Logg inn med Facebook eller Google!

Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien

Started by Marit, 28. Apr 07, 16:11:38

Previous topic - Next topic

Tjorven

Ja, jeg ankommer Athen i første omgang, frøken Sofie. Drar fra Trondheim via Kjøbenhavn og lander i Athen kl 13.00. Neste fly til Paros går 15.55, så jeg har et par timers opphold på flyplassen. Drar dere også til Athen den 25/5? I så fall hadde det jo vært trivelig å møttes om vi er der samtidig  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Kristian

Bare pass deg for at Tjorven ikke roter seg bort i diverse shapper på flyplassen Frøken Sofie (Om dere skal møtes)
Kristian/Planer er til for å utsettes

Frøken Sofie

12. Dec 13, 20:14:22 #3722 Last Edit: 06. Mar 14, 20:26:30 by Frøken Sofie
Quote from: Tjorven on 11. Dec 13, 23:36:43
Ja, jeg ankommer Athen i første omgang, frøken Sofie. Drar fra Trondheim via Kjøbenhavn og lander i Athen kl 13.00. Neste fly til Paros går 15.55, så jeg har et par timers opphold på flyplassen. Drar dere også til Athen den 25/5? I så fall hadde det jo vært trivelig å møttes om vi er der samtidig  :)
Vi reiser fra Oslo, og kommer frem klokken 11.00. Vi skal så reise videre til Poros samme dagen. Så det blir rett fra flyplassen til Pireus på oss.

mouche

Noen som har fløyet med Air Baltic? Ser de har gunstige priser til Athen via Riga og vurderer å book med dem.

Ole

Jeg har fløyet med dem to ganger, og er veldig godt fornøyd. Sist gang ble flyet fra Athen til Riga forsinket, og jeg rakk ikke flyet Riga-Ålesund. Jeg så for meg en natt i Riga, men på flyplassen lå det to billetter og ventet på meg: Riga-Oslo og Oslo-Ålesund. Dermed var jeg hjemme bare et par timer etter skjema. Flyene jeg har tatt har vært nye og fine, og flyvertinnene snakker utmerket engelsk.

filhellener

Jeg har også god erfaring med å f l y med Air Baltic  :)

- har brukt dem til Athen og t/r Riga, andre i familien reiste med dem hjem fra Roma  :)

Du er sikkert obs på at kun håndbagasje er med i prisen hos Air Baltic også, de tar  seg ganske godt betalt for innsjekket bagasje synes jeg, 20 euro - og dobbelt pris om du ikke bestiller bagasje samtidig som du booker billetten! ( - med Norwegian kan du jo gå inn senere og bestille bagasje til samme pris )

Jeg hadde greid å booke en kolli kun på u t reisen til Riga! - da jeg oppdaget det ble prisen 40 euro på hjemreisen!

Vi hadde veldig billige billetter så totalen ble bra likevel  :)
Kari

JohnS

Da vi var på vår lille avstikker til Gran Canaria nå i månedsskiftet, besøkte vi vårt faste reisefølge på mai-turene til Hellas.  De tilbringer fast 4 uker der nede i nov-des.  Under vårt besøk hos dem i Puerto Rico fikk jeg klar beskjed om å begynne å planlegge turen i mai 14.  I går fikk jeg ånden over meg, og i løpet av noen tastetrykk var turen bestilt, med fly, hotell og leiebil for hele perioden.  Altfor tidlig å begynne å glede seg og telle ned, men det er i alle fall greit å kunne hake av ting som er gjort...   ;D
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

mouche

13. Dec 13, 15:54:25 #3727 Last Edit: 13. Dec 13, 15:56:13 by mouche
Takk for tilbakemeldinger om Air Baltic! Ja, klar over at "alt" koster noe, men det ser jo mer ut til å bli regelen enn unntaket med flyselskapene nå.

Det som er litt snodig er at jeg får ikke booket Oslo via RIga til Athen hos Air Baltic direkte, men fungerer fint via noen søkemotorer som bl.a. finn.no. Ikke første gang jeg opplever dette så det gjelder å prøve mange veier/alternativer og tenke kreativt.

Tjorven

Det har gått noen måneder fra jeg bestilte den første flybilletten til aleneturen min, til alt nå er i boks  ;D  For i går booka jeg rom på siste ferieøy, så alle ytre rammer er på plass for en herlig 6 ukers loffetur i Kykladene  8) 8) 8) Alene på loffen, som starter i mai og slutter i juli blir spennende!  :P Noen som vil vite reiseruta mi? Her kommer den uansett  :D
Drar fra Tronheim til Athen 25.mai, derfra innenriks til Paros og så over til Antiparos. Der blir jeg i 3 uker, så blir det nye oppdagelser og opplevelser med 1 uke på Sikinos og 10 dager på Folegandros. Gleder meg vilt til to nye øyer  ;D Avslutter med et og et halvt døgn på Santorini, der flyet hjem går fra. Oups, kom plutselig på at jeg ikke har maila Babis på Santo ennå, men det ordner seg)

Har funnet herlige bosteder på Sikinos og Folegandros  :-* På Sikinos skal jeg bo på Vrahos, i samme bygning/eiere som Rock Cafe, hvilket vil nok passe meg fortreffelig  ;) www.vrahos-sikinos.gr. Der får jeg studio med balkong og panoramautsikt over havna og byen til 20€ pr. natt  ;D Og siden jeg har "venninnepris" på Anti, slo jeg igår til på Hotel Polikandia oppe i Chora på Folegandros  :-* www.polikandia-folegandros.gr. Det stedet har jeg "sikla" over i lang tid, og koster meg 40€ natta, men fant ut at det der skal jeg unne meg  :P Så nå kan jeg endelig slippe gleden løs og bare kooooose meg med nedtellinga.
JIPPI!!!!! Dette blir spennende  ;D 8) ;D

There are no strangers, only friends we haven't met.

Fia

Høres helt herlig ut, Tjorven! :D Jeg blir imponert over all den jobbinga du nedlegger for å finne ut av ting og får det til å passe! Men har jo skjønt det sånn at du (og mange med deg) koser deg med nettopp denne planlegginga og det å få "kabalen" til å gå opp. Jeg, derimot er ikke helt der... Du kunne åpnet en Tjorven Tours, vet du - for sånne som meg!! ;D  Hadde jo tenkt litt på å legge turen til AP tidlig i juni jeg også, men jeg får det visst ikke til, både pga. jobb og andre ting. Synd for meg - er helt sikker på at jeg da går glipp av mye moro!! ;) :D
Den som er lei av å reise er lei av livet...

Tjorven

Ja, man må like å holde på med sånne ting, iallfall når man vil ha det meste klart på forhånd som meg  ;) Men når kabalen går opp til slutt, inkl ferjetider som passer, DA er alt såre vel  ;D
Så synd at du ikke får til den Antituren i juni da, men det klaffer kanskje en annen gang  :P Håper det blir Hellastur på deg senere i sommer iallfall, Fia  8)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Fia

Ja, Tjorven - håper det byr seg flere anledninger, bursdag har du jo hvert år!! ;D
Og Hellas-tur i september har jeg ambisjoner om å få til. Men også en uke i midten av juni til et eller annet sted hvor jeg ikke har vært før! ;)
Den som er lei av å reise er lei av livet...

Siste innlegg i forumet

Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 26. May 24, 19:03:20
Ser at kursen var bedre i Eurobank og i butikkene ...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...