Logg inn med Facebook eller Google!

Ute og sykler

Started by Ingeborgimevind, 19. Mar 09, 08:27:47

Previous topic - Next topic

Ingeborgimevind

I går var jeg svær i kjeften på jobb, og ikke i Yammas bar uten en tråd, så i dag morges ble det ingen kontemplativ sudokuløsning i lokalavisen mens frokosten laget seg selv... Kaffen ble utsatt, og kroppen hydrert og bananisert.

På med ullundertøy, vindtøy, ullue, hansker, arbeidstøy i sekk, og opp på sykkelen. Klokka seks om morgenen har lyset brutt fram, og med stille og pent vær lå det en tynn isskorpe på de lokale innsjøene.

Sandnes kommune har etablert et rimelig greit sykkelstisystem, og har til og med maktet å feie den første mila, slik at turen inn til Sandnes sentrum gikk greit. Ut av sentrum, langs Norestraen, er det litt mindre sykkelvennlig, men heldigvis 40 km/t som fartsgrense, og sola begynte å melde fra om sin varmekapasitet.

Videre over Forussletta, gjennom Statoilhovedkvarteret, forbi Jåttånuten, krysse Grannessletta, sykle langs Hafrsfjord og så inn til venstre rett etter \"Sverd i sten\".

Drøyt to mil på en og en halv time, nok til å bli svett, nok til å kjenne at sitteknutene i hofteskåla trenger herding (blir ikke herdet i en kontorstol), men dagen ble ikke ødelagt!!

Riitta - jeg prøvde å finne din tråd om å sykle til jobben, for å løfte den opp igjen, men klarte det ikke, tillot meg derfor å gjøre det på denne måten!

Usikker på om dette er et vårtegn...., og nei, jeg har ingen ønsker eller planer om å delta i Nordsjørittet! Tok selvsagt ingen bilder.... Men kan vel gjøre det hvis det eer fint vær neste gang jeg sykler denne ruten!
Mette og Øyvind
LG7509
MMSI: 258123660
http://www.ingeborgimevind.blogspot.com

Anita

Quote from: \"Ingeborgimevind\"I går var jeg svær i kjeften på jobb, og ikke i Yammas bar uten en tråd, så i dag morges ble det ingen kontemplativ sudokuløsning i lokalavisen mens frokosten laget seg selv... Kaffen ble utsatt, og kroppen hydrert og bananisert.

På med ullundertøy, vindtøy, ullue, hansker, arbeidstøy i sekk, og opp på sykkelen. Klokka seks om morgenen har lyset brutt fram, og med stille og pent vær lå det en tynn isskorpe på de lokale innsjøene.

Sandnes kommune har etablert et rimelig greit sykkelstisystem, og har til og med maktet å feie den første mila, slik at turen inn til Sandnes sentrum gikk greit. Ut av sentrum, langs Norestraen, er det litt mindre sykkelvennlig, men heldigvis 40 km/t som fartsgrense, og sola begynte å melde fra om sin varmekapasitet.

Videre over Forussletta, gjennom Statoilhovedkvarteret, forbi Jåttånuten, krysse Grannessletta, sykle langs Hafrsfjord og så inn til venstre rett etter \"Sverd i sten\".

Drøyt to mil på en og en halv time, nok til å bli svett, nok til å kjenne at sitteknutene i hofteskåla trenger herding (blir ikke herdet i en kontorstol), men dagen ble ikke ødelagt!!

Riitta - jeg prøvde å finne din tråd om å sykle til jobben, for å løfte den opp igjen, men klarte det ikke, tillot meg derfor å gjøre det på denne måten!

Usikker på om dette er et vårtegn...., og nei, jeg har ingen ønsker eller planer om å delta i Nordsjørittet! Tok selvsagt ingen bilder.... Men kan vel gjøre det hvis det eer fint vær neste gang jeg sykler denne ruten!

Er skikkelig imponert  :cheers: 2 mil på sykkel  :cyclopsani: Selv er jeg storfornøyd når jeg sykler mine 1,5 km på jobb  :cheese:

Kunne veldig gjerne tenke meg bilder fra sykkelturen din. Jeg bodde i Stavanger i 15 år og savner ennå byen (i mitt hjerte). Jobbet på Statoil de 2 siste årene jeg var der borte.

Vennlig hilsen
Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Riitta

Jag har haft ovanligt lång uppehåll i cyklandet i vinter, för det har varit så mycket  halka, speciellt på morgonen.
Men i förgår började jag med och cykla igen :bom:
Det är så härligt på morgonen vid 6 tiden när det nu är ljust och koltrasten kvittrar så vackert i buskana :flower:

Känns bra att vara igång igen :bom:

Riitta

Maritsa

Jeg elsker å sykle. Min sykkel kom fram igjen her om mandagen. På alle mine Hellasturer sykler jeg. Leier syklen for hele ferien, hvis bakkene er for bratte går jeg bare av.  Tenk så masse en får se og oppleve, prøv det.

Annlaug

Quote from: \"Ingeborgimevind\"Videre over Forussletta, gjennom Statoilhovedkvarteret, forbi Jåttånuten, krysse Grannessletta, sykle langs Hafrsfjord og så inn til venstre rett etter \"Sverd i sten\".

Du er jammen sprek !!! Den strekningen hadde jeg aldri klart og selv på en vinstille dag er det motvind der. Er denne strekningen kun 2,5 mil? Hadde trodd det var mye lenger. Til venstre? Jobber du i leiren?
Syklet du hjem igjen også?

Ingeborgimevind

Quote from: \"Annlaug\"
Quote from: \"Ingeborgimevind\"Til venstre? Jobber du i leiren?
Syklet du hjem igjen også?

Du er visst lokalkjent.. Jobber der, ja. Men må innrømme at jeg ikke syklet hjem i dag... :colors:
Mette og Øyvind
LG7509
MMSI: 258123660
http://www.ingeborgimevind.blogspot.com

Annlaug

*ler* det kan jeg godt forstå. Håper du klarer å gå i morgen. Joda, jeg er lokalkjent så kjente suget da du forklarte vegen du syklet. Er utflyttet Solabu så har syklet mye i området.
Her øst er det umulig å sykle enda Men sykkelen min er vasket og pusset, så eg e klar.....

Barbro

Store problemer med nakken..og dermed litt trøbbel med balansen når beina forlater bakken..gjør nok at jeg ikke har syklet på et kvart sekel :colors: ..men det høres jo helt nydelig ut dette..
Har hatt gleden av å besøke Stavanger,Hommersåk..og dertil tilhørende herligheter..nydelig,absolutt,men feil side av landet for meg..sorry vestland,heia nordland og trøndelag
 :laughing6:
Sånn er vi(jeg?)kanskje laga?
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Anders

\"sorry vestland\"???
ka ska det bety?????
kom ikke her og kom her, liksom... sjøl har eg to sykler som har stått parkert siden tidenes morgen, men sørvestlandet er da som skapt for velicopeder? (her hos meg også, forresten... sykkelflate veier, jfr NM ifjor :-) )
Satt i handlekurven på den sykkelturen, eg.... rusket håret skikkelig og kjente på musklenes stølhet :-)

Barbro

:wink:  :wink: sorry vestland betyr bare at d liksom er feil side av landet for meg..og hvorfor kan jeg ikke beskrive :chin: ..Vane?Skjerming?Aner ikke..synes d er vakkert..har ikke noe m det å gjøre...bare magan sjø...
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Anders

(lignet ikke mye på noen canossagang, men skal vise storhet... :-) )

Ingeborgimevind

Som innflytter på Vestlandet (>40 år), tillater jeg meg blødmer av typen Velstandslefsa - men må bare bekrefte at det er et overraskende bra sted å bo...

 :cheers:
Mette og Øyvind
LG7509
MMSI: 258123660
http://www.ingeborgimevind.blogspot.com

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...