Logg inn med Facebook eller Google!

Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien

Started by Marit, 28. Apr 07, 16:11:38

Previous topic - Next topic

Ole

Flyr til Athen med Norwegian og blir i Hellas fra 2. til 18. juli. Mål: Paros og muligens en øy til.

:sjampis: :sjampis: :sjampis: :sjampis:

Ole

Og da lurer jeg på om Highspeeden går fra Pireus til Paros ettermiddagen 2. juli. Men det er det vel ingen som kan svare på!?

Vegard

Sommeren -13 er i boks.  :) ;D
Vi har også fått seter på Norwegian i år. (Første året vi flyr direkte og ikke med mellomlandinger  :) )

Vi lander tidlig formiddag i Athen søndag 23.6. og skal med en båt videre til Paros / Antiparos.
Er det noen som vet tider på hurtigbåter utover? Fra Rafina eller Piraeus på en søndag?
Tider er jo ikke lagt ut, men er det noen som husker hva de har vært tidligere? (Så håper vi de blir like neste år?)

Regner med at vi uansett kan ta Bluestar fra Piraeus på ettermiddagen, men hadde håpet og komme tidligere ut nå som vi lander så tidlig.

Vegard

Anders

HVIS highspeed'en går på den aktuelle datoen, så går vel den en time, halvannen før BS fra Pireus? Iallfall har det vært sånn tidligere.

Tjorven

Quote from: Vegard on 30. Oct 12, 10:36:03
Sommeren -13 er i boks.  :) ;D
Vi har også fått seter på Norwegian i år. (Første året vi flyr direkte og ikke med mellomlandinger  :) )

Vi lander tidlig formiddag i Athen søndag 23.6. og skal med en båt videre til Paros / Antiparos.
Er det noen som vet tider på hurtigbåter utover? Fra Rafina eller Piraeus på en søndag?
Tider er jo ikke lagt ut, men er det noen som husker hva de har vært tidligere? (Så håper vi de blir like neste år?)

Regner med at vi uansett kan ta Bluestar fra Piraeus på ettermiddagen, men hadde håpet og komme tidligere ut nå som vi lander så tidlig.

Og hvis dere vil komme dere enda fortere fram til målet, hvorfor ikke satse på innenriksfly til Paros? Det koster ikke så mye mer enn hurtigbåten heller. Jeg gjorde det i fjor, og flytiden korresponderte perfekt med morgenflyet til Athen. I juni gjorde jeg det samme, men da til Naxos siden Parosflyet var fullbooka den dagen. Dette flyet gikk kl 14.00 fra Athen. Begge gangene fløy jeg med SAS fra Norge, og jeg har ikke sjekka flytidene til Norwegian, men antar de også lander i Athen på formiddagen?

Vegard
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Uffda, her skjedde det visst en teknisk leif, både sitatet ditt og svaret mitt kom i samme sitatfelt, men siste avsnittet er svaret mitt (selv om det står Vegard under  ;) )
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ole

Det går an å redigere egne innlegg. Det du skriver må komme etter siste quote-tag.

JohnS

30. Oct 12, 12:01:25 #3523 Last Edit: 30. Oct 12, 12:03:23 by JohnS
Jøss, jeg er imponert over alle dere som allerede er kommet så langt at dere har reisene klar for sommeren.  Jeg har bare så vidt begynt å titte på muligheter, og har bedt om innspill fra våre medreisende, så vi har knapt begynt prosessen ennå.  Foreløpig virker det som vi fremdeles har rikelig å velge i av turer som går direkte, slik at vi ikke behøver flyskifte eller båt, så vi prioriterer disse først.  Avventer Lilleput litt, de har ikke opplegget på nettet klart ennå, men de har lovet å utvide tilbudet på Lesvos til nordsiden også (Molivos, Petra) til sommeren, så jeg vil ikke låse noe annet før jeg har fått titta på det. 

Antagelig blir det som før, bare litt generell surfing og lesing og fundering av og til rundt mulighetene, fram til vi evt. tar en litt mer seriøs brain-storming i romjula eller deromkring.  Siga, siga.........   :)

Foreløpig er det turen til julemarkedet i Krakow om en måneds tid som ligger lengst framme i bevisstheten.
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Ole

Det er det med pengene, vet du, JohnS. Ønsker man å komme seg billigst mulig direkte til Hellas i skoleferien, så må man være tidlig ute. Kan man reise "når man vil" spiller det ikke så stor rolle når man bestiller.

Vegard

Takker for svar  :D Fyll gjerne på om noen har flere tips.

Vi skal ha innenriksfly på hjemturen, men vi synes det var litt dyrt utover. (Noenognitti euro ut, mot noenogsytti på vei hjem, båten er vel fra ca 35 til 50 alt ettersom man velger den ene eller andre?)
Innenriksfly er virker dyrere 2013 i forhold til i år, sikkert noe subsidiering som er strøket. Disse rutene tror jeg (!?) tidligere har vært støttet av det offentlige.
Vi tok fly Paros - Athen hjem i år og det var deilig! 30 / 35 minutter fra Paros til Athen, er mindre en bussen fra Piraeus og til flyplassen.

Vi har et håp om å ta Highspeed´n. (Eller at flyprisene Athen / Paros skal dukke opp på ett eller annet salg på Olympic  ;) rare ting skjer jo ...)

Vegard

Ole

I sommer gikk det ettermiddagsbåt fra Rafina til Paros noen dager i uka. Jeg vet at det ikke gikk på søndager, for det var en søndag vi reiste nedover i fjor. Hva som skjer til sommeren er ikke godt å si.

Tjorven

Quote from: Ole on 30. Oct 12, 12:01:09
Det går an å redigere egne innlegg. Det du skriver må komme etter siste quote-tag.


Ja, jeg vet, men her la jeg visst ikke merke til siste Quote'n før jeg skrev  :-\  Jaja, det får bare stå som det står, ellers blir neste innlegget mitt uten sammenheng med noe, og det får jeg jo ikke sletta etter at andre har skrevet etterpå. Shit happens  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Syros mai 2024
by kaka | 20. May 24, 21:46:28
Ja, det var dyrt! Men ellers virker det som du har...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...