Logg inn med Facebook eller Google!

Påske på Karpathos

Started by Margrethe, 18. Apr 09, 22:16:59

Previous topic - Next topic

kaka

Jeg skulle gjerne vært med på påskemesse i den grotten!
KariK

Liv

Quote from: \"Margrethe\"
Quote from: \"Bente\"Du er heldig som har sånne nære kontakter på Karpathos, Margrethe, det gjør turen dit ekstra opplevelsesrik.

Jeg har nok fått ganske mange og annerledes inntrykk av Karpathos etter at jeg traff Manolis, ja.  :love3:  Både bra og ikke så bra ting.  :whistle:  :wink:

Flotte bilder!
Tenker det grilles og festes der i dag.
Den grotta høres spesiell ut, håper du får deg en tur dit. :-)

Vi overnattet et par ganger i noen grotter på stranda like ved flyplassen,lurer på om det er i nærheten der. Fastboende nær Amopi brukte de ofte i forbindelse med fisking, bading etc.

Ja, du merker nok forskjellen på \'\'turist Karpathos\'\' som jeg kaller det, og det livet som de fastboende lever på \'\'godt og vondt\'\'. Veldig spesielt øysamfunn som man må \'\'dykke litt ned i\'\' for å forstå.

LivLind

Flotte bilder fra Karpathos da, hadde vært utrolig moro og fått med seg påsken der...

Skjorta til til Manolis er det jeg som har \"prakka\" på han, må jo sørge for litt Norges reklame også...

Margrethe

Quote from: \"LivLind\"Skjorta til til Manolis er det jeg som har \"prakka\" på han, må jo sørge for litt Norges reklame også...

 :icon_smile:
Jeg har egentlig aldri hatt lyst til å dra til Japan. Rett og slett fordi jeg ikke liker fisk. Og jeg vet at det er veldig populært der nede i Afrika. (Britney Spears)

Margrethe

Quote from: \"Liv\"Den grotta høres spesiell ut, håper du får deg en tur dit. :-)

Vi overnattet et par ganger i noen grotter på stranda like ved flyplassen,lurer på om det er i nærheten der. Fastboende nær Amopi brukte de ofte i forbindelse med fisking, bading etc.

Ja, du merker nok forskjellen på \'\'turist Karpathos\'\' som jeg kaller det, og det livet som de fastboende lever på \'\'godt og vondt\'\'. Veldig spesielt øysamfunn som man må \'\'dykke litt ned i\'\' for å forstå.

Ja, hvis jeg kommer meg dit, skal jeg komme med nærmere beskrivelse av location`en. Kan godt hende det er der du tenker på, Liv.
He he, jeg husker godt du fortalte om lokalsamfunnet Karpathos.. :cyclopsani:  Endel av det kjenner jeg igjen, men jeg tror nok også mye har forandret seg (heldigvis) på de årene som er gått siden du bodde der.  :flower:
Jeg har egentlig aldri hatt lyst til å dra til Japan. Rett og slett fordi jeg ikke liker fisk. Og jeg vet at det er veldig populært der nede i Afrika. (Britney Spears)

SiwH.

Nå har jeg lyst til å reise til Karpathos!

Fine bilder.

Tommy

Mikke o jag var på fredagen in till byn, först var vi hem till en gammal bekant o vän till Mikke, tant Eva, o åt potatissallad o pickade ägg med varann. Sen var vi ner o kikade på processionen som gick från kyrkan mitt i byn till begravningsplatsen o tillbaka. Det var ett stilla lugnt traskande av nästan alla invånare som finns i Pigadia skulle jag tro, efteråt var vi ner till Morayou o drack någon ouzo i sällskap med några lokala \"celebriteter\", ingen nämnd, ingen glömd.......... :-)







\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Siste innlegg i forumet

Re: Syros mai 2024
by marjana | 05. Jun 24, 11:55:12
Værmeldingene er ikke helt enige, men det er mell...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...