Logg inn med Facebook eller Google!

grönt & sköööönt, Samos februari

Started by Tommy, 08. Jan 09, 12:17:59

Previous topic - Next topic

Tommy

Quote from: \"kaka\"Liten trollskog på Samos? Du har så rett (mht lengt) men kanskje jeg ikke engang hadde likt meg der nede nå? Lengt på avstand er jo så uforpliktende . Men jeg gleder meg ihvertfall stort over alle vakre/morsomme/flotte/deilige bilder.

Näe det är sant kaka, du kanske inte alls hade tyckt om det där nere nu, men det finns det ju egentligen bara ett sätt å finna ett svar på, du må pröva  :compress:

Liten trollskog ?  Ja kanske det :-) , o lite magi o fantasi ska där kanske till för att åstadkomma ett gott vin ?

Jag vet ingenting om vindruvor o vin odling, men Samena golden är ju ett förträffligt friskt gott vitt vin, om det är just dom druvorna det vinet tillverkas av som odlas på sluttningarna vid Manolates vet jag inte. Men det kanske gör bilden lite mer intressant om så är fallet, i vart fall om man druckit av det vinet o funnit det välsmakande, så vi säjer det, tills någon bättre vetande säjer annorledes  :bom:

Nästa bild är kanske lite trollsk den å, fast på ett annat vis, eller mer sagolik kanske  :biggrin:

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Ingrid

Herlige bilder, Tommy.
Skulle gjerne vært i Hellas og opplevd tidlig vår  :flower: ( lengte, lengte....)

Tjorven

Jeg tror jeg emigrerer til denne trollskogen og blomsterprakten med en gang! Følger hesten med i så fall? Dette var som illustrasjoner til et eventyr.....
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tommy

Tack ska ni ha Ingrid och Tjorven för hyggliga kommentarer :-)

Om hästen ingår kan jag inte svara på Tjorven, men jag kan ju fråga honom om jag stöter på honom när jag är där igen om några veckor  :biggrin:

Här är en grann (\"vinter-\" ?) -blomma, som befann sig i en smått taggig omgivning  :flower:

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

kaka

Min første tanke også, Tjorven: som illustrasjon til en saga, nesten magisk stemning (litt Narinia, eller brødrene Løvehjerte). Hadde jeg ikke visst bildet var tatt i Hellas, ville jeg gjette mere mot nord. Fantastisk grønt og frodig! Jeg tror en picnik med den velsmakende hvitvinen ville passet rett ved her, med de vakre blomstene rundt oss! Fortsett å glede oss med dine vakre bilder, Tommy, så kan vi drømme oss helt bort her opp i nord.
KariK

Tommy

Tack Kaka, skoj att bilderna oppskattas, o det är ju bara ens egen fantasi som sätter gränser för vad man kan tolka in i en bild :-) .

Om denna bilden väcker tankar som för till sagans värld vet jag inte, men den kunde ju gott vara från nordligare breddgrader den å, fast en annan tid på året än februari månad då  :biggrin:

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tommy

Vinterhimmel över Fourni, utsikt från västra Samos i februari förståss  :biggrin:

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

kaka

Slike blomster hadde jeg i min brudebukett, og de var nok plukket i nord. Det opplevdes kanskje som \" et evnetyr\" da, men ingenting varer evig, ....   Vakkert er det i allefall!
KariK

Tommy

Quote from: \"kaka\"Slike blomster hadde jeg i min brudebukett, og de var nok plukket i nord. Det opplevdes kanskje som \" et evnetyr\" da, men ingenting varer evig, ....   Vakkert er det i allefall!

Fiiint o passande i en brudbukett med såna blommor tror jag det var kaka :-) .

Men för att inte skymma den vackra hänförande utsikten mot Fourni som jag nyss la ut så kommer den bilden en gång till här  :bom:  , den hade kanske också gjort sig bra som fond till en bröllopsbild   :biggrin:

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tjorven

Vakre blomster, tenk at det kan blomstre slik i februar. Du får hilse hesten fra meg om du ser den igjen, Tommy :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tommy

Ja blommorna är väldigt vackra dom Tjorven :-) , nästan lika hänförande som utsikten mot Fourni var, tycker jag alltså  :biggrin:

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

kaka

Gjør ingenting om utsikten mot Fourni kommer igjen, - og igjen... Dine bilder derfra har jeg gledet meg stort over tidligere og. Men, jeg må bare få oppklart noe: er du der nede nå? Jeg har trodd det, men ser jo at det står februari i tråden. (Værmeldingen for Hellas nå virker ikke så god som bildene er vakre..)
KariK

Siste innlegg i forumet

Re: Turister mister livet på øyer i Hellas
by kaka | 06. Jul 24, 21:27:30
Viktige påminnelser....
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...