Logg inn med Facebook eller Google!

Svineinfluensa

Started by Tessi, 17. Jul 09, 16:28:31

Previous topic - Next topic

Tessi

Hei!

Jeg, samboer og datter på et år reiser til Plomari på Lesvos den 3 september.
Noen som vet om det har vert noen fall av svineinfluensa der enda?

MvH
Tessi. =)

Barbro

Personlig så tror jeg dere kan få svineinfluensa like godt i Norge,på flyet..etc etc..Hvorfor skulle dere få det på Lesvos?
Immunforsvaret har ikke godt av bekymringer :blackeye: ..reis trygt.
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

KyriaT

Hvis man ser bort fra selve flyreisa er det faktisk mindre sjanse statistisk sett for å bli smittet i Hellas enn i Norge. Pr i dag (17.07) er det registrert 323 tilfeller i Hellas (med et folketall på 11 millioner, pluss tusenvis av turister) og 105 tilfeller i Norge (med folketall på 4 millioner).
Så det er vel ingen grunn til å bli hjemme i hvert fall!  :bom:
Livet har ingen generalprøve, det er premiere hver dag!

Tessi

Takk for svar dere. =)

Det har du rett i Kyria. =) Jeg får vel vente å se hvordan influensaen utarter seg. Blir det fryktelig mye smitte rundt om kring tror jeg ikke at jeg vil utsette datteren min for reisen. =/

ofriis

Fra Nettavisen: SYDEN-SMITTE: Her er Europa-oversikten over spredningen av svineinfluensa fredag 17. juli. Nå er det Syden-turistene som tar med seg smitten til Norge.\"

Som vi ser av kartet er det ingen bekreftede tilfeller på Kreta, så langt.
http://www.ecdc.europa.eu/en/Health_topics/novel_influenza_virus/2009_Outbreak/maps/EU_Map_big.jpg

Jeg trekker den slutningen at tør man å reise til England så tør man å reise til Hellas også.
The farther one travels / The less one knows

Tessi

http://www.vg.no/helse/svineinfluensa/artikkel.php?artid=564553

Hellas står ikke enda på denne listen, men det dukker vel snart opp der... Antall smittede öker stadig, tror jeg kommer til å avbestille turen min gitt...

Heidrun

Bryr meg ikke om denne nøff nøff influensaen. Får jeg det så javel. ps Jeg går fremdeles over gaten
Yamas til livet og til

Barbro

Quote from: \"Heidrun\"Bryr meg ikke om denne nøff nøff influensaen. Får jeg det så javel. ps Jeg går fremdeles over gaten
Du får ha meg unnskyldt,Heidrun,men..jeg sitter og undrer meg på hva det er du prøver å si her??
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Heidrun

Quote from: \"Barbro\"
Quote from: \"Heidrun\"Bryr meg ikke om denne nøff nøff influensaen. Får jeg det så javel. ps Jeg går fremdeles over gaten
Du får ha meg unnskyldt,Heidrun,men..jeg sitter og undrer meg på hva det er du prøver å si her??
Poenget er at det er farlig å ferdes i trafikken som gående. Men det hindrer meg ikke i å gå over gaten fordet. Synes det hele blir litt for mye alt er farlig
Yamas til livet og til

Turid

Jeg kan ikke skjønne at det skulle være noen grunn til å avbestille turen. Det er vel i bunn og grunn for folk som er syk/svekket fra før at svineinfluensaen kan være farlig. For alle andre er den vel ikke mere farlig enn en vanlig influensa.

Før du tar beslutning om å avbestille ville jeg råde deg til å ta kontakt med fastlegen din eller institutt for folkehelse for å høre hvilke råd de har å gi deg.
Det er etter regn at fuglene synger!

Heidrun

Dette har ikke noe med hellas å gjøre. Men i England så er det såkalte svineinfluensapartyer hvor man blander friske og syke. Poenget deres er å få denne svineinfluensaen slik at man da er immune mot den den dagen den går over i en annen fase.
Britiske myndigheter slår full alarm om disse partyee og ber folk om ikke å delta
Yamas til livet og til

operafantomet

Quote from: \"Heidrun\"Dette har ikke noe med hellas å gjøre. Men i England så er det såkalte svineinfluensapartyer hvor man blander friske og syke. Poenget deres er å få denne svineinfluensaen slik at man da er immune mot den den dagen den går over i en annen fase.
Britiske myndigheter slår full alarm om disse partyee og ber folk om ikke å delta
Simpelthen fordi det ikke er noen \"mild\" utgave av svineinfluensaen i omkrets per se. Det er mange som knapt reagerer på den, mens andre blir akutt syke - men i bunn og grunn er det samme viruset (selv om det stadig muterer seg).

Og i motsetning til andre sykdommer så rammer den oftere unge, friske personer heller enn personer som allerede har svekket helse. Vet ikke hvorfor det er slik (og det vet kanskje ikke ekspertene heller...).

Svineinfluensaen er derimot ikke et større problem i Hellas enn i Norge, så jeg ville ikke avbestilt turen sånn umiddelbart.

Νομιζω ειναι τα φαρμακα μου παιρνω...

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...