Logg inn med Facebook eller Google!

Giro d\'Italia

Started by bengalow, 13. May 09, 13:17:30

Previous topic - Next topic

bengalow

Ja, cykelfreak som jag är så kan jag inte låta bli att kommentera något, som i sig är lite \"historiskt\"...En svensk i den rosa ledartröjan, Maglia Rosa....nämligen Thomas \"Gotland\" Lövqvist. I hans team, det amerikanska Columbia-High Road, ingår även en av de största talanger som nordisk cykelsport har sett på mycket länge, Evald Boasen Hagen från Norge. Också om Thomas leder, och får all support, så gissar jag at Evald kommer att få en mycket framskjuten placering i sammandraget, när loppet är slut. Ham kanske inte är mogen för en slutseger, men jag tror att han kommer på prispallen!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Anders

Sykler bare i drømme, men har fått med meg at Boasson Hagen er et eksepsjonellt talent. Uansett er sykling en fascinert idrett å se på TV, og enten man er norsk eller svensk så heier man jo på sine \"naboer\" :-)
Nå er jo dere svensker litt bedre vant med verdens-stjerner i den idretten (og mange andre) enn vi her i Norge er, så det er veldig okay at du gir uttrykk for glede over prestasjonen til Løvqvist. All doping-pratet i sykkelsporten har jo tatt litt av glansen og moroen, men føler meg overbevist om at skandinavene er rene. Heia Løvqvist! :-)
Men tror ikke Evald havner på pallen... han er ung og skal brukes som hjelperytter.

bengalow

Jag vill inte ställa Kurt Asle Arvesen och Thor Hushovd bakom några svenskar, Anders! De är nog bland de bästa nordiska cyklisterna för tillfället, så var inte blyg!! Den bäste är nog Mikaels Rasmussen från Danmark, men han har ju kommit i skuggan av doping, då han ljög om sitt uppehåll. Kjell Karlström från Finland är inte heller någon blyg man, duktig som få.
Idag \"förlorade\" Lövqvist ledartröjan till en italienare, som leder med 2 sekunder, men det var en strong insats av Thomas som kom 3:a totalt...
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Anders

Nei, både Arvesen og Hushovd har jo vist seg som kapable \"velocipedister\" :-)
Men dere har jo tradisjon... var ikke de der \"brødrerna Fåglund\" svenske?
(var det ikke det de het?)
Og så har dere hatt Bjørn Borg og Ingemar Stenmark og dere vinner ishockey og håndball og bordtennis og golf og en hel masse verdens-idretter som vi nordmenn bare ser på TV. Og dere har sølv og bronse fra fotball-VM... for ikke å snakke om salige Ingo og og Sjøgren som \"hoppar mycket bredt\"... :-)
Næh... la oss glede oss over alle våre idretts-landsmenn :-)

Og ingen overraskelse vel at en italiener vinner i Italia?
:-)

bengalow

Jag rodnar som du tar i, Anders. Nu skall vi inte dra fram idrottshistoria i de graderna. Jag vill bara säga att det är en hel del goda idrottsmän från Norden inom cykelåkning, och Norge står definitivt inte efter de andra. Det åär kul att få hålla tummarna för de nordiska cyklisterna. Skall man säga något om kvalitén, så är det väl att Danmark har fallit ganska betänkligt under de senaste åren. Förr var det alltid 7-8 danskar med och körde i Tour de France. Senast var det 2...
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

bengalow

Vi skrev om cykel-\"talangen\" Evald Boasson Hagen. Igår visade han att talangen har utvecklats till en fullfjädrad vinnare - jag har sällan sett maken till en sådan kraftexplosion, som han visade i spurten, och vann med flera sekunder före sina medtävlare! Vad månne bliva av honom till slut?? Grattis till Norge, med en sådan tävlingsmänniska!!
Idag kom han 2 igen, och har ett facit som tvåa-etta-tvåa på tre dagar. Vilken prestation!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Anders

Tror han kommer til å bli direkte stor.... nå som sporten jobber aktivt mot doping. Er så utrolig tilfredsstillende å se en ren, frisk ungdom nå sine mål.
Tror Edvald er den nye Merxx!

Tzasiki

Jeg følger med på tv jeg også,min favorittsport! :cheers:

Siste innlegg i forumet

Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 26. May 24, 19:03:20
Ser at kursen var bedre i Eurobank og i butikkene ...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...