Logg inn med Facebook eller Google!

Katherina rundt på Peloponnes 2009

Started by Katherina, 21. Jun 09, 19:36:15

Previous topic - Next topic

Tjorven

Bare herlig å være med deg og Sverre på rundtur :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Athina

Magnolia og jeg var på \"turné\" i disse traktene i september ifjor, og det er virkelig morsomt å følge deg og Sverre på turen deres nå i vår.
Takk for at du deler de flotte opplevelsene med oss, Katherina :flower:
Gleder meg til fortsettelsen :cheers:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Magnolia

Jeg følger deg fortsatt, Katherina. Denne lille byen du kaller for Plitra er vel den jeg har kalt for Poulithra i min beskrivelse. Vi hadde bare en lunsjstopp der og hadde ikke tid til å utforske så mye som dere. Vi fikk i alle fall oppleve den gode stemningen.
Bildene dine gleder meg like mye hver gang. Du er tøff som legger ut på så lange kjøreturer. Jeg vet av erfaring at veiene der kan være av svært varierende kvalitet.
Venter spent på fortsettelsen. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Katherina

:sunny: Vi koser oss ordentlig på bilturene våre rundt omkring på Peloponnes. Naturen er vakker og variert og det er stadig noe nytt å oppleve. Vi ønsker oss tilbake til både det ene og andre stedet og ikke minst det området som jeg tar dere med rundt i nå.
Det var Magnolias beskrivelse av Kiparissa og turen dit som sådde et frø av nyssgjerrighet til å dra over fjellet hit. Men dit kom vi altså ikke og som Sverre ofte sier: \"Ingenting blir som planlagt i Hellas. Det er det som er utfordringen og gjør det spennende!\" Dette skulle vi få erfare i Monemvasia også.

 :cheese: Magnolia: Plitria og Poulithira er to forskjellige  steder. Du kommer til Plitra når du kjører på veien mellom Skala og Monemvasia og tar av ned mot kysten ved Molai.

 :cheers: Så fortsetter vi turen. Vi overnattet altså inne på fastlandet i Monemvasia og gledet oss til å oppleve Monemvasia i sammen. Her skulle vi ta oss god tid, vandre rundt og vi gledet oss til utsikten på toppen.

kaka

KariK

Liv

Kjempeflotte og stemningsfulle bilder.  :cheers:

Torill

Det har jeg ingen problemer med å forstå Katherina! Flotte bilder som vanlig :cheers:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Frost

Så flotte bilder! :love:

Jeg likte spesielt godt bildet av det store treet med geiter under.

Magnolia

Så moro å se bilder fra Gefira eller Nea Monemvasia. Det er et sted vi alltid kjører rett gjennom. Først fordi vi til Monemvasia så fort som mulig, og på tilbaketuren er vi alltid så fulle av inntrykk at vi skynder oss heim igjen. Nå har du pirret nysgjerrigheten min, så kanskje det blir en kaffestopp der neste gang.
Strandkafeen virker forlokkende. :)
Takk for flotte bilder. Venter spent på fortsettelsen, selv om jeg vet at besøket i Monemvasia ikke ble helt som forventet. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Katherina

:sunny: En grå dag etter mange deilige og varme dager her på Østlandet og i Horten passer det godt å fortsette og fortelle om turen vår til Monemvasia.

 :P Koselig at dere følger med på turen. Vi hadde en fin kveld i Gefira / Nea Monemvasia. Det er absolutt verd et stopp her. Det var flere kafeer og tavernaer langs stranda og vi nøt den fine kveldstemningen og måltidet mens noen katter som hadde gitt opp å tigge mat av oss, like godt nøt stunden med å parre seg ved føttene mine. Så hvis noen skulle se noen søte katteunger her seinere i sommer, så er det ikke umulig at nettopp disse ble unnfanget en fin sommerkveld som resultat av at deres foreldre ikke klarte å innynde seg hos et norsk par på ferie.  :wink:

 :cheers: Etter en deilig frokost i tidlig morgensol og med utsikt til Monemvasia på terassen vår på hotellet, var tiden kommet for turen over til klippeøya. Vi gledet oss og var bestemte på å ta oss god tid. Til tops skulle vi! Jeg gledet meg til å fotografere.

 :cheese: En liten rusletur nede på stranda begynte å gjøre meg litt urolig. Det var da fælt som det blåste, men jeg trøstet meg selv med at bak murene ute på øya var det sikkert lunere.

 :roll: Ute av bilen ble vi møtt av svært sterk vind. Kvister og annet løst for hit og dit. Munn og øyne ble fylt av sand. Pytt vi hadde da vært ute i \"hardt\" vær før og lot oss ikke skremme eller hindre av litt vind. Det blir nok bedre når vi kommer innen for murene. Vel innenfor porten ble vi møtt av ett skikkelig vindpust og det skulle vise seg at de mange smugene og portrommene virket som vindsluse. Det blåste nærmest gjennomtrekk. Vi forstod ganske raskt at å begi seg opp i høyden slett ikke ville bli noen fornøyelse. Etter å ha gått nesten helt til den motsatte enden måtte vi melde pass. Nei, dette var nok ikke den rette dagen.
 :cheese: Joda, vi har vært i Monemvasia samtidig som vi ikke har vært der helt ordentlig.
 :thumbleft: I august i fjor var vi like ved, men droppet det på grunn av Mariadagen og gresk ferie. Det vrimlet av mennesker og var utrolig varmt. I år var det sterk vind. Men alle gode ting er tre. Vi gir oss ikke.

Frost

Så flotte bilder!

Ser godt at vinden tar godt i busker og hav.

kaka

Artig å \"være tilbake\" i Monemvassia!
KariK

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...