Logg inn med Facebook eller Google!

Hjelp til å finne billig fly til Athen eller Kalamata

Started by Gro, 27. Jan 09, 18:12:00

Previous topic - Next topic

Gro

Først nå skjønte jeg feilen min...  Takk skal du ha for oppklaringen!  Jeg vet ikke hvor jeg har fått Kavala fra, det skal jo være Kalamata som du sier! Har vært inne på Magnolia sine sider og dobbeltsjekket nå:) sorry at du har jobbet for meg til ingen nytte! Her kommer en blomst som trøst:
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Gro

Quote from: \"Tjorven\"Jeg skjønte ikke \"bæret\" da du snakka om Kavala, når du skal til Kardamili, Gro  :w00t: Aha, hun mener Kalamata, tenkte jeg, og ville komme deg til unnsetning. Men der var allerede Tommy som en reddende  :angel13: Man kan fort gå seg vill i alle K\'ene. Ønsker dere god tur ;)
Ja dette kunne jo blitt en riktig så morsom tur;) he he :cyclopsani:
jeg har prøvd å rette det opp nå så ikke de som leser tråden fra begynnelsen av skal bli helt forvirra... he he, men nå blir de vel det uansett :cyclopsani: Ole burde slette hele tråden tror jeg... Men jeg søker på nytt jeg nå:)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Tommy

Ooooh en får tacke för en sån grann blomma, well jag kom well mycket igång med \"arbetet\" när jag trodde du tänkt dig till Kavala, det slog liksom an en sträng av längtan inom mig. Men till någon nytta blev min möda ändå kan hända...

Ha en go tur när det nu beger sig  :angel11:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tjorven

Neida, Gro. Litt underholdning må man da ha midt i strevet med å finne tur ;)
Har du forresten søkt på reisefeber.no eller lavprisfly.no? Kan være greit å sjekke ut slike sammenligningssteder som også har charter-kun fly, uten at jeg vet hvordan det forholder seg mht flyvninger i gresk påsketider.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Athina

Quote from: \"Gro\"Jeg søker nå om jeg kan finne noe til Kalamata så vi slipper 4 timer på buss + en time i taxi for å komme til Kardamilli.
Ellers så er dette et helt ok alternativ :)

Hei Gro!
Litt navneforvirring ute og går? Det ble jo ganske morsomt da :iconbiggrin:
Det er nok ikke så lett å komme seg til Kalamata med fly utenom chartersesongen til Lilleput.
Det går ikke innenriksfly fra Athen, kun et par ukentlige avganger (tror jeg) med Olympic fra Thessaloniki.
Innenfor din tidsramme måtte det nok blitt disse avgangene:
Fredag 3. april kl. 07.20 fra Thessaloniki til Kalamata.
Retur søndag 12. april kl. 08.20 fra Kalamata.
Pris mellom 1500,- og 1600,- NOK pr. person.

Tror nok heller jeg ville satset på buss fra Athen. Da har du mange avganger å velge mellom. Enkelt, greit og rimelig. Ekspressbussene bruker visstnok bare rundt 3 timer på turen.

Håper det ordner seg på beste måte!
Lykke til :cheers:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Tjorven

Men kanskje du burde endret tråd-navnet til Kalamata istedefor Kavala.... sånn for ordens skyld.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Magnolia

Hei Gro.
Jeg har vært opptatt i kveld og så ikke denne tråden før nå. Jeg skulle så gjerne ha hjulpet deg, men som Athina sier, buss fra Athen er nok det enkleste alternativet. Jeg forstår ikke hvorfor ingen har flyruter fra Athen til Kalamata, men slik har det vært i flere år nå.
Jeg har bare reist en gang med fly til Athen og buss videre til Kalamata, og jeg syntes det fungerte greit nok. Selvsagt er det enklest å fly direkte, men så tidlig på våren er det umulig. Jeg hadde ikke nølt med å ta den reiseruta.
Håper du finner billige billetter. God tur til paradis. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Gro

Quote from: \"Tjorven\"Men kanskje du burde endret tråd-navnet til Kalamata istedefor Kavala.... sånn for ordens skyld.
Ja det burde jeg nok:) Takk :drunken:
Nå har jeg skjekket alle de gode forslagene om gode søkersider for billige flyreiser + de enkelte flyselskapene. Heidrun sitt 1. forslag er det billigste:)
Så nå må jeg bare vurdere om om det er verdt at det går bort nesten 4 dager i reise, for en så kort ferie, (og med en tenåring).
 Tusen takk til alle som har bidratt :)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Ikaros

Jeg har ikke oppfattet hvor avhengig du er av eksakt reisedag, men se på Baltic Air!  De har billetter til Athen (via Riga) fra G.moen 02.04. kl 08.00., framme i Athen ca 15.00, - med retur via Riga den 09.04. kl 15:00. Lander i Oslo ca kl 20:00. (En times tidsforskjell) Pris kr 3822 - for to. Jeg har hus i Kalamata og reiser denne veien ganske ofte, - nå sist med Baltic. Helt OK selskap, men du kan ikke somle i Riga! Kort tid til flybytte, men det er en grei flyplass å finne fram på.Fra Athen til Kalamata må du ta buss. Det går ekspressbuss fra flyplassen og til busstasjonen (buss 93) og den koster E 3,20. Kjøp billett i kiosk utenfor ankomsthallen. Bussen bruker ca 1 time til busstasjonen; - som er endeholdeplassen. Hvis du har dårlig med tid må du ta taxi. Ta gul taxi (!) og ikke betal mer enn 40 euro. Det er absolutt max!!!Det går ekspressbuss til Kalamata kl 16:30, og den skulle du rekke fint. Du kjøper billett på busstasjonen og det er nummererte seter på bussen. Normalt er det veldig bra busser som går på denne ruten. Om du av en eller annen grunn ikke når ekspressen, går det  busser til Kalamata kl. 17:30, 19:00 (ekspress), 20:30 (ikke lørdag) og kl 22:00.Reisetiden med bussen (ekspress) er ca. 3 - 3,5 timer (kommer ann på trafikken). Den andre bussen bruker normalt 30 - 45 minutter mer. Denne stopper ca 15 minutter i Tripoli, - ca halveis i kjøretid.Bussen koster E 19,80 - enten det er ekspress eller ikke!Du vil være framme på kvelden, så til transport videre til Kardamilli må du nok beregne å bruke taxi. Det er fullt opp av taxier på busstasjonen i Kalamata så det vil ikke være noe problem å få tak i. Kjøretid fra Kalamata til Kardamilli er ca. 45  minutter. Prisen vet jeg ikke nøyaktig, men taxiprisene er lave! Avtal pris med sjåføren på forhånd!Jeg skal selv til Kalamata i denne tiden (30/03 - 16/04) men reiser denne gangen med Lufthansa. Bestilte tidlig og fikk t/r for 2210.Lykke til, - og gled deg!!! På denne tiden er Hellas og Peloponnes på sitt vakreste!     (....og husk å ta med deg kamera og badetøy. Det er vår og vårblomstring i Hellas på denne tiden, men like godt og varmt i sjøen som på en god norsk sommer!)

Gro

Quote from: \"Ikaros\"Jeg har ikke oppfattet hvor avhengig du er av eksakt reisedag, men se på Baltic Air!  De har billetter til Athen (via Riga) fra G.moen 02.04. kl 08.00., framme i Athen ca 15.00, - med retur via Riga den 09.04. kl 15:00. Lander i Oslo ca kl 20:00. (En times tidsforskjell) Pris kr 3822 - for to. Jeg har hus i Kalamata og reiser denne veien ganske ofte, - nå sist med Baltic. Helt OK selskap, men du kan ikke somle i Riga! Kort tid til flybytte, men det er en grei flyplass å finne fram på.Fra Athen til Kalamata må du ta buss. Det går ekspressbuss fra flyplassen og til busstasjonen (buss 93) og den koster E 3,20. Kjøp billett i kiosk utenfor ankomsthallen. Bussen bruker ca 1 time til busstasjonen; - som er endeholdeplassen. Hvis du har dårlig med tid må du ta taxi. Ta gul taxi (!) og ikke betal mer enn 40 euro. Det er absolutt max!!!Det går ekspressbuss til Kalamata kl 16:30, og den skulle du rekke fint. Du kjøper billett på busstasjonen og det er nummererte seter på bussen. Normalt er det veldig bra busser som går på denne ruten. Om du av en eller annen grunn ikke når ekspressen, går det  busser til Kalamata kl. 17:30, 19:00 (ekspress), 20:30 (ikke lørdag) og kl 22:00.Reisetiden med bussen (ekspress) er ca. 3 - 3,5 timer (kommer ann på trafikken). Den andre bussen bruker normalt 30 - 45 minutter mer. Denne stopper ca 15 minutter i Tripoli, - ca halveis i kjøretid.Bussen koster E 19,80 - enten det er ekspress eller ikke!Du vil være framme på kvelden, så til transport videre til Kardamilli må du nok beregne å bruke taxi. Det er fullt opp av taxier på busstasjonen i Kalamata så det vil ikke være noe problem å få tak i. Kjøretid fra Kalamata til Kardamilli er ca. 45  minutter. Prisen vet jeg ikke nøyaktig, men taxiprisene er lave! Avtal pris med sjåføren på forhånd!Jeg skal selv til Kalamata i denne tiden (30/03 - 16/04) men reiser denne gangen med Lufthansa. Bestilte tidlig og fikk t/r for 2210.Lykke til, - og gled deg!!! På denne tiden er Hellas og Peloponnes på sitt vakreste!     (....og husk å ta med deg kamera og badetøy. Det er vår og vårblomstring i Hellas på denne tiden, men like godt og varmt i sjøen som på en god norsk sommer!)
Wow får jeg til å følge din rute er det i boks:) Bortsett fra at jeg vil prøve å få flybilett hjem den 12 eller 13:) søker i morgen, nå er kl 02.11 her og det er natta:) takk for utrolig bra svar:)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Gro

Da er turen i påsken i boks:)! Takk til alle for god hjelp. prisen ble 3700,- for to personer med Baltic Air:) så håper jeg bare jeg klarer å lokke min datter med på busstur til Kardamilli :)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Magnolia

Så moro Gro. Gratulerer med tur i boks.
Misunner deg bitte litt. :) PS! Busstur funker greit. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...