Logg inn med Facebook eller Google!

Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien

Started by Marit, 28. Apr 07, 16:11:38

Previous topic - Next topic

kaka

Er redd jeg ikke har rett her, filhellener.
KariK

filhellener

Quote from: kaka on 18. Nov 15, 22:18:32
Er redd jeg ikke har rett her, filhellener.


Det håper jeg du har  ;)
Kari

stein

Hei. Vi vurderer å droppe seiling i 2016  :-\ Men ikke Hellas for det. Vi har lenge snakket om å dra til Hellas rundt 17.mai. De 2 siste 17.maiene har vi vært på hytta og gått på ski, lange gåturer i Hellas hadde heller ikke vært å forakte.
Vi har seilt til Kefalonia for mange år siden, Fiskardo, og kunne godt tenke oss å utforske øya litt nærmere. Ser at Norwegian flyr ned, men ikke opp. Skulle vært innom Zakhynthos en tur også. Det går ferge fra Kefalonia til Zakhynthos, men hvordan kommer vi hjem. Kanskje det går ferge fra Zakhyntos til et sted med grei flyforbindelse hjem, eller kanskje det er greiest å mellomlande i Athen?   
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Ole

Athen 4. til 9. mai! Juhuu! Fikk med meg to stk. fra jobben på guttetur til Athen og Egina i mai.....over tre måneder til......måtte våren gå unna i rekordfart!    :juble: :juble: :juble: :juble:

kaka

Du ser ut til å glede deg til det, ja :)
KariK

Kristian

Quote from: stein on 23. Nov 15, 16:59:44
Hei. Vi vurderer å droppe seiling i 2016  :-\ Men ikke Hellas for det. Vi har lenge snakket om å dra til Hellas rundt 17.mai. De 2 siste 17.maiene har vi vært på hytta og gått på ski, lange gåturer i Hellas hadde heller ikke vært å forakte.
Vi har seilt til Kefalonia for mange år siden, Fiskardo, og kunne godt tenke oss å utforske øya litt nærmere. Ser at Norwegian flyr ned, men ikke opp. Skulle vært innom Zakhynthos en tur også. Det går ferge fra Kefalonia til Zakhynthos, men hvordan kommer vi hjem. Kanskje det går ferge fra Zakhyntos til et sted med grei flyforbindelse hjem, eller kanskje det er greiest å mellomlande i Athen?   


Jeg har også stusset på at Norwegian har tur ned fra Oslo, men ikke opp.

Svaret er så enkelt som du må belage deg på retur via København eller Stokholm så langt jeg kan se.
Kristian/Planer er til for å utsettes

Tjorven

Nå er junitur i boks (inkl etterlengta besøk av familien under oppholdet  ;D) og jeg kan begynne å planlegge å høstturen. Det blir alenetur denne gangen, men lurer på om jeg skal smelle til med et par månededers øyhopping, liksågodt  8) Som en runddagsgave til meg selv lissom  ;) Vært mye Antiparos  de siste reisene, nå føler sommerfuglen for å lette litt på vingen igjen  :duskedame: (fant ikke noe tegn for fly/vinger, så duskedama får være symbol)
Folegandros er et MUST, kanskje Milos igjen, var jo skikkelig uvær der da Sisi og jeg var der ifjor og skulle på utflukter dit vi ikke kom oss sist  :-\  og ikke denne gangen heller...
Og så var jeg hos ny tannpleier idag som skulle sette meg på ny time. Er i Hellas fra 25.mai og ut juni, opplyste jeg. Da ble hun interressert, viste seg at hun og familien pleier å dra til Serifos, og fikk anbefalt et bosted der  ;D  Kanskje på tide at jeg endelig avlegger den øya et besøk! Har jo hatt den i hodet leeeenge, og er også varmt anbefalt av Ole  :-*
Ohh, kjenner bare at det er artig å planlegge rundtomkringtur igjen, selv om al kunt er oppi knollen foreløbig  ::)
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

KariK

fila

Trivelig å se at så mange er godt igang med å planlegge sine Hellas-reiser. Vi skal ha møte i "reisegjengen" i morgen med bakgrunnsstoff, flytider, hotellinfo, salt fårekjøtt, kålrotstappe, poteter, retsina og ouzo (for en blanding). Jeg er spent på hvor vi havner.

marjana

Så fint at du har junituren din klar, Tjorven, og det blir jo fint å ha med familien!
Jeg er på Syros fra 25.april ut juni, og regner med å være tilbake igjen fra september i et par, tre måneder.

Kanskje vi skal se om våre veier kan møtes? Jeg hopper gjerne over til en eller annen øy i noen dager hvis det kan passe for deg og med båtforbindelser.
Eller kanskje du kunne tenke deg å besøke Syros i noen dager?

Du får tenke på det, og så ser vi det an etter hvert.
Glika i zoi

TOMS

Har innvitert til feiring av min 50 års dag på Amorgos i slutten av Juli. Nærmer seg 40 gjester. :) Over all foventning. ;D Litt å organisere kan du seie - men gler meg som ein unge. Vi er ein gjeng som reiser på felles fly og selvfølgelig kommer vi til Santorini midt på natta. Vi skal videre med båten til Amorgos 12.45 neste dag. Gjengen er på 16 med stort og smått. Er det nokon som kan ha eit godt tips om kvar vi gjer av oss i timane før båtavgang? Båthavna er ikkje noko godt alternativ. Vi har born med oss blant anna. Det er ikkje så enkelt å booke seg inn på hotell. Men kanskje er det einaste løsning. Plukke rom på forskjellige hotell.

Askermann

Går og tenker på sommeren. Blir tur til Samos/Patmos i juni 3 uker, 2 uker på Patmos og 1 på Samos. Dette blir tur nr. 30. Koser oss der. I aug/sept. reiser vi ned for 4 uker 0g da 3 uker på Samos og 2 på Patmos. Jobber litt med flyreise. Oslo-Samos koster jo skjorta (flere stykker). Prøver Athen og båt/fly derfra.

Siste innlegg i forumet

Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 26. May 24, 19:03:20
Ser at kursen var bedre i Eurobank og i butikkene ...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...