Logg inn med Facebook eller Google!

Frappevisp

Started by Tommy, 12. Mar 09, 16:28:38

Previous topic - Next topic

Tommy

Hej o hå alla frappe-vänner, här ser vi Riitta pröva sin första frappe någonsin, den fick godkänt, frappe-kock jag var jag, Tommy, platsen köket hemma hos Riitta o Leif i Uddevalla. Övriga testpiloter var, förutom jag själv, Riittas man Leif, Mikke från Kallsta, samt Riittas dotter Mia.

Resultatet var okey, öving ger färdighet, men jag är enig med Kristina i att Nescafe´red cup är nog ? det närmaste vi kan komma det neskaffet som finns att köpa i Grekland för ändamålet. Det bör vara ett starkt Nescafe´med lite extra krut i o jag tror Red Cup motsvarar dom kraven :-)

Mera frappe åt folket  :cheers:



 
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

kaka

Hun så unektelig litt skeptisk ut, men du verden så lekkert på bordet, da!
KariK

Frappe

Bra Riitta nu börjar det likna något.. :drunken:

Camilla

Riitta

Ha ha Tommy, vad du hittar på :drunken:
Jag var ju lite misstänksam först :cyclopsani:  Men det var ju godare vad jag trodde i allafall. Efter några gånger tll så kanske jag tycker att det är riktigt gott :clown:

Riitta

xristina

Det tror jeg helt sikkert at du vil, Riitta! Du har jo vanligvis gode smak! :-)

Mikke

Quote from: \"Riitta\"Ha ha Tommy, vad du hittar på :drunken:
Jag var ju lite misstänksam först :cyclopsani:  Men det var ju godare vad jag trodde i allafall. Efter några gånger tll så kanske jag tycker att det är riktigt gott :clown:

Riitta

...jag kan intyga att Tompans Frappe blev mkt god och välsmakande, skummet var så fint piskat att det nästan gick att skära kuber av det.(takk Tommy för att jag fick vara testpilot)...bublene bidde micro-megalo micro... :D Den lilla vispen ser ut som ett svart ägg med en rostfri pinne, avslutad av en ring, rätt gullig med andra ord....
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

msw

I sommer har det gått ned MYE frappé! Med den fine instruksjonsvideoen i denne tråden, har jeg perfeksjonert teknikken. Bruker vanlig melkeskummer, og har eksperimentert med forskjellige typer melk og sukkertyper/mengder.

Kjøpte med en rimelig stor boks med Nescafés frappékaffe i sommer, men den fikk bein å gå på, gitt!
Jeg ser snart bunnen i boksen, og snart må jeg finne på noe, for det har nærmest blitt et folkekrav at jeg serverer frappé.

SÅ: er det noen som har fått tak i herligheten her i Norge? Eller har funnet et greit nettsted å kjøpe fra? Eller vet om en annen type kaffe som er egnet? Vanlig Nescafé, Red Cup osv gjør ikke susen, dessverre.

MÅ...HA...FRAPPÉ....  :wink:







Tommy

Well, du kan finna the real thing här. Men det kostar  :bom:

http://www.amazon.com/Nescafe-Classic-Instant-Greek-Coffee/dp/B0002AZWX8

Frappe´ for ever :D

( det är billigare att fuska lite ;-) )
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Mikke

....hm....kan man inte rent av kvarna sitt kaffe själv?? Jag har en liten,ettrig elektrisk Braun-kvarn, som pulvriserar kaffet till nano-partiklar om man inte stoppar i tid..... :D Hela kaffebönor kan man väl numera få tag i med olika grad av rostning, eller ??
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Tommy

Quote from: \"Mikke\"....hm....kan man inte rent av kvarna sitt kaffe själv?? Jag har en liten,ettrig elektrisk Braun-kvarn, som pulvriserar kaffet till nano-partiklar om man inte stoppar i tid..... :D Hela kaffebönor kan man väl numera få tag i med olika grad av rostning, eller ??

Njaeej det funkar ikke till frappe´ Mikke, grejen är att det är frystorkat java i koppen som blandas med lite vatten o vispas opp till ett skum, o däretter fyller man på litta mer vatten o mjölk etter behag o smak  :blackeye: :-)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

msw

Fikk et tips fra ei frappédrikkende venninne: instant espresso-pulver skummer visst også bra.

Ellers får jeg heldigvis ordna meg mer skikkelig frappékaffe, da en av mine kollektivsamboere drar til Hellas om ei uke:)







Bestemor

Nå ble jeg tørst, altså! - og hvor ble det av instruksjonsvideoen? var den ikke først i denne tråden? I disse lutefisk- og \"prøvesmake-julemattider\"  trenger jeg en liten avslappende frappe foran peisen...

Siste innlegg i forumet

Re: Syros mai 2024
by marjana | 05. Jun 24, 11:55:12
Værmeldingene er ikke helt enige, men det er mell...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...