Logg inn med Facebook eller Google!

i skuggan av en lite ouzo

Started by Tommy, 27. Feb 09, 09:02:01

Previous topic - Next topic

Mikke

Quote from: \"Tommy\"
Quote from: \"Mikke\"...jag gillar begagnade saker, det är inte utan anledning vissa kallar mej SkrotMikke... :D

yamas på dig då, skrotmikke  :wynar:

...takkar, takkar Tommy Tuting....nu ska ut å starta min skrotbil i det fina vårvädret... :D ...å leverera en 25-litersdunk med linolja...
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Tommy

Quote from: \"Mikke\"
Quote from: \"Tommy\"
Quote from: \"Mikke\"...jag gillar begagnade saker, det är inte utan anledning vissa kallar mej SkrotMikke... :D

yamas på dig då, skrotmikke  :wynar:

...takkar, takkar Tommy Tuting....nu ska ut å starta min skrotbil i det fina vårvädret... :D ...å leverera en 25-litersdunk med linolja...
Mikke

Det gör du rätt i Mikke :-) Jag ska strax ge mig iväg hemåt på min begagnade Crescent, o sen så tror ja jag tar mig en Ouzo i vårsolens glans o värmande strålar, o gläds åt att här tycks vara fler som uppskattat boken jag haver beställt idag  :sunny:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Maritsa

Boken leste jeg sist sommer. En fin og lettleselig bok.  Biblioteket her i Fredrikstad skaffet den til meg helt i fra Sverige.  Så til deg Gro hør på biblioteket de skaffer sikkert.

Mikke

Hej !! Nu hemma igen.Fin dag.Först oljeleverans med Golfen,sen tibax hem och ut med hojen.Ner till stan.Ärenden.Sist en sväng till biblan.Kollade efter Staffan Stolpe. 15 olika böcker, bl.a ouzo-boken, som jag INTE lånade. Däremot lånade jag 1. Byn på Peloponnesos. 2 Morea,en bok om Peloponnesos.3. Sprickor i tiden,diktbok. 4. Jasons resa, jakten på det gyllene skinnet av den rätt kände irländarn (?) Tim Severin. Vågade inte låna mer, för pakethållarn på hojen är lite liten.... :D
Eg anbefaller bestemt en god helg til alle!!
Mikke



Quote from: \"Tommy\"
Quote from: \"Mikke\"
Quote from: \"Tommy\"
Quote from: \"Mikke\"...jag gillar begagnade saker, det är inte utan anledning vissa kallar mej SkrotMikke... :D

yamas på dig då, skrotmikke  :wynar:

...takkar, takkar Tommy Tuting....nu ska ut å starta min skrotbil i det fina vårvädret... :D ...å leverera en 25-litersdunk med linolja...
Mikke

Det gör du rätt i Mikke :-) Jag ska strax ge mig iväg hemåt på min begagnade Crescent, o sen så tror ja jag tar mig en Ouzo i vårsolens glans o värmande strålar, o gläds åt att här tycks vara fler som uppskattat boken jag haver beställt idag  :sunny:
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Mikke

....ja, det ska bli trevligt att läsa lite Stolpe....inspirerad av Tompans bokinlägg kikade jag in på biblan idag och hittade en del böcker av förutnämnde författare.....Sen kommer ju \" i skuggan av en ouzo\" per post nästa vecka. Den som väntar på nått gott..... :D
Takk för tipset, Tommy !!!
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Gro

Jeg leste i skyggen av en Ozou da jeg var i Hellas nå:-) tenkte det passet fint når jeg skulle til Kardamili:-) jeg likte den veldig godt og skulle ønske alle hans bøker var oversatt til Norsk:-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

TommyRuud

Hei! Har nettop lest boken. Kjøpte den PÅ \"Medelhavsmuseet\" I Stockholm. Etter å ha lest den, ønsker jeg meg en annen bok av forfatteren: \"Från min grekiska grotta\", skrevet i 1985. Noen som har den? Mvh Tommy

MaFi

Jada. Se innlegg i annen tråd... ;-) http://www.hellasforum.net/index.php?name=ForumsPro&file=viewtopic&p=92033#92033

Från min grekiska grotta var den første boken av Staffan Stolpe som jeg leste. Jeg kjøpte den for to år siden i bokhandelen i hovedgata i Kardamili. Den førte kjapt til at jeg kastet meg over Morea og I skuggan av en liten ouzo også. Flotte bøker!

Gro

jeg har den men har ikke lest den ennå...
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

carin

Takkar for flotte lesetips! Har just bestillt i skuggan av en liten ouzo på tanum.no og der fant jeg også en pocket \"tillbaka til kreta\" for kun 33 kr gitt, som blev med i samma slengen :compress:  gleder meg!
Ha noen fine lesekvelder framover i høstmørkret :compress:
Carin

Siste innlegg i forumet

Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 26. May 24, 19:03:20
Ser at kursen var bedre i Eurobank og i butikkene ...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...