Logg inn med Facebook eller Google!

Katherina i Kardamili og rundt på Peloponnes mai 2009

Started by Katherina, 04. Jun 09, 12:11:11

Previous topic - Next topic

Katherina

:cheers:  :flower: Takk for det atter en gang, Bengalow. Det kommer kanskje flere \"utfordringer\" etter hvert. Det er i hvert fall ikke alle jeg kjenner navnet på.
Jeg fikk øye på dem hos Lela. De vokser på steinene ned mot stranda. Så da var det fram med kameraet. De er jo så vakre.

bengalow

Det är blomknopparna man plockar och lägger i vinäger eller olja. Stora knoppar är mildare i smaken.
Vi köpte också kapris av den gamle under platanträdet - allt vad han hade. 2 stora burkar och 2 små, men så smorda dom var!! Vi fick lägga dom i tidningspapper och tredubbla plastpåsar i resväskan
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Katherina

:cheers: Det er vel han her du mener, Bengalow. Han står trofast og selger honning, kapers, urter og andre lokale naturprodukter i Thalames.

Bildet er tatt for noen år siden.

bengalow

Just precis han!! En mycket trevlig gammal man, och hans produkter är alla tiders!! Inte så billiga längre, men som sagt goda!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Katherina

:cheers: Rusleturen i dag blir på oversiden av hovedgata og opp mot Gamle Kardamili. Vi rusler litt på kryss og tvers. Planløst, slik jeg pleier spesielt på morgenturene mine.

kaka

Thalames var det vel, ja,- der jeg kjøpte kapersen.
Kjempekoselig bilde, Katherina!
KariK

Katherina

:cheers: Dete ble mange fine morgenturer denne gangen og en av de gikk til Ag. Sofia og videre til Petrovouni.

Disse bildene er fra to turer. Mandag 18.mai var Sverre på tur inn i ravinen og dagen etter var han på tur med Lilleput til Sparta og Mystras. Mandag hadde jeg behov for å ta livet litt med ro - lese. En liten retreat. Så jeg stoppet på vei til Ag. Sofia og tilbrakte morgen- og formiddagstimene under noen oliventrær på en liten olivenlund. Mens han fikk brukt muskler og svettet skikkelig.

Tar dere med opp til Ag. Sofia i første om gang og neste gang jeg legger inn bilder blir det fra ravineturen.

Torill

Nå har jeg kost meg med bildene dine Katherina! Utrolig masse flotte bilder !:flower:  :flower:
Regner med at det kommer enda flere etterhvert!!!
Ingen kan alt - alle kan noe.

kaka

KariK

MaFi

Jeg tenker du har hatt en god retreat i skyggen av oliventrærne - ! Jeg smilte da jeg så bildet av sneglen og kommentaren om \"min medvandrer\" :icon_smile: Da gleder jeg meg bare til bilder fra ravineturen - og - ikke minst - til å komme tilbake dit selv! :hello1:  :hello1:  :hello1: Her er det nedtelling for fullt!

Katherina

:flower:  :cheers: Takk for hyggelige tilbakemeldinger. Det er fint å gå ute tidlig på morgenen. Det er en spesiell stemning. Ro. Dagen begynner å våkne. Hanegal, esler, fuglesang, duer som kurrer og gresshopper som spiller. Det er som om hele naturen ønsker den nye dagen velkommen.

Retreaten min ble god og dagen min gikk nok litt i takt med snegla, mens Sverre vandret innover i ravinen i sitt tempo. Han sier han tok det med ro og nøt alt det vakre rundt seg.

 :roll: Så la oss ta en tur ned til elveleiet og inn til klosteret - Mon. Sotiros.
Turen ned til elveleiet går på bra grusvei.

Nede ved elveleiet kan man velge å gå tilbake til Kardamili, rett fram til en liten landsby, Kalives eller inn i ravinen mot Mon. Sotiros og videre. Fra klosteret går det også en vei opp til Exochori.

filhellener

Det kan ikke bli f o r mye Kardamili m/omegn, Katherina  :iconbiggrin:
Takk for alle de fine bildene du har delt med oss :flower:
Kari

Siste innlegg i forumet

Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...