Logg inn med Facebook eller Google!

Hva leser du?

Started by Thera, 13. Jan 09, 22:37:29

Previous topic - Next topic

Tommy

Quote from: \"kaka\"
Quote from: \"Tommy\"MC-BOKEN, utgiven av Sveriges Trafikskolors Riksförbund. Har kommit tll kapitel 7 ; Samordning/Bromsning

Rätt lärorik faktiskt, o idag hade jag min första körlektion med MC, det var skojigt, o gick rätt bra  :bom:
_ er det en bok du anbefaler, Tommy? :cheese:

Lykke til videre!

Tack Kaka, boken kan absoblut rekommenderas :-)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Thera

Jeg startet på \"Seierherrene\" av Roy Jacobsen for en god stund siden. Men det går ikke så raskt fremover. Jeg kan lese en side flere ganger uten å få med meg det som står der. Endel lange, kjedelige setninger.. F.eks: \"Det var en time og vel så det inn til bua på Moholmen; faren sto oppreist i båten - stirret sørover, vestover mot fjellet på øya og hjemmet, så gutten åpne et øye og lukke det igjen, og sette seg på den knirkende tofta og rodde med usløyd fangst mot Moholmen, med halvsløyd fangst på en blank kveld og en sverm av fugl på slep, en skam å komme på land med usløyd fisk, mot dønningene inne i steinene, den hvislende lyden av blafrende tare i suget, dreide rundt sørspissen av holmen og i le.\" :?
Jeg vil ikke gi meg, for jeg tror den tar seg opp.. :)
..Don`t dream your life, live your dreams..

Sjøløve

Er Jo Nesbø fan, og har nettopp begynt på hans siste bok - Panserhjerte.
Boka lover godt, vanskelig å legge fra seg.
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Svein~B

Jeg har nettopp begynt på Josie Lloyd og Emlyn Rees\' The Three Day Rule. Jeg vil varmt anbefale alle bøkene de har skrevet tidligere, bortsett fra at jeg ikke har lest den forrige, We Are Family.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Maritza

Gi Seierherrene en liten sjanse til. Jeg var akkurat som deg, hoppa tilslutt over litt og fortsatte der jenta ble en ungdom som flyttet inn til Oslo og fikk hybel på Sagene. Da løsnet alt. Når boka var slutt måtte jeg bare lese begynnelsen og om livet på Dønna på nytt. Har lest den flere ganger, og gått i deres fotspor ved Lyser\'n, i Muselund ved Sinsenkrysset og i skiløypene i Nordmarka. Lykke til videre.
Akkurat nå har jeg tatt \"lesefri\" noen dager og har bare kryssord og sudoku liggende.

xristina

Her går det i Panserhjerte av Jo Nesbø. Dessuten venter jeg i spenning på Camilla Läckbergs nye bok. Den kommer vel på norsk snart...

kaka

Så var boken om Monsignor Quijote, av Graham Green, slutt. Litt vemodig.
Jeg har kost meg med å følge landsbypresten Monsignor Quiote, og hans venn, den avsatte borgermesteren, kommunisten Sancho. En fornøyelig og nydelig bok om disse to hjertegode mennene som utvikler et dypt vennskap på deres fomlende reise, der de deler tanker om tvil og tro, både politisk og religiøst, - om livet som sådan.
Boka er fra 1982, så jeg måtte innom flere antikvariater før jeg fikk tak i den. Anbefales på det varmeste!
Paralellen til Don Quijote av Servantes er gjennomført, og vakte lysten til å gjøre et nytt forsøk på å lese den også.
KariK

bengalow

Är det inte mer en parallell till den italienske prästen, Don Camillo, som på filmen spelades av Fernandel, och den kommunistiske borgmästaren Pepone?
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

kaka

Den boka må jeg og få tak i. Husker den fra 70-tallet, men den forsvant nok fra mine hyllemetre ved en \"deling\" for noen år siden.
Jeg tenkte mye på den og, da jeg leste Monsignor Q nå, men henvisningene til Don Quijote går igjen i hele boka (bilen heter til og med Rosinante)

Ellers; jeg savner boka allerede! Spesielt avslutninge var så vakker!
KariK

Atle

Starta på serien om Djengis Khan av Conn Iggulden etter å ha lest bøkene om Julius Cæsar fra samme forfatter. Uten om det så holder jeg vel på med 3 andre bøker som jeg ikke kommer videre i  :drunken:
Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

Thera

Ble akkurat ferdig med \"På vegne av venner\" av Kristopher Schau. En litt annerledes bok.. Likte den jeg.
Nå leser jeg \"Balkan\" av Leif M. Helgesen. Handler bl.a. om blodhevn nord i Albania (som har vært mye mer utbredt de siste årene, enn jeg ante).
..Don`t dream your life, live your dreams..

Anders

Siden Arve Torkelsen er nevnt tidligere idag... \"En flik av Hellas\" ligger like foran meg, nykonsumert :-)

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...