Logg inn med Facebook eller Google!

Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien

Started by Marit, 28. Apr 07, 16:11:38

Previous topic - Next topic

sniperdybe

da reiser vi om 27 dager :) kan kjenne en kald myhtos i hånda nå

Heidrun

20 dager og 21 minutter til flyet letter. Dette er de lengste dagene på denne jord
Yamas til livet og til

Riitta

Jag önskar ALLA som åker i dagarna en underbar resa :flower:  :cheers:
Sjölöve är jag lite avundsjuk på :cyclopsani:  Den här gången hoppas jag att du besöker vackra Nefelibaren i Myrties och Harrys Taverna i den härliga hagen i Emborios och hälsar så gott från mig :bom:

Riitta

Sjøløve

Quote from: \"wasb\"Til Sjøløve!. Du er heldig du som skal til Kalymnos og Leros!!.
Nydelige øyer begge to!. Bodde to uker i Kalymnos for en del år siden (Myrties), og var et døgn på Leros. Vi har alltid pratet om å reise tilbake, og Kalymnos står høyt på ønskelisten!!.
Jeg er meget glad i både Dodekanesene og Kykladene. Vanskelig å velge øy mange ganger!!.  

Ønsker deg et flott opphold i paradiset!!.  :cheers:

Takk wasb  :flower:
Jeg har falt for både Kalymnos og Leros, men, som du sier, vanskelig å velge - det er så mange fristende steder.
Jeg skal kose meg iallefall  :cheers:
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Sjøløve

Quote from: \"Riitta\"Sjölöve är jag lite avundsjuk på :cyclopsani:  Den här gången hoppas jag att du besöker vackra Nefelibaren i Myrties och Harrys Taverna i den härliga hagen i Emborios och hälsar så gott från mig :bom:

Riitta

Akkurat det jeg har tenkt, Riitta, og jeg hilser så gjerne fra deg  :cheers:
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

marjana

God tur alle sammen!
Reisefeber må være mer smittsomt enn denne svineinfluensaen!

Jeg drar ikke før 30.06, men der jeg lå og vred meg i senga i natt uten å få sove, så da pakket jeg alt for 10 uker på Syros for sommeren i hodet, planla alt i minste detalj, og hva jeg skal gjøre i Pireus mens jeg venter på båten i 3-4 timer. Huske å kjøpe et ringekort mens jeg er på flyplassen og ringe min greske venninne, og kjøpe Almora på apoteket, (som er mineraler og salter mot dehydrering). Skal jeg ta High Speed eller Blue Star, en time og 100 kroner i forskjell... osv, og sånn gikk natten til den lyse morgen!
Glika i zoi

Gro

og jeg har ikke begynt å pakke enda,ikke vasket eller støket klær heller...  og i morgen er det to dager til avreise... men en dag til levering av gruppeksamen.... men jeg kjenner igjen planleggingen om natten når man skal sove ;-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Anders


Gro

Quote from: \"Anders\"Stryke klær????
Fremmedord....
Det er det nesten blitt her og må innrømmes :-)
Det kom heldigvis en pakke med noen bluser fra HM i dag, og de er nok støkne for meg ;-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Tjorven

Quote from: \"Sjøløve\"Tjorven og Gro - kos dere veldig på Antiparos   :flower:
Skulle nesten ønske jeg var i Kykladene istedet for i Dodekanesene i juni, hadde jo vært moro å kunne treffe noen av dere på Naxos.
Får sende en tanke over fra Kalymnos/Leros istedet.

Takk for det, Sjøløve, Hellaslengselen og forventningene er på topp nå  :cheers: God tur til Kalymnos og Leros til deg også, skulle gjerne vært der og jeg da, så vi får sende tanker til hverandre i stedet :) Tenk at det er et helt år siden jeg var på Leros, mimre mimre.

I dag har jeg vaska klær til den store gullmedalje (håper de stryker seg selv i kofferten ;) ) Har funnet fram diverse annet nødvendig ting og tang, så det meste er klart for pakking. Får systematisere alt i kofferten i morgen, men det ser allerede mørkt ut mht å pakke lett, i år også  :cyclopsani: Men nå er det natta. Lurer på hva jeg kommer til å drømme om i natt, det har vært ganske hektiske netter på den fronten i det siste, puh.
God tur til alle dere andre som også reiser i disse dager  :flower:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Gro

Takk sjøløve og god tur til deg også :-)
Jeg måtte stå opp igjen fikk ikke sove... mye rart som kverner rundt om dagen, er nok en kombinasjon av reisefeber og grubling på eksamen. Skal bli godt med ferie nå :-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Livsnyteren

Du skal jo ned å hvile hjernen din du nå Gro :cheers: Må være så deilig å være ferdig med eksamen og bare glede seg til å reise. :flower:
Vil ønske dere en god tur alle dere som skal ut å reise i disse dager :flower:

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...