Logg inn med Facebook eller Google!

Gresk Spotify-musikk

Started by kaka, 23. Feb 09, 19:31:27

Previous topic - Next topic

kaka

Jeg tror det må være en cd. for barn. Her er en vakker liten sang om \"høyt som ballongen\" - eller noe slikt

Litt kveldsmusikk
KariK

bengalow

F-n, nu har den skivan snurrat i 1 timme och är inte färdig. Och jag vill inte gå i säng - jag kan inte slita mig. Den är bara så himla bra!!!! Ni som har spotify och gillar grekisk musik - detta är definitivt DEN BÄSTA GREKISKA CD:n ÖVERHUVUDTAGET !!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Tommy

Quote from: \"bengalow\"F-n, nu har den skivan snurrat i 1 timme och är inte färdig. Och jag vill inte gå i säng - jag kan inte slita mig. Den är bara så himla bra!!!! Ni som har spotify och gillar grekisk musik - detta är definitivt DEN BÄSTA GREKISKA CD:n ÖVERHUVUDTAGET !!

Tycker du ja  :bom:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

bengalow

Och vem f-n skulle jag annars uttala mig för???
Vem uttalar du dig för i så fall när du tycker till ? Majoriteten?
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Tommy

Quote from: \"bengalow\"Vem uttalar du dig för i så fall när du tycker till ? Majoriteten?

Näe, det tycker jag inte jag gör, abselut ikke  :bom:

Musiken du nämde ovan här, tyckte jag var bra, men du vet, smaken är ju som baken, så det kan hända du har rätt. Det är kanske den bästa överhuvudtaget ;-)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

kaka

Og jeg som et øyeblikk trodde det var barnesangene som fulgte deg inn i natten, Bengalow. Så feil kan man ta (det var jo litt venskelig å tro, da). Men jeg vil gi deg rett i at musikken du b..nner på, virkelig er fin! Så får baken være som den er,.. som smaken :bounce:
Nå skal jeg og lytte, om enn ikke ut i de små timer.
KariK

Gro

Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

bengalow

Pantelis Thalassinos heter en sångare som jag inte har fångats för mycket av, men han har en mjuk sångröst, och skön framtoning. Jag måste berätta en liten historia:
På Chios har/hade vi bekanta, en sjökapten och hans fru, Tony och Mania Hadjigeorgiou. Vi brukade besöka dem, och bo där, när vi kom tillfälligtvis. De var världens mest gästfria människor. I grannhuset bodde en gammal dam. Hon har en son, Pantelis. När vi var och hälsade på så kom vi till att prata om musik, så klart. Då säger Tony att \"-Damen vid sidan av har en son som är \"musikant\", och vi uppfattade att det fanns ingen uppskattning i det ordet. Pantelis Thalassinos....Idag är han mycket känd, inte bara på Chios. Här hans mest populära

Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

bengalow

En artist som egentligen aldrig har fått chansen att komma fram i det absoluta rampljuset är Gerasimos Andreatos. Han är med överallt och har en skön stämma, men det lilla extra fattas. Jag gillar honom, och jag vet att Riitta är med på min linje. Här i en lite sydamerikansk version av en känd melodi: \"Vad är det som dom kallar kärlek?\"(Ti einai afto pou ton lene agapi)

Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

kaka

Du taff meg med Pantelis, Bengalow. Delig sang og musikk før natten, - som kommer nå! (resten får jeg høre imorgen)
KariK

bengalow

På den skiva som jag nämnde förut \"Gia ton Grigori\" så förekommer en sång \"Frangosyriani\", skriven av Syros\' store son - Vamvakaris. Den handlar om Syros, och i texten kan man tydligt höra att han besjunger Galissas och Dellagrazia. Eller hur marjana??
Det är för övrigt en av de mest omtyckta rebetikasångerna i Grekland.
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Tommy

Nana mouskouri, \"Live at Herodicus Atticus\"



\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...