Logg inn med Facebook eller Google!

Spåtifaj-musiktips-non greek

Started by Tommy, 19. Jan 09, 10:09:53

Previous topic - Next topic

Ole


Tommy

Willie & Lobo, albumet heter \"Zambra\"



\"Zambra\" is a Gypsy word meaning a gathering of musical merriment and it is also a dance done by the women of Spain. Willie and Lobo create this atmosphere with a superb tenth career album featuring their signature sound of Gypsy Boogaloo violin and flamenco guitar. Produced and co-written with featured songs and performances by famed trumpeter Rick Braun, ZAMBRA marks their fifth creative collaboration together.

http://www.willieandlobo.com/

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Anders

Nå er også jeg en \"spåttifaier\"!!!!!!!!!!!!!!!!
Takket være et særdeles vennligt og raust forummedlem ljomer nå musikken i stua! :-)
Og jeg har jo ikke spilt Lucky Man på tjue år.... snadder for ørevoksen! (visste du at den aller laveste synth-brumlingen visstnok skal ligge der gjennom hele sangen, POE? er visst bare nyfødte ører som kan høre den
 :-)  )

Tommy

Well, welkommen i gänget då Anders, vi börjar bli några stycken nu, det är skojigt :-)

Här är mitt senaste \"fynd\", lite orientaliska tongångar i botten på denna musiken, rätt läckert .....  

The R.E.G project V







After being formally recognized for excellence with their Multi-Platinum Award in 2007, REG Project has once again returned to the studio with renewed drive and sense of purpose. REG 5 boasts an eclectic selection of Ralph's most recent and inspiring compositions; each one radiating with a light of its own, interacting with the listener's thoughts, feelings, and frame of mind.
As an album, REG 5 seeks to delve even deeper into the musical style that has become archetypal of both Ralph Khoury, and REG Project - a melodic and hypnotizing synthesis of pulsing contemporary dance-beats set against a soundscape inspired by the musicianship of the ancient orient. Listeners will also recognize modern reprises of two well-reputed oriental classics: Warda's "Lawla Al Malama" (If there was no blame) and "Min Gheir Leh" (You don't have to ask me why), written for Abdel Halim by the eminent composer and songwriter, Abdel Wahhab. For those already familiar with REG Project's unique and unforgettable sound, REG 5 will be both a reminder of past journeys, and a premonition of what is to come. For the uninitiated, REG 5 will serve as a perfect introduction to the intricacies of music without borders - a hypersonic fusion of genres, with soul.
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Anders

Ah... roter litt rundt i \"mimre-bingen\" først, jeg :-)
Har vel det meste Steely Dan har gitt ut, men sjelden vinylen plukkes frem nåtildags. Absolutt fantastisk å få alt på ett brett! Om dette ikke akkurat er \"rykk tilbake til Start\", så forsvant det plutselig tredve år her!
Er akkurat nå i lykkerus... gleder meg til å finne de som formet musikksmaken min som 8-10 åring :-)

Barbro

Hm..sjekka spotifylinken,men firefox fikk ikke åpna den..må en tegne abonnement for å kunne ta del i dette? :roll:
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Tommy

Quote from: \"Barbro\"Hm..sjekka spotifylinken,men firefox fikk ikke åpna den..må en tegne abonnement for å kunne ta del i dette? :roll:

Näe, betala ett abonnemang behövs inte, men du behöver anmäla ditt intresse för att skaffa dig inloggningsmöjlighet, det tar lite tid om du inte får en inbjudan av någon som redan är med på sajten, jag har inga att dela ut, annars konde jag sänt dig en. Kanske någon annan har ? Annars har vår gode PO, som förståss initierat denna sajt här på forumet, förtällt hur man kan gå tillväga i denna tråden : http://www.hellasforum.net/index.php?name=ForumsPro&file=viewtopic&t=3038
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Barbro

Takk for svar og god veiledning via link :flower: .Ettersom det kan ta litt tid etter registrering får jeg prøve når jeg kommer hjem fra Hellas,er jo bare ei ukes tid til avreise nå.
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Anders

\"Mis\"unnelse er et stygt ord... unner deg en kjempefin tid nedover... men vi har visst bare mis-unnelse som passer :-)

Barbro

Quote from: \"Anders\"\"Mis\"unnelse er et stygt ord... unner deg en kjempefin tid nedover... men vi har visst bare mis-unnelse som passer :-)
Miss Unnelse kan du godt få kalle meg :colors: ..ettersom også jeg unner absolutt alle de gleder de kan få :flower:  :flower:
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Barbro

Og spotify skal nok komme på plass her også,skal registrere meg i månedsskiftet febr/mars :blackeye:
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Anders

Registrer deg nå, så har du alt på stell når du kommer hjem igjen! Har hatt en frydefull aften med søken etter gamle helter og ukjente ungdommer... musikkens verden er unik!

Siste innlegg i forumet

Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...