Logg inn med Facebook eller Google!

Andre reiser (ikke Hellas-reiser)

Started by Marit, 02. Feb 09, 12:34:52

Previous topic - Next topic

fila

Fikk lyst til å legge ut noen bilder fra La Gomera. En helt anneledes canariøy. Ta med godt fottøy, høydeskrekken kan du legge igjen hjemme ;)

marjana

Quote from: Kristian on 03. Apr 15, 07:50:52
Mandag morgen drar vi en uke til Madeira.


Please, ta bilder så jeg får se hvordan våren er der nå en måned etter at jeg var der!
Glika i zoi

marjana

Fila, La Gomera er veldig likt naturen på Madeira, og ikke så rart siden dette er vulkanøyer i samme område. Likte kommentaren din om la høydeskrekken bli liggende hjemme! Skal si at jeg kjente på høydeskrekken, eller høydesuget, nesten 2000 meter oppe på en fjelltopp og så rett ned. Takk og pris for at det var et rekkverk i brysthøyde. Utrolig fascinerende!
Glika i zoi

Kristian

Quote from: marjana on 03. Apr 15, 17:25:41
Quote from: Kristian on 03. Apr 15, 07:50:52
Mandag morgen drar vi en uke til Madeira.


Please, ta bilder så jeg får se hvordan våren er der nå en måned etter at jeg var der!



Har funnet fram kameraet.

Vi lurer faktisk på en blomstertur/eventuel Botanisk hage etc på egen hånd
Kristian/Planer er til for å utsettes

marjana

Det går ofte buss til Botanisk hage fra sentrum, og jeg synes Botanisk hage var veldig flott selv om det var ganske tidlig på året da jeg var der. Jeg var der i flere timer. Man kan jo ta taubanen videre over til Monte derfra også. Blandy's hage rakk jeg ikke å se, men var innom noen av parkene i Funchal, også de veldig frodige og fine.

Det er jo nok å se og gjøre uansett på Madeira, og jeg synes bussystemet er ganske godt utbygd. Jeg tok lokalbussen bla. til  Eira do Serrado og gikk stien ned til Curral das Freiras, men man må spandere noen dagsturer til 30-40 euro skal man komme seg rundt, opp i fjellene, og gå de fineste levadaene.

Jeg må nok tilbake neste år, og ser at det fortsatt er veldig billige fly- og restplasser! Så det trenger ikke å bli så dyrt heller.

Skal dere leie bil, eller drar dere på organiserte turer?

Ønsker dere god tur på flotte Madeira!

Glika i zoi

Kristian

Nå har vi stort sett gjort unna det meste av Madeira, selv om det stadig vekk er nye ting å oppdage.

Men som nevnt har vi ikke vært så sent som i år og det betyr blomstring.

Alt er åpent, leie bil, buss og organisert tur. Muligens Blandys Garden http://no.tripadvisor.com/LocationPhotoDirectLink-g189167-d196086-i41368735-Palheiro_Gardens-Funchal_Madeira_Madeira_Islands.html

Vi var i hagen på Monte for mange år siden i forbindelse med en kombinert hage/Levada-tur og tilbake under vårt tre-ukers opphold for noen år siden. Sist var vil litt uheldig pga. regnskurer.

Kristian/Planer er til for å utsettes

Tjorven

God tur til Madeira, Kristian og co  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

marjana

Quote from: Kristian on 05. Apr 15, 07:53:56
Nå har vi stort sett gjort unna det meste av Madeira, selv om det stadig vekk er nye ting å oppdage.

Men som nevnt har vi ikke vært så sent som i år og det betyr blomstring.

Alt er åpent, leie bil, buss og organisert tur. Muligens Blandys Garden http://no.tripadvisor.com/LocationPhotoDirectLink-g189167-d196086-i41368735-Palheiro_Gardens-Funchal_Madeira_Madeira_Islands.html

Vi var i hagen på Monte for mange år siden i forbindelse med en kombinert hage/Levada-tur og tilbake under vårt tre-ukers opphold for noen år siden. Sist var vil litt uheldig pga. regnskurer.





En som jobbet i resepsjonen på pensjonatet der jeg bodde i Funchal er en landskapsfotograf. Han sa at det er vel helt umulig å se alt av Madeira.
Glika i zoi

Kristian

Quote from: marjana on 11. Apr 15, 09:58:52
Quote from: Kristian on 05. Apr 15, 07:53:56
Nå har vi stort sett gjort unna det meste av Madeira, selv om det stadig vekk er nye ting å oppdage.

Men som nevnt har vi ikke vært så sent som i år og det betyr blomstring.

Alt er åpent, leie bil, buss og organisert tur. Muligens Blandys Garden http://no.tripadvisor.com/LocationPhotoDirectLink-g189167-d196086-i41368735-Palheiro_Gardens-Funchal_Madeira_Madeira_Islands.html

Vi var i hagen på Monte for mange år siden i forbindelse med en kombinert hage/Levada-tur og tilbake under vårt tre-ukers opphold for noen år siden. Sist var vil litt uheldig pga. regnskurer.





En som jobbet i resepsjonen på pensjonatet der jeg bodde i Funchal er en landskapsfotograf. Han sa at det er vel helt umulig å se alt av Madeira.


Enig med resepsjonisten din. Men en del ting har vi fått med oss tidligere turer. Selv om denne turen blir av den stille og rolige arten så blir det plukket litt denne gangen også
Kristian/Planer er til for å utsettes

marjana

Bilder fra Madeira må det bli, Kristian!
Glika i zoi

bengalow

Ja, det ser vi fram emot!
För första gången i mitt liv, så får vi förnya våra pass, för dom är fullstämplade! I höst skall vi till Afrika igen, men det finns inga sidor kvar för visum till Zambia och Botswana. Dom går ut i mars 2016, så dom duger ändå inte, eftersom man anser att pass skall vara giltiga 6 månader efter hemkomst.
Och som tur är påminde någon här på sidan, om europeiskt hälsokort. De skall också förnyas innan nästa resa, som blir den 26 april, med avfärd från Köpenhamn till Miami och vidare till Colombia/Panama/Costa Rica/Guatemala/Mexico/San Francisco och sedan hem. 2 veckor på kryssning och ett par dagar vardera i Miami och San Diego/San Francisco. Det enda jag oroar mig för är flygresan hem. Den lär ta lång tid, och med dålig rygg, dåliga ben och prostatabesvär blir det ännu värre. Men resa skall vi, kosta vad det vill! Att upptäcka nya kulturer, träffa människor med andra ideal och erfarenheter, äta mat från växter och djur, som man bara sett på TV, uppleva smaker och dofter är underbart. Normalt går vi hemma i vardagslunken, men när avresan närmar sig, så blir jag helt konstig. Jag vill inte hemifrån, men ändå fascineras jag av spänningen omkring resor. Passkontroll, viseringar, transfers...ett jäkla bökeri, men mitt uppe i det så trivs jag, och längtar ut från första dagen hemma.
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Fia

Wow bengalow - for en tur dere har foran dere ganske så snart! Sør-Amerika er totalt upløyd mark for meg. Så spennende! Men har vært i Mexico da, dvs. Mexico City og Acapulco... Og San Fransisco. Fantastisk by - håper å kunne dra tilbake dit en dag. :)
Den som er lei av å reise er lei av livet...

Siste innlegg i forumet

Re: Syros mai 2024
by marjana | 05. Jun 24, 11:55:12
Værmeldingene er ikke helt enige, men det er mell...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...