Logg inn med Facebook eller Google!

Vinterreise til Chios

Started by Barbro, 19. Jan 09, 19:06:50

Previous topic - Next topic

Pjokken

Takk til dere som liker bildene mine... men det er slett ikke mye av
det som er min fortjeneste... med motiv hvor enn man snur seg, og
ett kamera over gjennomsnittet, er det slett ingen vanskelig oppgave
jeg har.
Litt medfødt blikk er vel egentlig det jeg tilsetter oppskriften.

Pjokken

Quote from: \"Gro\"he he lo godt når du fortalte om den maten... tror nok ikke jeg kommer til å prøve den retten der nei;)

Jeg syns faktisk det var kjempegodt... men hadde den fordelen at jeg
ikke ante hva den besto av  :laughing6:

Barbro

Saa ble det en liten tur innom nettkafe i dag ogsaa..etter to dager med regn,regn ogsaa paa morgenen i dag..men saa broet sola gjennom..bare 12 grader da,men..greit likevel :blackeye: .
Regndagene har blitt brukt til ymse ting..husvask,film og matlaging...observering av stadig nye kattefjes i vindusposten..masse kattemat er innkjoept..og vi utvider stadig bekjentskapskretsen :lol: .Det kjennes saa nydelig aa se mette mager..endel sitter og halvsover paa trappa etter maaltidet..og hjertet inni meg blir saaa stort,varmt og ofte litt saart...en faar proeve det beste en kan for aa gi dem noen lykkelige dager.
Etter nettkafe i dag satser vi pa en bedre lunsj i Thimiana..og haaper regnet holder seg unna :flower: .
Gode tanker til alle forumister..klem til den som vil ha :colors:
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Pjokken

For dere som liker vinterbildene fra Chios, så er mange av de lagt inn
chiostravel.com , bildene her er store og kan nås direkte
HER !

Johanne

Koselig å höre om din resa till Chios og ditt hverdagsliv der, Barbro. Ser for meg ett bilde av fine och proppmette katter vile ut på trappen etter måltiderna :flower: Ha det fortsatt fint!... og fine bilder er det du byr oss på Pjokken!
Johanne :)

Barbro

Da er Tholopotami forlatt for denne gang..og hotellet i Karfas,hos Fotis,blir mitt tilholdssted kommende uke,foer nesa settes mot Norge neste mandag :icon_smile: .Uka som gikk har bydd paa endel regn og vind,kjoelig..men i morres skinte sola..noen timer..saa i en lun krok paa balkongen var det nesten bikinivarme :hello1: ...
Vel,det varte ikke saa lenge...fra bikini til boblejakke paa en halvtime :laughing6: ...men..nok til aa kjenne hvilken aarstid som naermer seg...nydelig!
Det ble kjoept inn ca 17 kg toerrfor til kattevennene vaare foer vi dro ned til Karfas..de siste dagene hadde vi tv i kjoekkenvinduet..med stadig nye aktoerer som klemte nesa mot ruta...toerrforet ble toemt ut paa balkongen...haaper det gir noen dager uten kamp for det daglige broed.
Snakket nettopp med min soenn i Oslo,og fikk hoere at det har vaert nede i 20 minus i Oslo :cyclops: ...brrrr :confused2: .
Blir litt av en overgang aa komme tilbake til Norge,men besoek hos gode venner der,pluss min kjaere soenn..vil nok gi sol i hjertet :sunny: .
Vintervaeret i Hellas har paa ingen maate skremt meg fra aa planlegge fortsatt lengre opphold i dette vidunderlige landet...jeg elsker aa vaere her..og nyter dagene :flower: .Varm hilsen til alle forumvenner fra teskjekjerring og kattekjerring ..Barbro :flower: .
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Pjokken

Ja mot sedvanlig ble det 2 døgn på parlamas på meg også, for
på lørdag ble vi invitert på lunch, å hvilken lunch  :cheers:
Tok en video av Fotis i kjempehumør, og som ikke husket helt navnet
på ett videokamera, men blandet det sammen med en walki Talki :laughing6:
Noe av den fantastiske maten kan ses på slutten av opptaket.
Hadde dette vært en tavernatest, så hadde maten fått topp karakter :cheers:



Å her ser vi Barbro i en tavernatest som ble klar i dag, det ble også
topp karakter på både Barbro og tavernaen.


Gro

Så gøy å se den videoen med Fotis:) Leeeeeeeeeeeeeer ennå!
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Pjokken

Fikk en sms fra Barbro i dag..
D hagler i Karfas, jammen gla jeg
tok med bikinien...


Kom til å tenke på en video fra youtube jeg
så i fjor, omtrent på samme dato.


xristina


Barbro

Da har det rukket aa bli torsdag...haggel,torden og regn har preget denne uka..tirsdag var det saapass vaer at jeg hadde en fin spasertur langs havet til Rema 10...mat maa en jo ha,og alt av minimarked i Karfas er stengt :cyclops: ,tror de aapner i maanedsskiftet.
Vel,vel...jeg klager ikke,har det bra her,men skulle jeg bo i Hellas paa vintertid tror jeg det maatte bli et sted med litt mer liv..og gjerne med et norsk menneske i omegn...det er rart med det.
Oppholdet her har nok bydd paa mange positive erfaringer,men en ser ogsaa at det er ikke bare rosenroedt naar grekerne gaar i hi,og iskalde vinder treffer enkle vindusruter i uisolerte murhus..nyttige erfaringer aa ha med seg.
Mandag settes nesa mot Norge...og..ettersom jeg forstaar,snoe og kulde :clown: ..ja,det gaar opp og ned i livet :flower: .
Varme tanker til forumvenner,om denne greske pcn vil,stikker jeg vel innom foer jeg drar..kanskje for aa slaa meg ned i baren en stund :colors:
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Gro

Koselig å høre fra deg Barbro:) Rart å lese om vinterhellas... Gir en litt å tenke på vi som drømmer om å bosette oss i Hellas...
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...