Logg inn med Facebook eller Google!

Det frodige, vakre området på Mani!

Started by kaka, 24. May 09, 19:57:15

Previous topic - Next topic

kaka

Med stort vemod måtte jeg igår innse at to deilige uker i området var kommet til ende.
Jeg har storkoste meg, truffet masse hyggelige mennesker, blitt kjent med nye, - og i det hele tatt hatt en fantastisk ferie der alt som heter jobb ble glemt bort!
Du snakket om blomsterbilder, filhellener. Det var ganske mye tørrere nedover nå, enn jeg er vant til i mai. Veldig lite valmuer å se (jeg fant noen få) Derimot sto bougenvilleaen i all sin prakt, og pyntet opp hus og murer over alt. En fryd for øyet!
KariK

filhellener

Quote from: \"kaka\"Du snakket om blomsterbilder, filhellener. Det var ganske mye tørrere nedover nå, enn jeg er vant til i mai. Veldig lite valmuer å se (jeg fant noen få) Derimot sto bougenvilleaen i all sin prakt, og pyntet opp hus og murer over alt. En fryd for øyet!

Dette var et prakteksemplar, kaka  :flower:
Kari

kaka

Ja, den var utrolig fyldig og flott, der den sto.
Oleanderen var også ganske praktfull nå.
Denne bileieren i Ag. Nikolaous har fått en av de frodigste biloppsettingplassene jeg har sett.
KariK

kaka

Noen har kanskje nå fått med seg at vi hadde et \"mini-forum-treff\" på den fantastiske takterrassen hos Stella. Himmelen den kvelden var helt fantastisk, og skiftet i de vakreste farger. Fjellen ble og farget rosa i det vakre kveldslyset. Det ble fotografert flittig av oss alle.
Vi fleipet med at vi alle, på samme dato og tid, skulle legge ut de \"samme\" bildene. Erik har allerede åpnet med et vakkert kveldsbilde. Vi blir nok ikke helt synkronisert, siden noen fortsatt nyter dagene der nede (heldiggrisene) Men jeg følger opp, med bla bilde av Erik som flaggvakt.
KariK

filhellener

V a k k e r t , kaka  :flower:

Men - det tyder på at det har blåst mye i Kardamili siden i oktober, jeg ser at flagget har begynt å bli frynsete i kanten :-)
Kari

kaka

Ja, flagget var nok litt slitent, men kvelden var utrolig vakker!
KariK

brit

Det er så koselig å se dette igjen kaka!
Skulle  gjerne snudd i døra og dratt nedover igjen.
Himmelen var virkelig så utrolig vakker denne kvelden og vi koste oss der oppe på Stellas tak.
Tusen takk fordi du inviterte kaka.....

Athina

Jeg vil også gjerne takke kaka for den koselige kvelden på taket hos Stella :iconbiggrin:
Veldig hyggelig, og så den fine solnedgangen vi fikk, da :sunny:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

kaka

Det var veldig moro at vi fikk gjennomført den samlingen jeg fablet om, da jeg skjønte jeg fikk stor takterrasse, og det skulle komme mange Forumister ned samtidig. Kjempekos var det!

Men så forlot gjestene selskapet, ned vindeltrappen. Og det gikk jo bra, selv for de med litt høydeskrekk :pale:
Jeg ryddet litt, før jeg fulgte etter gjesten ut for å spise, og himmelen fortsatte sitt utrolige fargespill. Da kunne jeg selvsagt ikke dy meg.
KariK

filhellener

Ingen overraskelse at j e g synes dette er H e r l i g e  bilder, kaka  :cheers:
Elsker stedet  :sunny:  i n k l u s i v e vindeltrappa ;-)
Kari

kaka

Jeg har jo deg å takke for at jeg havnet der, Filhellener! Jeg var veldig glad for at jeg slo til på takleiligheten hos Stella. Har vel bare hatt så fin utsikt og stor terrasseplass èn gang før, i Hellas (på Skopelos).
Vindeltrappa var grei den, men krever en viss edruelighet (og jeg besto den prøven :compress: ).
Veldig greit å slippe å bære kofferten opp og ned selv (stakkars far, han tørket svetten etter nedturen)
KariK

filhellener

Quote from: \"kaka\"Jeg har jo deg å takke for at jeg havnet der, Filhellener! Jeg var veldig glad for at jeg slo til på takleiligheten hos Stella.

Jeg er veldig glad for at du likte deg godt , kaka  :iconbiggrin:

Håper flere lar seg friste og :-)

-  jeg får passe på å være tidlig ute med bookingen selv ;-)

Med alle rimelige flytilbud + buss ( evt fly) fra Athen kan man bo deilig
 og i tillegg billigere enn med charter når man \"ordner\" selv  :-)
Kari

Siste innlegg i forumet

Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...