Logg inn med Facebook eller Google!

Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien

Started by Marit, 28. Apr 07, 16:11:38

Previous topic - Next topic

Mixelite

Quote from: \"marjana\"Så det er dyrt med KLM fra Kristiansand i sommer da? Trodde dere i ferieparadiset Sørlandet ville nyte den norske skjærgården med båt og sånn i stedet for å dra til Hellas?

Men du får jo en spennende tur i høst med Iliostours til Marcos place.
Fint å se at gode prosjekter gjennomføres! Ser ut fra bildene som Marcos place er rette stedet for et matkurs, ønsker dere lykke til!

Og ja, jeg skal kose meg masse og lenge i sommer. Ca 10 uker, men som jeg vet går som en vind! Jeg rekker faktisk å bli brun, og blek igjen, for etterhvert blir det liksom nok av strand og sol.
Sånne små luksuspromblemer man har da...

Takk for gode ønsker for Ilios Marjana! Markos place er perfekt, synes jeg! -men jeg tror man må ha vært der for å helt forstå hva jeg mener.

Nei, du vet. Ferieparadiset sørlandet... Jeg bor jo her hele året. I kveld er det supert! Nesten varmt og blablabla, men det er ingen tavernaer! ;-) Jeg sitter ikke her og er bitter og innesluttet fordi jeg ikke er i Hellas(på Chios) altså, det er da godt her også -men det er det med å bytte vegger! -og reise hjem...

De billige billettene med klm har nok gått for lenge siden ja. Nå er det rimeligste alternativet Hellaswings eller Lilleput.

Luksusproblemer er problemer de også ;-) Etter å ha meldt meg inn i et foreldreforum hvor noen har barn som faktisk ikke kommer til å leve opp, skammer jeg meg litt over sytingen og klagingen min og har nok blitt flinkere til å telle mine velsignelser, men syte og klage gjør jeg like forbasket ;-)

Kos deg Marjana! Uansett hvor sytete og klagete jeg blir, så unner jeg alle turene de har.  :cheers:

marjana

Glika i zoi

operafantomet

Quote from: \"Mixelite\"
Quote from: \"Katta\"Og til deg Mix - det var da som bare...... Ble billettene virkelig snappet rett foran nesen på deg? Så ergelig. Bedre lykke neste gang!

Virkelig! Vi har venner som er der nede nå og hadde lyst til å hive oss på ei uke mens de var der for å se dem litt i år også. De har avreise fredag, noen med Lilleput lørdag, så da passet det greit å hive seg på en tur med Lilleput, tenkte jeg (HW flyr jo mandager). Jeg måtte gå tilbake et steg fordi jeg hadde glemt å sette inn alder på poden (da faller siden til Lilleput helt bort), og da jeg hadde satt inn alder og skulle gå videre var det ikke ledige plasser!

Weell, etter puls i hundreogørten, snufsende pode, fire ganger rundt seg selv og begynnende migrene (får aldri mer enn flimringen foran øynene), bestemte jeg meg for å sjekke HW. Fire dager sammen er bedre enn ingen dager sammen, tenkte jeg. Da var det pinadø ikke ledig med Hellaswings heller lenger! :tongue2:
Jeg tror det har vært noe galt med nettsiden til Lilleput. Jeg var inne på nettsiden på onsdag ettermiddag for å bestille en toukers-tur til Chios. Jeg fikk oppgitt at det var ledig, men da jeg kom til feltet hvor jeg skulle krysse av ønsket hotell, sto det at alt var fullt. Prøvde to-tre ganger til i løpet av kvelden, men samme beskjed: turene lå som ledige restplasser på forsiden, og delvis inn i bestillingen ble de også oppgitt som ledige, men de var umulige å booke. Ringte Lilleput dagen etter, og da fikk jeg beskjed om at det var en feil på siden, og så i dag at det var rettet opp i.

Er svært fornøyd med Lilleput som sådan, ikke misforstå. Ville bare si at turen kanskje var utsolgt når du holdt på, og at det kanskje ikke var noen onde sjeler som snappet den opp...

Nå sitter jeg med en tur-retur-flybillett til Samos og leter febrilsk etter fergetider til Chios og ev. overnattingssteder.... tips mottas med takk på overnattingsfronten!

Νομιζω ειναι τα φαρμακα μου παιρνω...

Mixelite

Ok... med andre ord så er det lurere å ringe Lilleput enn å bruke bookingsystemet.

Hvor vil du bo Operafantomet? Agia Fotia, Megas Limnionas, Agia Ermioni, Karfas eller noe helt annet sted?

operafantomet

Quote from: \"Mixelite\"Ok... med andre ord så er det lurere å ringe Lilleput enn å bruke bookingsystemet.

Hvor vil du bo Operafantomet? Agia Fotia, Megas Limnionas, Agia Ermioni, Karfas eller noe helt annet sted?
Jeg har ikke sertifikat, så steder jeg kan ta buss/sykle/gå til er av interesse. Har lest at de fleste strandbyene har jevnlig bussforbindelse, så der er det håp. Vet svært lite om Chios, så jeg er takknemlig for alle forslag (men altså... på et visst budsjett...).

Νομιζω ειναι τα φαρμακα μου παιρνω...

Mixelite

Quote from: \"operafantomet\"Jeg har ikke sertifikat, så steder jeg kan ta buss/sykle/gå til er av interesse. Har lest at de fleste strandbyene har jevnlig bussforbindelse, så der er det håp. Vet svært lite om Chios, så jeg er takknemlig for alle forslag (men altså... på et visst budsjett...).

Agia Fotia er et nydelig sted, men hvis du bare skal basere deg på buss og sykkel blir det kanskje litt usentralt.

Jeg kjenner ikke så godt til bostedene i Karfas, men det er jo mulig å kontakte de som står i katalogene til Hellaswings og Lilleput og høre om de har noe ledig.

Ellers kan jeg anbefale Chios sun rooms i Megas Limnionas. Sentral beliggenhet uten å være plaget av støy. Barbro og Turid har også bodd der, så de har kanskje noe å tilføye...

http://www.chiossunrooms.gr/chios_sunrooms_en.htm

operafantomet

Quote from: \"Mixelite\"Ellers kan jeg anbefale Chios sun rooms i Megas Limnionas. Sentral beliggenhet uten å være plaget av støy. Barbro og Turid har også bodd der, så de har kanskje noe å tilføye...

http://www.chiossunrooms.gr/chios_sunrooms_en.htm

Det ser helt idéelt ut! Koselig sted, og ikke langt fra strand, OG gode bussforbindelser. Supert. Tusen takk!

Νομιζω ειναι τα φαρμακα μου παιρνω...

Mixelite

Quote from: \"operafantomet\"http://www.chiossunrooms.gr/chios_sunrooms_en.htm

Det ser helt idéelt ut! Koselig sted, og ikke langt fra strand, OG gode bussforbindelser. Supert. Tusen takk![/quote]

Ingen årsak. Det er jo ikke noe luksussted, men vi trivdes iallfall godt der. Man bor på en måte litt i dagliglivet der, syntes vi og hadde det som plommen i egget. Minimarkedet er nærmeste nabo, tavernaene er bare få skritt bortenfor og stranden likeså. Og bussen stopper rett utenfor Minimarkedet :)

Her ligger noen omtaler og flere bilder(mine også). Ikke bry deg om Candice fra Dubai. Vi bodde der samtidig med henne og kan si med sikkerhet at det hun skriver er blåst helt ut av proporsjoner. Det skjedde et eller annet mellom dem som vi ikke fikk med oss, men det er iallfall ikke representativt for hvordan gjestene opplever å bo der!

http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g189476-d577848-Reviews-Chios_Sun_Rooms-Chios_Northeast_Aegean_Islands.html

operafantomet

Quote from: \"Mixelite\"Ingen årsak. Det er jo ikke noe luksussted, men vi trivdes iallfall godt der. Man bor på en måte litt i dagliglivet der, syntes vi og hadde det som plommen i egget. Minimarkedet er nærmeste nabo, tavernaene er bare få skritt bortenfor og stranden likeså. Og bussen stopper rett utenfor Minimarkedet :)

Her ligger noen omtaler og flere bilder(mine også). Ikke bry deg om Candice fra Dubai. Vi bodde der samtidig med henne og kan si med sikkerhet at det hun skriver er blåst helt ut av proporsjoner. Det skjedde et eller annet mellom dem som vi ikke fikk med oss, men det er iallfall ikke representativt for hvordan gjestene opplever å bo der!

http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g189476-d577848-Reviews-Chios_Sun_Rooms-Chios_Northeast_Aegean_Islands.html
Ha-ha, leste kommentaren til Candice fra Dubai og jeg fant den mer underholdende enn avskrekkende, for å si det sånn...

Vet du sånn ca. priser per døgn? Det sto ikke noe på nettsiden deres, og har ikke lyst til å booke/reservere uten å ha formening om pris.

Igjen, tusen takk! Må innrømme jeg har bittelitt nerver akkurat nå...

Νομιζω ειναι τα φαρμακα μου παιρνω...

Mixelite

kontakt henne og spør. Jeg er ikke sikker på prisene i juli. 25-30€ eller noe?

Yanni


marjana

Nå går tiden så sakte før jeg kan dra natt til søndag. Har vasket klær, og det er egentlig bare å få dem ned i bagen og dra.

Jeg sendte en liten påminnelse på mail i går kveld om når jeg kommer på søndag til min hyggelige vertinne Elpida, som sendte svar straks hun var på jobb. Ikke alle grekere er like trege til å svare, heldigvis. Så alt er i den skjønneste orden.

GOOD MORNING MARIANNE,
 
We are looking foreword to seeing you
We are keeping for you the small apartemant as you have asked
 
Best wishes
Elpida
Glika i zoi

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...