Logg inn med Facebook eller Google!

Lesvos - området rundt Plomari

Started by kaka, 18. Apr 09, 20:34:14

Previous topic - Next topic

Maritsa

Så morsomt Kaka å følge deg rundt om Plomari.  Bare synd fotoboksen snart er tom hos deg.  Og til deg Barbro som fartet i fire dager med lokalbuss med start fra Mytilini.  Dere hadde vel overnatting på de fire dager, eller startet dere hver gang fra Mytilini?
Prøver å legge opp noen aktiviteter for min venninne og meg som skal dit i september.  Øytur med Lilleput har vi tenkt oss denne gang.

Tjorven

Quote from: \"operafantomet\"Ja, Agiassos var en utrolig fin opplevelse. Rett og slett hyggelig der, idyllisk, og litt eksotisk. Men hva enn dere gjør, forvill dere ikke inn på byens \"herrecafé\" like ved hovedkirken... Det gjorde jeg og to venninner. Det ble heeeelt stille i lokalet, og noen av mannfolkene ble så fornærmet at de gikk.

Det må være samme kafeen, som vi titta innom. Venninna mi måtte så veldig på do, og spurte om å få bruke toalettet. Det fikk hun, men hun kom like kjapt ut derfra. \"Fasilitetene\" var så lite fristende at hun ikke klarte å bruker dem ;)

Ellers vil jeg anbefale Agiassos på det varmeste.
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

Morsomt å se at det hart vært liv i tråden mens jeg har vært borte (Kardamili) .
- Jeg har nok bilder fra den omtalte kafenionen, tror jeg, - utenfra.

På ferien nå, fortalte Kiria T om akkurat det dere er inne på: Ikke populært at kvinner \"bryter inn\" i mennennes domene (har gjort det selv et par ganger på turer til mindre landsbyer, og følte på at noe ikke var helt OK) Men  nettopp de lite tiltalende fasilitetene ble nevnt som en faktor som gjør at ikke så mange kvinner slår seg ned på disse plassene.
- Men, det finnes andre steder å slå seg ned i Agioassos, - og med helt greie \"fasiliteter\"
KariK

leaina

Quote from: \"Maritsa\"Så heldig du har vært Kaka som opplevde musikk og dans ved Platiaen.  Vi
var der på fredagskveldene, men ingen musikk. Den lille jenta ser bare helt herlig ut.  Men vi prøver igjen til september, kanskje vi er heldig.


De gangene jeg har vært i Plomari har det vært musikk på fredagskveldene i juni, juli og august. Det er nesten alltid fullt der, både turister og grekere, og masse stemning selvfølgelig. Kan nesten ikke vente på å komme tilbake dit igjen, vel to uker til  :flower:

kaka

God tur, da, leaina!!
 Det er vel litt på kanten å si jeg misunner deg, siden jeg så vidt har landet etter 2 deilige ferieuker. Men jeg hadde ikke hatt noe imot 2 juniuker i Plomari heller! :flower:
KariK

Maritsa

Ønsker deg også god tur til Plomari leaina.  Jeg reiser til september med Lilleput.  Skal prøve Platianen igjen på fredagskveldene, kanskje vi blir heldig. Er nemlig veldig interessert i gresk musikk og dans, da jeg er medlem av en internasjonal folkedansklubb og kan mange greske danser.

leaina

Takk for det kaka og Maritsa.

Har også vært så heldig å bli kjent ei dame som leier bil og har vært med å kjørt litt rundt og har fått sett deler av øya. Blant annet kjørt en gammel grusvei fra Megalohori opp mot Olympos og ned til Agiassos. For en utsikt. Har også vært ved treet til Theopilos, spesiell mann.

Det står skrevet litt om han på denne nettsiden:
http://www.lesvos.com/theophilos.html

Var også en tur via Moni Leimonas til Skala Errosos. Rundt Kallonibukta og tilbake til Plomari. Det er masse fint å se rundt omkring på øye, litt for enhver smak.

filhellener

Jeg har nettopp booket en \"bonus\"uke på Lesvos    ...gleder meg :sunny:
-  nå har jeg gledet meg over flotte bilder i din tråd og andre Lesvostråder, Kaka  :iconbiggrin:

Nå reiser vi uspesifisert med Ving, så h v o r  på øya vi havner vet jeg jo ikke, men det blir bra uansett  :thumbright:
- skulle vi være veldig uheldig med bosted så finner jeg noe selv, men håper på et ok sted da  :icon_smile:

Det er faktisk nesten 10 år siden vi var på Lesvos sist og egentlig har planen vært å reise tilbake, men altså....
det er f o r  mye bra å velge mellom i Hellas  :sunny:
Kari

kaka

Det blir sikkert bra, okke som, Filhellener!
En \"Hellasvennine\" (man blir jo kjent med så mange hyggelige mennesker nedover) var nettopp nedover en meget billig tur, uspesifisert. Hun havnet i Petra, og var storfornøyd. Det virket som det var mye bedre lokalbussforbindelse der enn i Plomari, og lettere å komme seg rundt.

God tur! :flower:
KariK

operafantomet

Ååååååååh, Lesvos-savn!!!

Har snust litt på dette arrangementet i september:
http://www.iliostours.no/index.php?name=Sommerakademi_paa_Lesvos

Men de har fremdeles ikke lagt ut noen pris, og nå har jeg brukt nesten hele feriebudsjettet mitt i Roma (er her i en måned, i studiesammenheng)... Så det får bli en annen gang.

Håper dere som tar turen til Lesvos i sommer vil komme med et reisebrev eller to!

Νομιζω ειναι τα φαρμακα μου παιρνω...

JohnS

Quote from: \"kaka\"Så hyggelig, JohnS!  :cheese: Jeg er spent på hvordan dere vil oppleve stedet. Fortell når dere kommer tilbake! .

Både Plomari og hotel Frini var akkurat som vi håpet på, og vi hadde en utrolig avslappende og fin ferie.  EEhh.. sa jeg avslappende?.. Trappene opp og ned til/fra hotellet var ikke akkurat avslapping da, men sikkert sunne, og veien opp bakken var ikke noe stort lettere alternativ i solsteiken......

Plomari var virkelig gresk, grekerne var i stort flertall både i gatene og i tavernaene, både til lunch og om kvelden, og spisestedene holdt jevnt høy kvalitet, sikkert på grunn av at de var avhengige av greske stamgjester i tillegg til turistene.  Fine muligheter til turer rundt byen, delvis på stier gjennom gårdene i utkanten, med dyreliv fra ekorn til esler og haner..  sistnevnte i mengder.

Agios Isidoros var et mer ordinært turiststed, men stranda var bra, sa de som brukte den.  Stranda nedenfor Frini var likevel bedre iflg. ekspertene  (de tøffe kvinnelige reisende), som tok sitt morgenbad der mens gubbene laga frokost.
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

kaka

Så moro å lese rapport fra ditt opphold , JohnS! Høres ut som dere har kost dere, tross bratte trapper. Særlig bakken opp, etter noen svært varme timer på stranda, har jeg og slitt med.
Høres ut som dere har vært på turer ut over mine erfaringer og.
Takk for rapport. Jeg hører gjerne mer!
KariK

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...