Logg inn med Facebook eller Google!

Mikke på Karpathos

Started by Riitta, 29. Apr 07, 09:25:33

Previous topic - Next topic

-POE-

Regler är till för att kringgås!

 zqr333

//PO
//PO

Tommy

Quote from: \"-POE-\"Regler är till för att kringgås!

 zqr333

//PO

Njaaaeej, vet jag ikke om jag håller med dig om direkt, men en viss anpassning i förhållningen till reglerna sker ju alltid på marknaden, på gott och ont. I detta fallet på gott tror jag, alltså vad gäller Piaggio´s  lansering av deras nya scooter \"Piaggio mp3\"  :smile:

 http://www.mp3.piaggio.com/index_eng.html

Mikke du får tipsa Motocarpathos om denna innovation  :wink:

Tommy
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

-POE-

Njaaee, jag tänkte att den här lille knasgubben skulle antyda ironi  zqr333

//PO  zxzaxxxxxxxxxx
//PO

Tommy

Quote from: \"-POE-\"Njaaee, jag tänkte att den här lille knasgubben skulle antyda ironi  zqr333

//PO  zxzaxxxxxxxxxx

Jaha PO, var du ironisk, jag tolkade det som du menade att den lille guben kört scooter olovlig och kraschat. Där ser man så lätt det är vi misstolkar varann här i cyberrymden  zxzaxxxxxxxxxx
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Mikke

Hej!
Forsta lediga dagen och vaedret aer fint....kortbyxxer paa och har slappat lite vid poolen, det kaenns ovant. Idag kopte jag biljett fran Rhodos till Goteborg med Apollo den 6 maj och landar 16.40.Biljetten kostade 948 SEK och antagligen tar jag faerjan till Rhodos pa lordag, da far jag en natt paa Rhodos ocksa......
Forsokte fa biljetten utskriven fran datorn,men se det gick inte....Exporterade den till min semesteradress paa Yahoo, men det gick endast att delvis faa den tryckt. Baest att ringa Apollo paa Rhodos och fa biljetten konfirmerad om jag nu inte har nat papper med.....Ack,ja....hur det kan bli.
Intressant det daer med B-kort och moppe paa Samos.....Far undersoka detta.
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Riitta

Gott att du har någon semesterdag också under resan zthhhhhh
Här hemma har vi den finaste ljusa grönskan nu.Solen skiner och våren är som bäst zqr2e

Riitta

Mikke

Hej!
Andra lediga dagen och solen stralar fran molnfri himmel. Sov till 12 och sen var det hojen till byn och leta fram lite papper for ett vykort for Mike\'s Restaurant pa Ulof Palme\'s gata.....Vi far vael se om jag lyckas tota till nat som dom gillar, sen far jag skicka ner en bibba till dom sa fort det aer faerdigtryckt. Sakta, sakta kommer det alltmer turister, men det var inte manga pa Pelagos igar. Sen aer det den daer nya eller gamla bestaemmelsen att tavernor inte far ha hogtalare och Xronis aer lite bekymrad over detta.Polisen hade visst varit i Amopi paa forsta maj och botfaellt en restaurang, sa det ser lite dystert ut, far man nog saega.....Lagen har visst funnits, men inte anvaends, sa det finns visst inga prejudikat paa den aenn. Kanske recker det med att Xroni flyttar sina hogtalare mer inunder taket eller saa, men han har Andreas, som har lite koll, sa det gar nog bra, far vi hoppas. Nu aer stan stilla, sa jag ska ta och hoja ner till stranden och peta med tarna i sanden, sa jag atminstone gjort det EN gang, haha.... :D Sag att solsaengarna var staplade vid Limanaki, sa det aer pa gang. Skrev jag att det populaera staellet Green Peace har flyttat fran stranden in till stan?? Jo, det gjorde jag visst......Enligt ryktet ska vaegen till Olympos vara asfalterad innan Greklands president kommer till Karpathos nan gang i juni, men vi far vael se hure blir me de.....Hvad mer? Jo, naer jag kom hem till Garden Villa vid 23-tiden igar, sa var det en liten hund med halsband och rem som motte mej,den hade visst smitit och sen stannat daer. Den var hur snaell som helst, men i morse naer jag kom ut sa var den borta.....
Nu ner till stranden, hej da och jag ska forsoka skriva lite imorron ocksa....
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Margrethe

Jeg forstår ikke denne loven om musikk på restauranter, jeg. Er det sånn at ingen restauranter får lov til å spille musikk, hverken live eller opptak? zwwhhhhaaaxxxx  Det høres jo helt forferdelig ut! Kan vi risikere at når vi går på en taverna for å spise, så er det altså INGEN musikk der???!!  Da forsvinner jo halve stemningen da, jo.
Jeg har egentlig aldri hatt lyst til å dra til Japan. Rett og slett fordi jeg ikke liker fisk. Og jeg vet at det er veldig populært der nede i Afrika. (Britney Spears)

Mikke

...ja, jag forsokte fa lite koll paa HVAD loven sier, men aer fortsatt litt konfunderad....da ifall den plotsligt anvends, sa laegges en blot filt over hele oya og dess kvells-og uteliv.Dette kan aldri varit meininga med loven, og di som ringer in og klager borde nokk berette sine navn, pa det att di ska tas paa alvor, men vi far se hur det gar med dette.....
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Riitta

Senaste från Mikke och Karpathos:
Det blåser stormvindar runt husknuten hos Mikke qwwqddd Han var lite bekymrad inför hemresan,men vi får hoppas att vinden lugnar ner sig tills dess ztweeeeeeeee
Nu skulle han försöka ta sig till Pelagos och kolla att inget har blåst sönder där ztweeeeeeeee

Riitta

bengalow

Beträffande musik på tavernor, så finns det en lag i varje land, som beskriver \"högt ljud\" som störande. Jag kan tänka mig, att närboende inte är så trakterade av, att försöka \"somna\" till turister och vanliga grekers \"opa-opa\" varenda natt. Visst, vi som kommer dit ner och tror, att de inhemska älskar vårt besök, kan säkert finna sig i det. Men de andra - som vill sova för att kunna jobba dagen efter...? Nu i helgen skall det bli något som heter \"Bonnamarknad\" här i Staffanstorp. \"Världens största mobila nöjespark\" kommer hit....vi bor bara 100 meter från skiten, och kan inte ens protestera. Är det någon som har ett bra recept på \"Molotov-cocktail\"?
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Pjokken

Quote from: \"bengalow\"Beträffande musik på tavernor, så finns det en lag i varje land, som beskriver \"högt ljud\" som störande. Jag kan tänka mig, att närboende inte är så trakterade av, att försöka \"somna\" till turister och vanliga grekers \"opa-opa\" varenda natt. Visst, vi som kommer dit ner och tror, att de inhemska älskar vårt besök, kan säkert finna sig i det. Men de andra - som vill sova för att kunna jobba dagen efter...? Nu i helgen skall det bli något som heter \"Bonnamarknad\" här i Staffanstorp. \"Världens största mobila nöjespark\" kommer hit....vi bor bara 100 meter från skiten, och kan inte ens protestera. Är det någon som har ett bra recept på \"Molotov-cocktail\"?

http://da.wikipedia.org/wiki/Molotov_Coctail zqr2eeeeeeff

Siste innlegg i forumet

Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 26. May 24, 19:03:20
Ser at kursen var bedre i Eurobank og i butikkene ...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...