Logg inn med Facebook eller Google!

Er Hellas "syden"?

Started by Ole, 08. Jul 09, 21:34:00

Previous topic - Next topic

Mixelite

Det var en lettvint konklusjon Heidrun. Jeg vil påstå vi legger igjen mer penger de dagene vi reiser rundt enn de dagene vi er stedfast på hotellet eller stranda. Vi leier bil, vi spiser akkurat like mye og ofte som når vi ikke leier bil og vi sjopper gjerne underveis hvis det er noe å kjøpe. Vann og is og snacks kjøper vi iallfall åkke som.

Jeg lurer litt på om det har gått et lite troll i deg ;-)

Admirala

Absolutt! Kan vi ikke bare si at vi er enige om at vi er uenige, og at det er umulig å finne et svar med to streker under mht Syden/syden.

Hilsen Admirala - som bruker mye mer penger når jeg reiser rundt enn når jeg er bofast.
What is beautiful is good and who is good will soon be beautiful. (Sappho)

http://www.visitnafplio.net
http://godgreskmat.wordpress.com

Ninette

Quote from: \"Heidrun\"En som reiser rundt besøker supermarkedet og handler inn vann og litt å spise på hver dag. Når de kommer tilbake til hotellet. Ja da er inntrykkene såpass mage og de er såpass slitne at de ikke orker annet enn å gå på en taverna for litt mat før de legger seg.

Nei, nå få du gi deg, Heidrun! Det du sier henger ikke på greip i det hele tatt. Hvor har du dette fra, da?

Forøvrig er det slik at som reiser rundt, legger igjen penger hos lokale innbyggere som driver småskalaturisme. Dette er en miljøvennlig form for turisme, som kommer landets innbyggere tilgode.
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Barbro

Jeg synes du har skrevet mye merkelig her inne,Heidrun,men det får nå bli din sak.
Disse siste innleggene dine,i denne tråden,forekommer meg såpass absurde at jeg nesten føler for å trekke dyna over hodet.
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Tjorven

There are no strangers, only friends we haven't met.

xristina

Quote from: \"JohnS\"Selvfølgelig er Hellas en del av den berømte Syden i de flestes øyne.  Jeg synes diskusjonen smaker mye av snobberi og en oppfatning av at det er mindreverdig å dra til \"Syden\" i forhold til å dra til Kreta.  Særlig tydelig er det når dette sauses sammen med litt ovenfra-og-ned-holdninger til charterturer slik det blir i enkelte innlegg.

Jeg har flotte turer i Hellas, enten jeg reiser charter eller på egen hånd, og det plager meg ikke det minste om naboen spør om det blir Syden denne ferien også. :-)
Helt enig med deg, JohnS! :-)

ofriis

Så da er vi enige om at:
1) Hellas er ikke Syden
2) Hellas er Syden
Vi gleder oss i alle fall til å komme tilbake dit.
 :flower:  :faroah:  :flower:  :faroah:  :flower:
The farther one travels / The less one knows

Tessi

For meg så er ikke syden noen betegnelse på et miljö, men heller et klima. Så jeg har sagt \"syden\" om Hellas flere ganger. =)

ROLLE

Har förstått att det är ett problem för många om han eller hon reser till syden, och inte till Kreta eller vise versa ? Hur mycket pengar resenären förbrukar är en viktig del av det roliga, inte för alla men någon ser det som huvudsaken. Spelar det någon roll var syden är bara den finns söderut ? Har aldrig läst rekomendationer om resemål i aviser.  Om det är mera status resa till en plats än till en annan visar just hur förbannat naiv resenären eller turisten är. Lika bra kan han eller hon välja ett resemål i stillahavet som inte kallas syden men kanske Söderhavet. Själv reser jag till sol och värme och till vänner jag fått i Grekland. Och gör av med min lilla pension på samma sätt som hemma i Suomi, vilket betyder att jag gör av med mera i Hellas än hemma för vi har det så förbannat kallt och dyrt !


Tjorven

OK, der fikk vi den ;)  :colors:
Dette var et nytt nettsted for meg, forøvrig, bygget etter samme mal som Hellasforum ser det ut til, og med hele 15 medlemmer. Man får vel følge utviklingen og se....
There are no strangers, only friends we haven't met.

Gro

Ja der var det jo \"mye\" å lese ;-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...