17. Jun 24, 05:22:15


Logg inn med Facebook eller Google!

Drömmar

Started by Riitta, 24. Apr 09, 19:03:05

Previous topic - Next topic

Riitta

Jag undrar om ni andra drömmer om Grekland på nätterna :cyclopsani:
Det gör jag ofta och för det mesta drömmer jag om att jag är på Kalymnos, fast det ser inte ut som Kalymnos gör på riktigt :cyclops:
Ibland drömmer jag att jag skall hem nästa dag och vet inte om jag har pengar och betala hotellet med :pale:
Eller att jag måste packa eller att handväskan är borta :dontknow:
Kan också vara att jag känner att jag har ju inte hunnit göra någonting på resan och måste redan hem :cyclops:

Alltså inte så trevliga drömmar 8O
Kanske någon av er kan tyda mina drömmar :clown:

Riitta

Tommy

Fritt tolkat så betyder dom drömmarna att det är dags att vakna Riitta  :flower:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Margrethe

De der tingene du skriver om, kan vel ha noe å gjøre med sånne bekymringer vi kan ha, uten at vi tenker så mye over dem. Som å miste veska og sånt. Jeg husker ikke så mye av det jeg drømmer, men jeg er ganske sensitiv for å få mareritt. Etter den gangen jeg kjørte til Olympos for noen år siden, hadde jeg stadig mareritt, og de gikk selvsagt ut på at jeg kjørte av veien og rett ned i avgrunnen. Ellers, så hadde det vært koselig og drømt fine drømmer om Hellas, men for å klare det, må jeg dagdrømme istedenfor.... :flower:
Jeg har egentlig aldri hatt lyst til å dra til Japan. Rett og slett fordi jeg ikke liker fisk. Og jeg vet at det er veldig populært der nede i Afrika. (Britney Spears)

Riitta

Det där att mista en väska har jag drömt så många gånger nu, så att jag redan tänker i drömmen att \"jaså, var det dags igen\" :bom:
Dagdrömmer gör man ju mest hela tiden :bom:

Riitta

Admirala

Riitta! Drømmer sier oss mye om det ubevisste, og jeg har lært masse av drømmene mine. Her er noen innspill om dine drømmer, men bare du kan tyde hva de betyr for deg. Har lest masse om drømmetydning. Det finnes ingen tyding som er helt rett, alt må ses i sammenheng, men her er noen ideer du kan tenke videre på. (Som sagt, det jeg skriver her behøver ikke å være det drømmen sier til deg, det vet bare du.)

Først må du \"bestemme\" hva Kalymnos betyr for deg. Hva er det første ordet du kommer på når du skal beskrive det? Dette er viktig for drømmen din, og resten må tolkes ut fra det.

Å drømme at du ikke har penger, kan bety at du er redd for å miste ditt ståsted i verden, eller at du tror du ikke har muligheter/krefter/styrke for å nå et mål du ønsker å nå.

Å drømme at du har mistet vesken din kan bety et tap av et eller annet slag i forhold til deg selv. Kanskje føler du at du er maktesløs i forhold til noe? Kanskje leter du etter din egentlige identitet?

I det hele tatt handler drømmen din om å miste noe: penger, veske eller tid. Drømmer om dette kan bety at det er på tide å renske opp i livet og reorganisere det. Dagliglivet har kanskje blitt for overveldende, og kanskje var det en gang muligheter for deg som du føler du ikke har mer, eller ikke tror du har mer.

Drømmer som gjentar seg er viktige for oss, det betyr at det er noe vi trenger å løse. Prøv å si til deg selv at \"Neste gang skal jeg se hva som skjer\". Det høres rart ut, men jeg har hatt drømmer gjentatte ganger, og når jeg virkelig bestemmer meg (i våken tilstand, selvsagt) for at neste gang skal jeg drømme videre på drømmen, har jeg ofte fått ett slags svar på de spørsmålene drømmen stiller.

Dette høres helt New Age ut, sikkert, men det er det ikke. Bare prøv!
What is beautiful is good and who is good will soon be beautiful. (Sappho)

http://www.visitnafplio.net
http://godgreskmat.wordpress.com

Admirala

Quote from: \"Margrethe\"DEtter den gangen jeg kjørte til Olympos for noen år siden, hadde jeg stadig mareritt, og de gikk selvsagt ut på at jeg kjørte av veien og rett ned i avgrunnen.

Du har ikke bedt om noen tyding, men å drømmer om å kjøre handler som regel ganske enkelt om retningen livet vårt går i og hvordan vi navigerer gjennom livet. Du drømte etter turen (som jeg går ut fra gikk bra) at du kjørte utenfor veien og i avgrunnen. Det kan bety at drømmen forteller deg at du må slutte å male fanden på veggen...

Hilsen hobbypsykologen  :blackeye:
What is beautiful is good and who is good will soon be beautiful. (Sappho)

http://www.visitnafplio.net
http://godgreskmat.wordpress.com

Tjorven

Det er som Admirala sier, Riitta, at gjentatte drømmer om det samme, prøver å si oss noe viktig. Det kan være noe du trenger å ordne opp i, eller at underbevisstheten din prøver å gjøre deg oppmerksom på noe du kanskje vet, men ikke tenker så nøye over i våken tilstand.

Forleden hadde jeg en merkelig \"Hellasdrøm\" : Jeg hadde vært ei god stund på ferie, og var klar for hjemreise. Da jeg så ansiktet mitt i speilet fikk jeg sjokk. Jeg var blek som et hvitt laken, dvs jeg hadde ikke fått NOE brunfarge i det hele tatt. Husker jeg følte meg veldig flau, for hva ville folk hjemme si, og jeg som hadde vært borte såpass lenge også.

Jeg var ganske letta da jeg våkna og fant ut at jeg verken hadde vært på ferie eller fått sola meg :) og tolker det dithen at jeg kanskje var redd for å \"miste ansikt\" overfor noen?...
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ingrid

Rett før min første tur til Karpathos, i 2000, drømte jeg at jeg gikk av flyet (men det var på Kanariøyene et sted) og det striregna, etterhvert gikk det over til sludd....og så snø...bakken ble hvitere og hvitere...
jajaja, snakkk om å være hekta på vær og temperatur....

Margrethe

Quote from: \"Admirala\"Du har ikke bedt om noen tyding, men å drømmer om å kjøre handler som regel ganske enkelt om retningen livet vårt går i og hvordan vi navigerer gjennom livet. Du drømte etter turen (som jeg går ut fra gikk bra) at du kjørte utenfor veien og i avgrunnen. Det kan bety at drømmen forteller deg at du må slutte å male fanden på veggen...

Hilsen hobbypsykologen  :blackeye:

Det der var en god tolkning, fordi jeg vet at det stemmer, av den grunnen at jeg har sluttet å drømme det. Og det kom av at jeg sluttet \"å male fanden på veggen,\" som du skriver. Kunne vært interessant å høre hvordan du tolker drømmer som går ut på at man setter ting i halsen og tror man blir kvalt? Drømmer ikke sånn mer heller jeg, men var i en periode ganske plaget av det.
Hilsen klienten
Jeg har egentlig aldri hatt lyst til å dra til Japan. Rett og slett fordi jeg ikke liker fisk. Og jeg vet at det er veldig populært der nede i Afrika. (Britney Spears)

Riitta

Det är spännande med drömmar, Jag försöker också ofta och tänka ut vad just mina drömmar har och säga mig.
Ibland tycker jag mig veta det direkt och ibland kommer man inte fram med någon vettig budskap :cyclopsani:
Har alltid drömt mycket, eller rättare sagt kommer ihåg mycket av drömmarna.

Admirala, du kom med kloka ord. Känner att mycket stämmer där.
Tack för det :flower:

Måste bara säga att den senaste återkommande drömmen handlar om att jag är i Grekland och hittar jättefina fotomotv, men kameran funkar inte :cyclopsani:  I natt var det en sådan dröm igen. Man kan bli galen för mindre :drunken:

Riitta

Admirala

Quote from: \"Margrethe\"Kunne vært interessant å høre hvordan du tolker drømmer som går ut på at man setter ting i halsen og tror man blir kvalt? Drømmer ikke sånn mer heller jeg, men var i en periode ganske plaget av det.
Hilsen klienten

Kjære klient  
Det kan bety noe hva slags mat du satte i halsen, særlig hvis det alltid var samme slags mat. Drømmen kan rett og slett bety at du synes noe er \"hardt å svelge\", altså ikke helt kan godta noe som andre har sagt eller gjort.
Men siden det handlet om mat, handlet det kanskje helst om deg selv, nemlig at du hadde behov for en form for, for eksempel, følelsesmessig støtte eller forståelse. At du følte maten kvalte deg, kan være et tegn på at du følte du selv hadde skyld i situasjonen (at du ikke fikk støtte), eller at du ikke helt våget å gå inn i noe, følelsesmessig eller med \"hele deg\", men stoppet på halvveien.
Hilsen hobbypsykologen

PS: Ved nærmere ettertanke kan dette også bety noe annet/mer: Mat har med behov for \"næring\" å gjøre, det kan være fysisk, men antakelig psykisk/følelsesmessig. Denne \"næringen\" ble tilbudt deg, men du tok ikke imot, kanskje fordi du var redd for følgene. Eller du tok imot og det føltes galt på et eller annet vis.
What is beautiful is good and who is good will soon be beautiful. (Sappho)

http://www.visitnafplio.net
http://godgreskmat.wordpress.com

Thera

Det hender at jeg og drømmer om Hellas. Som regel veldig fine drømmer.. I en drøm jeg hadde for endel år siden, sto jeg og gitaristen i mitt daværende favorittband på skateboard på Santorini. Snodig..
For en stund siden drømte jeg om Hellas fem netter på rad. Husker bare den ene akkurat nå; Jeg skulle bo på Kreta i en periode og var bestemt på å bo i en slags hule, selv om det var endel store edderkopper der. Bodde mange koselige folk i nabohulene og det var en trivelig kafè der. :)
Har også hatt et par drømmer hvor jeg måtte skynde meg mot flyplassen. Fordi jeg har sovnet av, eller glemt at det var akkurat den dagen jeg skulle reise.
 
Quote from: \"Admirala\"Drømmer som gjentar seg er viktige for oss, det betyr at det er noe vi trenger å løse.
Lenge siden sist, men jeg har hatt tre drømmer som er ganske like. En gjeng med sinte mannfolk er ute etter meg. I en drøm var de bevæpnet. De får ikke tak i meg, selv om jeg aldri finner særlig bra gjemmesteder i drømmene. Og jeg er ikke kjemperedd, selv om det er skremmende.. Hva kan det bety?
..Don`t dream your life, live your dreams..

Siste innlegg i forumet

Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...