17. Jun 24, 04:08:30


Logg inn med Facebook eller Google!

Drömmar

Started by Riitta, 24. Apr 09, 19:03:05

Previous topic - Next topic

Admirala

Quote from: \"Thera\"Lenge siden sist, men jeg har hatt tre drømmer som er ganske like. En gjeng med sinte mannfolk er ute etter meg. I en drøm var de bevæpnet. De får ikke tak i meg, selv om jeg aldri finner særlig bra gjemmesteder i drømmene. Og jeg er ikke kjemperedd, selv om det er skremmende.. Hva kan det bety?

Jeg har hatt omtrent samme drømmen selv, flere ganger. Å drømme at man blir jaget betyr at man rømmer fra noe eller prøver å unngå noe, fordi du ikke tror det er mulig å hanskes med det. Ofte kan det bety at du er usikker på sider av deg selv.

Min drøm stoppet, fordi jeg sa til meg selv at \"neste gang skal jeg se hva som skjer når/hvis de fanger meg\". Det er jo det som er så fint med drømmer, man blir ikke skadet på ordentlig :-) Husker ikke om det virket med én gang, men iallfall, den siste gangen jeg drømte dette lot jeg de tre mennene følge inn etter meg i huset. Og så snudde jeg meg i mot dem og skjelte dem ut \"Hva i h..te er det dere vil\" osv. Og de gikk! Det forteller meg blant annet at jeg ikke skal være så redd for konfrontasjoner, og at situasjoner ofte ikke er så farlige som de kan virke hvis jeg våger å møte dem på halvveien. Og det trengte jeg nok å forstå akkurat i den perioden!
What is beautiful is good and who is good will soon be beautiful. (Sappho)

http://www.visitnafplio.net
http://godgreskmat.wordpress.com

marjana

Tenk nå Riita, du skal ikke jobbe for kommunen i 25 år til!
Du skal ha det fantastisk på Kalymnos, og over alt.

Joni Mitchell på plata/CD \"Blue\" har vel oppsummert det hele. Da var hun i Hellas på 70-tallet, og har vel tatt drømmer og nerver og hvor er vi i denne verden i en vakker sang, \"Carey\". \"The wind is in from Africa, last night i could\'t sleep......
Glika i zoi

Riitta

Du har rätt Marjana, några 25 år till blir det inte till :bom:  Inte nog i detta livet heller, skulle jag tro :cyclops:

Hoppas jag kan sluta snarast möjligt och börja kunna åka till Hellas mycket och ofta :bom:
Riitta

Riitta

En Greklandsdröm i natt igen :bom: Nu lite trevlig för en gångs skull :clown:  Chroni från Pelagos och en svensk kompis spelade och sjöng för mig :flower:

Riitta

Katta

Quote from: \"Riitta\"En Greklandsdröm i natt igen :bom: Nu lite trevlig för en gångs skull :clown:  Chroni från Pelagos och en svensk kompis spelade och sjöng för mig :flower:

Riitta

Så flott Riitta! Jeg tørr ikke å skrive om mine sprøe drømmer, for da blir jeg vel innesperret.....  :sleepy1:  :sleepy2:

Thera

Quote from: \"Admirala\"Det høres rart ut, men jeg har hatt drømmer gjentatte ganger, og når jeg virkelig bestemmer meg (i våken tilstand, selvsagt) for at neste gang skal jeg drømme videre på drømmen, har jeg ofte fått ett slags svar på de spørsmålene drømmen stiller.
Skulle ønske jeg fikk til det.

Quote from: \"Admirala\"Jeg har hatt omtrent samme drømmen selv, flere ganger. Å drømme at man blir jaget betyr at man rømmer fra noe eller prøver å unngå noe, fordi du ikke tror det er mulig å hanskes med det. Ofte kan det bety at du er usikker på sider av deg selv.
Javel.. Hadde vært kjekt å huske nøyaktig når jeg hadde disse drømmene, men det gjør jeg ikke. Burde kanskje lage en drømmedagbok :)

Selv om tolkninger ikke alltid stemmer helt, så kan de komme godt med..
Drømmetydning er interessant!
..Don`t dream your life, live your dreams..

Riitta

Då var det dags igen för en av mina typiska Greklandsdrömmar :cyclopsani:  Drömde att jag var på Karpathos och satt i någon taverna. Hade lagt min handväska på bordet och när jag tittade bort en liten stund hade någon tagit väskan :cyclops:
Då gav jag mig iväg och leta efter både polisstationen och Apollos kontor.
Tänkte att jag måste ju få pengar eftersom jag har en försäkring.
Hamnade på något vis utanför staden och irrade omkring där. Fastande i en ståltrådsstaket också :cyclops:
Skulle som vanligt i mina drömmar åka hem nästa dag och måste ju betala hotellet med pengarna som försvann :cyclops:
Sedan fick jag för mig att det är nog bäst och leta reda på Chroni i stället. Han kan säkert låna mig pengar tills jag kommer hem :cyclopsani:

Sedan vaknade jag utan och veta hur det blev :cyclops:

Riitta

Thera

I natt hadde jeg mareritt. Eller, det var ikke skummelt i drømmen, men da jeg våknet tenkte jeg at dèt var en rar og ekkel drøm:
Jeg og noen andre var på en slags skole hvor vi skulle være fadder/hjelper for noen barn. Først fikk jeg se et bilde av barna, et typisk klassebilde, selv om de var i forskjellige aldre. Alle var døde, selv om de så levende og friske ut. \"Er det Morten fra *nabokommunen til stedet jeg kommer fra*?\" spurte jeg. Kjente igjen flere også.. Og ble sjokkert over at de var døde, men forholdt meg rolig. Vi skulle velge et barn hver som vi skulle passe på og hjelpe. Jeg valgte ei blek jente med store blå øyne og svart, langt hår. Hun forvandlet seg etterhvert til en asiatisk jente.. Skulle også ta vare på et spedbarn som forvandlet seg til en dukke/bamse innimellom.
Ingen snakket om at barna var døde, det ble jeg bare fortalt på forhånd. Og så våknet jeg.. Merkeligste drømmen jeg har hatt på lenge!
Natten før drømte jeg at bestemora mi muligens/sannsynligvis døde. Ekkelt!
Hva i all verden kan man tyde ut fra den første drømmen..?
..Don`t dream your life, live your dreams..

kaka

Sterk kost, Thera. Tør ikke forsøke meg på noen tolkninger her.
Håper du får en rolig natt, kanskje med litt mer livgivende drømmer.
KariK

Thera

Jeg pleier som regel å ha koselige drømmer, håper jeg er tilbake til normalen i natt. :)
..Don`t dream your life, live your dreams..

ofriis

Her kan man få hjelp til å tyde sine drømmer:
http://www.droemmetydning.com/
 :cheese:
Min avdøde mor hadde en bok om drømmetyding. Her slo hun ofte opp for å få en forklaring på hva hun hadde drømt. Hvorvidt det stemte vet jeg intet om.
 :cheese:
The farther one travels / The less one knows

Siste innlegg i forumet

Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...