Logg inn med Facebook eller Google!

Spisesteder på diverse steder

Started by Heidrun, 22. May 09, 07:37:43

Previous topic - Next topic

Heidrun

Hei.
Har fundert litt i de siste dager og netter.
Min oppfatning er at spisestedene man får best service er i bakgatene. På steder jeg har besøkt, så stemmer nesten dette 100%. Noen unntak er det selvsagt.
Langs havnene så har jeg mere følelsen av at man gjerne vil bli kvitt deg så fort man har spist opp  for å å plass til flere kunder. Selvsagt er dette forståelig, men i bakgatene så vil de heller at man kommer tilbake og tilbake. Derfor så har jeg opplevd at tavernaer og restauranter utenfor havnene har den beste maten og den beste servicen
Så terningen er kastet.
Hvordan er deres opplevelser her
 :cheers:  :cheers:  :cheers:  :cheers:  :cheers:  :cheers:
Yamas til livet og til

bengalow

En de moderna \"dödssynderna\" är att generalisera - våra upplevelser är ganska spridda, i motsats till dina 100%.
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Heidrun

Bengalow. Jeg sa nesten 100%. Og hvis du hadde lest mellom linjene, så hadde du sett at dette er kun min egen oppfatning som du sier her. Men meningen var på en måte å få frem det at man faktisk får det lille ekstra ved å besøke disse bakgatene. I havnene så er det lksom stemningen man får inn
Yamas til livet og til

Livsnyteren

Jeg må si at jeg har de samme erfaringene som du har Heidrun :cheers: De gangene som jeg har vært i Hellas så har jeg nesten unntak fått best mat litt ut fra sentrum.De fleste steder som ligger der hvor flest turister er,så syns jeg at både maten og hva den koster er dårligere enn det er i utkanten :flower:

Admirala

Enig med Heidrun - selv om det selvsagt også finnes gode spisesteder på havnepromenadene, så er bakgatene et bedre valg hvis man vil være (tilnærmet) sikker på å få god mat. Kommer også an på hvor turistifisert plassen er - en ny generalisering: Jo mer turistifisert, jo dårligere mat og service på havnepromenadene.
Uansett er det beste tipset: Spis der hvor lokalbefolkningen selv går. Ofte har jeg fått fantastisk mat på små spisesteder som ikke engang har trykket menyer. Da lager de mat av de råvarene som er best akkurat den dagen. Og gode råvarer er alfa og omega i gresk mat.
What is beautiful is good and who is good will soon be beautiful. (Sappho)

http://www.visitnafplio.net
http://godgreskmat.wordpress.com

Anita

Hva med å legge ut en \"tråd\" med oversikt over spisesteder vi anbefaler for de stedene vi har vært?

Hilsen Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

xristina

Det går an å lage noe a la Overnattingssteder... :-) Kanskje starte en tråd under Praktiske reisetips? Heller der en Mat og drikke kanskje?

Anita

Quote from: \"xristina\"Det går an å lage noe a la Overnattingssteder... :-) Kanskje starte en tråd under Praktiske reisetips? Heller der en Mat og drikke kanskje?

Hei Xristina  :flower:

Det kunne være veldig greit for en førstegangsreisende til et nytt sted. Jeg var veldig glad for denne listen og de tips jeg hadde fått da vi kom til Chania hvor det yrte av spisesteder.

Vi fikk kommentarer fra de i naboleiligheten som var forundret over hvordan vi viste hvor vi skulle spise siden vi aldri hadde vært i Chania tidligere.

Når en er på ferie i bare 1-2 uker er greit å ha noen \"bankers\" restauranter - mens en selvfølgelig også prøver ut nye steder  :cheese:


Hilsen Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Anita

... hmmm ... svarte vel egentlig ikke på spørsmålet ditt Xristina  :cheese:

Hva med å legge \"tråden\" til Anbefalte Restauranter direkte under hvert land, det er jo den første plassen en går inn når en skal reise et nytt sted.

Uansett hvor den ligger, synes jeg at det hadde vært veldig fint med en slik kategori her. Ser at det stadig kommer spørsmål i meldingene om spisesteder. Disse anbefalingene er ikke alltid så lett å finne igjen senere.

Hilsen Antia  :flower:
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

xristina

Prøver meg først med en under Praktiske reisetips jeg, så får vi dele de inn etter øygrupper o.l. Lettere når det er samlet ett sted tror jeg.

Anita

Quote from: \"xristina\"Prøver meg først med en under Praktiske reisetips jeg, så får vi dele de inn etter øygrupper o.l. Lettere når det er samlet ett sted tror jeg.

Kjempefint Xristina  :flower:

Hilsen Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Ole

Flott initiativ, Xristina!

Jeg oppfordrer også de som legger inn info om spisesteder å legge ved et bilde. Bilder sier ofte mer enn 1000 ord.....

Edit: Samtidig oppfordrer jeg alle til ikke å kommentere spisestedene. Da blir det umulig å finne noe nyttig info etterhvert. Var jeg slem nå? :smile:

Siste innlegg i forumet

Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...