Logg inn med Facebook eller Google!

Katherina i Kardamili og rundt på Peloponnes mai 2009

Started by Katherina, 04. Jun 09, 12:11:11

Previous topic - Next topic

Magnolia

Takk for all hygge i Kardamili, Katharina. Det var hyggelig å bli bedre kjent med både deg og Sverre.
Bildene deres gir meg en ordentlig god følelse. Det er sååå Kardamili, akkurat som å være der. Takk for at dere tar oss med på turer, både i selve landsbyen og områdene rundt. Kanskje kommer jeg også til Sotirisklosteret en dag. Jeg var på god vei, men gikk ikke helt ned. En skal jo tilbake også. :) Vi får legge oss i hardtrening begge to, så kan vi kanskje ta turen sammen en dag. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

bengalow

Vänta på oss!!!! Vi vill också dit! Det såg så inbjudande ut på dina bilder Katherina. Vi har stått på andra sidan flodbädden och undrat om vi skulle ta oss över, men det ser rätt tufft ut, så vi försökte aldrig....Urtjusiga bilder är det!!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Katherina

:flower:  Ja, jeg deler gjerne mer med dere. Etter at vi kom hjem merker vi at kjærligheten til Kardamili og området rundt, ja Peloponnes forøvrig er blitt enda sterkere. Så det kjennes deilig å kunne dele opplevelser og inntrykk med dere på denne måten og når dere tar i mot det slik dere gjør føles det enda meningsfullt og gledelig.
 :love3: Velkommen hjem, Magnolia. Det var fint å få være sammen med deg i Kardamili og nå er det fint å kunne treffes her på forumet igjen. Ja, jeg legger meg gjerne i trening for å kunne gå til Sotirisklosteret og andre steder sammen med deg.

 :sunny: Denne gangen er vi tilbake i Ag. Sofia, stopper opp litt ved kirka, vandrer litt opp til landsbyen og en kort tur rundt her før turen går videre til Petrovouni.
En flott tur. Først helt ned i dalbunden som hadde en vegetasjon som var preget av at det kom lite lys til. Det luktet råtten vegestasjon, var behagelig svalt og ga meg en assosiasjon til \"Morgentåkedalen\" (bok jeg leste for ungene mine da de var små) og Mosetussene. Også opp igjen på den andre siden. Det var vanskelig å fotografere i bunden, men bildene gir et lite inntrykk av hvordan det var.
Da jeg kom opp til Petrovouni ble jeg møtt av en storslagen utsikt over Kardamili og området rundt. Kardamili fra en ny vinkel. jeg tror aldri jeg blir lei av å se utover dette landskapet.

kaka

Du verden, her var det mye frodig og fint, og masse kjent og kjært.
Jeg visste ikke at huset foran kirka i Ag. Sofia er den gamle presteboligen. Lærer stadig nye ting om stedet.
Den larven var fantastisk flott!
KariK

MaFi

Takk igjen, Katherina - akkurat slik jeg husker det! - og om bare dager er det min tur til å vandre på disse stiene...!
:blob7:  :blob5:  :blob3:  :blob2: :walk:

bengalow

Fantastiska bilder Katherina! Det är nästan som att gått vid sidan av dig på turen!!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Katherina

:flower: Takk for koselige tilbakemeldinger atter en gang.

 :cheers:  :drunken: Sommerfuglene og lengselen begynner vel å bli mer og mer merkbar etter som avreisedagen nærmer seg, tenker jeg  Mafi. Det er sjelebot å vandre rundt i naturen og landsbyene.

 :sunny: Vi fortsetter i Petrovouni. Nyter utsikten og vandrer litt rundt i landsbyen.

Katherina

:flower: Da vi var i Kardamili denne gangen, reiste vi mye rundt omkring på den sørllige delen av Peloponnes og da vi nærmet oss slutten av ferien hadde jeg enda ikke fått besøkt noen av de nærmeste landsbyene. Jeg følte på at det var noe som ikke stemte. Jeg lengtet skikkelig etter å gå i de trange smugene og å se igjen disse stedene som jeg hadde besøkt flere ganger tidligere. Bilen skulle leveres kl 09.00 på morgenen. Så hvorfor ikke ta en morgentur til Proastio.

 :drunken: Det var deilig å være tilbake. Jeg gikk på kjente stier og smug. Det var morgenstille. Noen damer var ute og vannet, feide rundt husene sine og hang ut klessvask. Gradvis våknet landsbyen til liv. Det var vakkert å se morgensola som farget landskapet og husene og å kjenne at den varmet mer og mer.

Proastio har rundt 40 kirker av forskjelllige størelser og jeg besøker alltid noen av dem når jeg vandrer rundt. Hvis noen lurer på det, så er bildene inne i kirkene tatt uten blitz.

Johanne

Her var det mange flotte bilder av ett område som har mye å by på. Smart att fotografere av kartet så man kan orientere seg lettere på sine turer.

Johanne :)

Hellasfrelst

Så mange nydelige bilder fra et kjent og kjært område Katherina. Føler at jeg er tilbake der nede når jeg ser på dem. Takk for at du deler bildene med oss alle.
 :flower:
i zoi ine tora - livet er nå

Magnolia

Det har blitt lite tid til forumet etter at jeg kom heim, men jeg må innom Peloponnestråden og se etter nytt. Det gleder meg hver gang det er nytt fra Kardamili, og jeg sluker alt rått. :)

Herlige bilder du har, Katherina. Alt er kjent og kjært og jeg drømmer meg bort til flotte sommerdager i paradis. Det kjennes som vi har gått i hverandres fotspor. Jeg kan følge deg steg for steg, kjenne minner som strømmer på og glede meg over alt det vakre vi har opplevd.
Bildene dine oser av glede og kjærlighet til Kardamili. Venter i spenning på mer.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Katherina

:p Jeg koser meg når jeg kan få dele bilder og ferieopplevelser med dere og det varmer med hyggelige tilbakemeldinger. Ja, Kardamili og området omkring har mye å by på og vi som har vært der nede noen ganger kjenner vel at vi blir mer og mer knyttet til stedet. Det er alltid noe nytt å oppleve.
 :drunken: Samtidig som det er godt å være hjemme, så drømmer vi oss tilbake og til nye steder på Peloponnes som vi ønsker å se.
Vi har nok vært på mange av de samme stedene og opplevd mye av det samme, Magnolia og det er artig å kunne dele det. Så jeg gleder meg til dine bilder også. Jeg så jo at du var framme med fotoapparatet titt og ofte da vi var i sammen.

 :cheers: Da fortsetter vi morgenturen i Proastio.

Tror du vil kjenne igjen spesielt ett par bilder, kaka.

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...