Logg inn med Facebook eller Google!

Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien

Started by Marit, 28. Apr 07, 16:11:38

Previous topic - Next topic

Heidrun

Quote from: \"wasb\"Ta med minst mulig. Trenger ikke så mye. \"Alt en trenger\" får en i Hellas og. :flower:

Man trenger ikke å pakke mer enn ca 2 kg med tøy. Alt annet er bortkastet energi.
Yamas til livet og til

Tzasiki

Helt enig Heidrun. Det holder med to sett med tøy egentlig.. Holder for meg i alle fall..Skylles opp, tørkes fort.

De fleste pakker alt for mye. Dette av erfaring etter å ha reist MYE!!. :flower:

msw

Hvor mye jeg enn vil adoptere den avslappa backpackerholdninga med å travel light, ligger det nok ikke i min natur. Må innrømme at det har blitt endel kjøp av typen \"hmm, denne hadde nok gjort seg på late stranddager\" i det siste, og da kan jeg jo ikke reise fra innkjøpene, eller?

Pappa lurte en gang på hvordan jeg, som er vokst opp i en ryggsekkfamilie, har blitt trillekoffertjente....







Anders

Fordi trillekofferter er lettere å dra på enn å bære ting på ryggen... vekten spiller ingen rolle på det området :-)

msw

Det må være noe i den signaturen din, Anders ;-)
Syns selv at jeg klarer meg fint med stappfull trillekoffert, og så lenge jeg klarer å trille den selv er det greit. Overlever mobbinga fra venner og familie!







Thera

Quote from: \"wasb\"Det holder med to sett med tøy egentlig.. Holder for meg i alle fall..Skylles opp, tørkes fort.

De fleste pakker alt for mye. Dette av erfaring etter å ha reist MYE!!. :flower:
Wow! To sett tøy pr.dag passer bedre for min del.. :wink:  Neida, ikke så ille. Men jeg pleier å ha med ganske mye klær. Kunne klart meg med mindre, men kjekt å ha litt å velge mellom.. Men kofferten min veier alltid veldig lite når den skal sjekkes inn på flyplasser. Blir litt overrasket hver gang, jeg.. Skal prøve å være nøye med å se hva jeg pakker ned og hva jeg faktisk får bruk for denne gangen.


Quote from: \"msw\"Ah, pakking. Jeg har begynt å skrive pakkeliste, og det aner meg at jeg er like håpløs i år som alle andre år. Dette er frøkna som gjerne reiser fra Gardermoen med typ 23 kg OG verdens største håndbagasje. Er ikke alt jeg får bruk for, men overraskende mye blir brukt.
Men jeg vet jo at jeg godt kan kutte ut noen av de kiloene med toalettsaker jeg tror jeg trenger....
Takk for tipset! Snart på tide at jeg og begynner å skrive pakkeliste.. :)
Er enig i at overraskende mye blir brukt!

Jeg tenker alltid at jeg kanskje finner noe fint på feriestedet, som jeg må ha plass til hvis jeg vil ta det med hjem. Jeg finner sjelden noe (som krever mye plass), men det er en grei måte å unngå fullstappet koffert på før avreise.
..Don`t dream your life, live your dreams..

msw

Thera, så deilig å høre at jeg ikke er alene om å sette pris på å ha med meg litt mer enn det aller nødvendigste!

Skal nok klare å unngå å stappe kofferten helt full, jeg skal være borte i ei uke, og jeg tror jeg ville følt meg litt vel Paris Hilton om jeg troppet opp med 20 kg + på flyplassen...
Jeg har tidligere kjørt på med trikset med tom bag i kofferten, men det er når jeg har reist til steder der det er endel å handle, som Kina osv. Tenker jeg skal klare meg med litt ledig plass i kofferten, og så reiser jeg alltid med svær veske, som kan fylles opp til max hvis kofferten blir litt stappa ;-)







Anders

Og jeg vil ikke bli misforstått her nå... men det er godt å være mann og kutte ned toalettsakene til en barbermaskin :-)
Resten kan jo kjøpes der nede?

Gro

Quote from: \"Anders\"Og jeg vil ikke bli misforstått her nå... men det er godt å være mann og kutte ned toalettsakene til en barbermaskin :-)
Resten kan jo kjøpes der nede?

Misunner deg, vi damer har så mye greier at det hadde tatt mange dager å få tak i alt  :blackeye:
Bare toalettsakene veier jo 5 kg sikkert :-) Tror jeg også må få meg en Tjorven koffert  :blackeye: :flower:
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Gro

Jeg har bare en sånn mellomstor koffert, pleier å veie 13-14 kg, da er den full :-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Gro

Rakk aldri å stryke klær... eller gadd heter det vel ;-) så da var det noen favoritt bluser som må bli igjen...
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Tjorven

Takk for alle god-tur-hilsener. Men nå må jeg legge meg nedpå et par timer før jeg må opp halv tre. Ha det riktig godt alle sammen, og god tur til resten som også reiser snart :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...