Logg inn med Facebook eller Google!

Småbarnsfamilie til surfested med sjarm 4 uker i juni/juli?

Started by Drømmer, 18. Feb 09, 14:02:22

Previous topic - Next topic

Drømmer

Vi er en fam på 4 (barna er 2,5 og 6 år) som ønsker å være 4 uker på Cycliadene (pga surfemulighet). Har vært på Paros Naoussa (fire år siden)og synes det var helt fantastisk, men tenkte kanskje å prøve evnt Naxos nå. Vi ønsker ett eget rom til barna og ett til oss selv.

Ønsker:
å bo nærme strand med surfeutleie
lage mat selv/gå ut og spise

Har dere noen anbefalinger med tanke på sted og konkrete boliger?

.....gleder meg allerede :cheers:
Drømmer fortsatt :D

MaFi

Da anbefaler jeg bosted i nærheten av Ag. Georgios-stranda på Naxos! Da har dere kort vei inn til Naxos by (med alle muligheter som finnes for å spise ute). Med tanke på de minste, er det langgrunt der, og jeg vet det er surfe-utleie i strøket, noe sørover langs stranda. Har ikke konkrete bosted-tips (har bodd på Nissaki tidligere, men det var FØR de pusset opp der... Nå er det en helt annen prisklasse der - men restauranten der benytter vi oss fortsatt av!) Se ellers øvrige Naxos-tråder her på forumet, samt \"Overnatting\" i menyen til venstre. Lykke til med planleggingen, og velkommen til forumet!

Drømmer

Takk for velkomstmelding, jeg elsker Hellas - så det var jammen på tide ;-)
Jeg ser ingen anbefalinger på denne stranden...Nissiaki ser jo helt fantastisk ut - men koster sikkert flesk :O

Er det noen steder eller hoteller vi IKKE burde bo på da?

På Paros bodde vi på Windmill og det var veldig koselig.

Andre som har gode tips?
Drømmer fortsatt :D

Gro

Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Drømmer

Takk for tips  :-)

Jeg leser (på nettet) at denne stranden ikke er så fin og at den er overfylt..... det er kanskje litt dumt for puselankene til jentene mine ;-)

Er det noen andre steder man kan bo, men som har fin strand OG kort vei til surfing?

Mannen min MÅ nemlig kunne surfe - ellers er han ikke lykkelig.... Jeg har det fint så lenge jeg er i Hellas jeg :D
Drømmer fortsatt :D

Anders

Enig med MaFi... den stranden har alle muligheter for alle aldre. Helt i nord er den så langgrunn at de minste kan gå utover til de er lei... helt i syd ligger surfeskolen med alt den har å by på http://www.flisvos-sportclub.com/index.php

Noen dager vindstille, da kan man ta bussen lengre ned og surfe, andre dager er så vindfulle at kun de tøffeste våger seg utpå :-)

Drømmer

Dere mener altså at stranden ikke er dårliger enn andre? Er det andre steder på Naxos det er surfeuleie og evnt bedre strand ...eller er det bare ondsinnede dumme rykter jeg ikke burde høre på (fra nettet)?

Nå er nemlig mannen min ute og titter på Karpathos :O og jeg synes Naxos høres mye mere idyllisk ut....
Drømmer fortsatt :D

FadeOne

Karpathos regnes vel for å være en av de beste WINDsurfing stedene i verden. Har selv vært i Devils Bay og sett på proffene som surfer der... det går unna ;)

Windsurfing skole med utleie og hotell like ved stranda.. mer info:

Club Mistral

Anders

Quote from: \"Drømmer\"Dere mener altså at stranden ikke er dårliger enn andre? Er det andre steder på Naxos det er surfeuleie og evnt bedre strand ...eller er det bare ondsinnede dumme rykter jeg ikke burde høre på (fra nettet)?

Nå er nemlig mannen min ute og titter på Karpathos :O og jeg synes Naxos høres mye mere idyllisk ut....

JEG mener det... og dessuten er det så mange andre surfemuligheter på Naxos at det halve burde være nok. Blåser det ikke riktig vind på strendene nedover kysten, da får man heller ta til takke med at man ikke kan få både i pose og sekk? Surfing HVER dag er kanskje ikke mulig, men det er ikke usannsynlig. Iallfall flere surfere der enn på Golden over på Paros (og der blåste det jo sånn at det ikke var særlig kjekt for de/oss som satt på land...)

Gro

Naxos er mer enn bra nok, han skal være veldig uheldig om han ikke får
surfa der:)! men han bør jo kansje ta buss til Gylfadastranden ser det ut til...

\"Naxos er en øy kjent for den varme nordlige ettermiddagsvinden som kalles Meltemi og som gjør øyen til et paradis for surfing. Glydafa stranden er kjent for windsurfing og spesielt kite surfing grunnet perfekt vind og tilstrekkelig distanse fra flyplassen (kite surfing er forbudt på stranden nær Naxos city and på St. George bukten). Glyfada stranden er nevnt som en av de bedre wind- og kite surfing strendene her\".
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Drømmer

Oppsss... jeg har nok uttalt meg litt utydelig her ;-) Vi skal på familie-ferie og han skal ikke surfe hver dag (....selvom han ikke hadde sagt nei til det ;-))) .

Det er barna og strand jeg tenker på ...om det er andre strender som er bedre å bo/bade på for de + surfeutleie?

Hva med nord på Agios Prokopios? Da er det vel kort vei til sufeuleie på Geogios?  Ikke så overfylt og ikke så \"dårlig strand\"...eller?
Drømmer fortsatt :D

Tzasiki

:flower:  :flower:  :cat:  :cat:
Jeg personlig likte meg best i Agia Anna på Naxos. Stranda er bedre der synes jeg. Veldig fint for småbarnsfamilier. Jeg bodde der med mann og barn i to uker, for så å  returnere tilbake til Mykonos (en av mine favoritter i kykladene) der bodde vi i den siste uken).
Ikke noe surfing der så vidt jeg kan huske på Agia Annastranda, men  lenger bort, neste strand - der var det bølger, flott!. Lite mennesker. :flower: :flower:

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...