Logg inn med Facebook eller Google!

Historier om avatarene

Started by kaka, 02. Feb 09, 19:38:06

Previous topic - Next topic

Måne

Avataren min er av Vucko, maskotten for vinterol i Sarajevo i 1984. Har ham av to grunner:
1) jeg fikk Vucko bamsen (den jeg har tatt bildet av i avataren min) av pappa i 1984, da jeg var 2 år gammel, og har hatt ham siden. Han var den eneste bamsen jeg ville ha, og har vært med meg på alt fra barnehagen, første skoledag, på \"tur\" på autobanen i tyskland der jeg holdt ham ut av vinduet til jeg mistet ham, og pappa måtte bremse og kjøre inn på veiskulderen og løpe for å hente ham, på tur til danmark der vi ikke rakk danskebåten fordi vi måtte tilbake på campingplassen og hente ham der jeg la ham sist, og nå i senga på den ene siden av meg (min bedre halvdel ligger på den andre siden. Så er jeg helt trygg ;) )

Han så originalt slik ut, men har blitt litt slitt med åra. Han hadde seg et par runder i frysern og vaskemaskina da jeg hadde lus som liten, så han har fått øyene påtegnet igjen, og jeg har sydd på beina hans bakfram på et eller annet tidspunkt. Ellers er han uh... \"god som ny\" ;)

Det skal også sies at *min* Vucko alltid het \"Reven\" fordi han har hvit hale, og jeg trodde derfor han var en rev. Han er en ulv, og Vucko betyr \"lille ulv\" på bosnisk ;)

2) Jeg jobber for tiden i Sarajevo, og pendler mellom Bosnia og Hellas. Begynte derfor å ta i bruk Vucko som avatar for en stund siden =)

Så da vet dere det ;D

Ninette

Dette var virkelig en fin tråd :-) Mange koselige historier, og da jeg leste Måne sin beskrivelse av Reven, fikk jeg meg også en god latter.

Ikke for å fornærme deg, Måne, men når jeg ser på ungdomsbildet av Reven, blir det klart for meg at forholdet mellom menneskeår og et reveår (eller rettere sagt ulvevår), må være omtrent 3-4. Reven ser for meg ut til å være en eldre \"herremann\". Eldre, men distingvert :-)
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Måne

Quote from: \"Ninette\"Dette var virkelig en fin tråd :-) Mange koselige historier, og da jeg leste Måne sin beskrivelse av Reven, fikk jeg meg også en god latter.

Ikke for å fornærme deg, Måne, men når jeg ser på ungdomsbildet av Reven, blir det klart for meg at forholdet mellom menneskeår og et reveår (eller rettere sagt ulvevår), må være omtrent 3-4. Reven ser for meg ut til å være en eldre \"herremann\". Eldre, men distingvert :-)

Hum, ja, distingvert er nok riktig ord ;) Jeg sjekka nettopp, og tror kanskje det er på tide med en tur i vaskemaskina igjen. Han er litt støvete =)

kaka

En kjempesøt historie, Måne. Du er virkelig en trofast venn! Høres nesten ut som du og Vuco, eller \"Reven\",  er like knyttet til hverandre som Arne Næss var til sin \"snakkende\" maskot.
KariK

nille

Min avatar betyr også noe spesielt for meg, og var et naturlig valg for å representere meg på Hellasforum. Bildet mitt stammer fra mitt aller første møte med Hellas i 1974, og det som egentlig var min aller første ordentlige utenlandstur. Jeg var 11 år, og turen gikk til Rhodos med min mor. En tur som gjorde mor og datter, førti års aldersforskjell til tross, til to venninner på tur, på en uforglemmelig måte. På en av våre rundturer besøkte vi dette pottemakerverkstedet,. Aldri senere har vel hver detalj fra en reise sittet så spikret i sinnet, som fra denne første reisen. Siden har det blitt mange reiser hit og dit, men nå de siste par år er Hellas igjen i ferd med å innta plassen som mitt reisemål nummer én. Og da er ringen på en måte sluttet!
The traveler sees what he sees.  The tourist sees what he has come to see.  ~G.K. Chesterton

kaka

Enda en varm og fin historie til et fint bilde.
KariK

Tjorven

Å, denne tråden har jeg gått glipp av- bedre sent enn aldri
Pusen på avataren min er nesten likedan som min egen \"Lille Pus\". Siden jeg ikke kunne (og fortsatt ikke) kan leggge ut egne bilder, var bildet av denne pusen ideelt.
Selv om jeg på mange måter er ganske åpen og \"privat\" i mine meninger, skildringer osv, kommer jeg nok aldri til å legge ut ut en avatar med bilde verken av meg selv eller Lille Pus (som også er et pseudonym)
Men veldig artig å høre om andres avatar-historier.....
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

Pusen er jo søt da, uansett, og har en mening for deg.
KariK

Anders

Vi kjøpte en liten vinranke nedi der... dyrker nå masser av små, velsmakende druer som kan brukes til \"ymse\"... tenker på det hver gang jeg ser bildet :-)

Tommy

Jag var väl knappast nerstigen från himmelen när bilden av mig som pryder min avatar togs :-) . Tillfället då det begav sig är från i höstas då min äldste son fyllde år och vi av den anledningen hade en fest på uteplasten i mitt hem.

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

marjana

Min avatar er av strandliljer som vokser vilt i Middelhavsområdet. De er forøvrig fredet. De kalles krini på gresk.
De blomstrer for fullt sent i juli/august og da kommer liljene rett opp av sanden uten blad. Bladene vokser i store klynger i juni og visner like etterpå.
Det er et vakkert syn når alle liljene står i full blomst over hele stranden, for ikke å snakke om duften, og det ble jo en passe fin \"bukett\" på bildet til å bruke i avataren min.
Glika i zoi

kaka

Her var det mye (om) fine vekster, både liljer og vinranker, og (konkurrerende?) gresskar. Stilig!
KariK

Siste innlegg i forumet

Re: Turister mister livet på øyer i Hellas
by kaka | 06. Jul 24, 21:27:30
Viktige påminnelser....
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...