perfekt och ha haft det före Hellasresan.
Skönt att du inte känner dig jättesjuk.
Ha det så gott det går :flower:

Riitta

Anita

Quote from: \"Riitta\"Ojdå,men det är ju perfekt och ha haft det före Hellasresan.
Skönt att du inte känner dig jättesjuk.
Ha det så gott det går :flower:

Riitta

Tusen takk Riita  :flower:

Ja jeg håper virkelig det er svineinfluensa, for da er jeg ferdig med det. Ikke at jeg har fryktet influensaen da jeg ikke er i risikogruppen - men det er ikke så hyggelig å være syk når en er på ferie  :cheese:

Hilsen Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...