Logg inn med Facebook eller Google!

Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien

Started by Marit, 28. Apr 07, 16:11:38

Previous topic - Next topic

Tjorven

Quote from: kaka on 17. Jan 12, 20:43:12
Kjenner jeg blir litt rastløs når dere begynner å presentere konkrete reiseplaner her!  :D



Du har gooood tid ennå, kaka   ;)
Foreløbig er bare "rammen" på plass her, det tar nok sin tid før hele "lerretet" er fylt. I det siste har jeg tråla nettet etter bosteder (og her går jeg grundig til verks!!) Vet ikke om det kun er jeg som er så gær'n, men sjekker flerfoldige slike nettsteder, med penn og papir, noterer + og -, sammenligner og holder på til det går trill rundt   :P Deretter er det finsortering, før jeg finner ut hvilke jeg skal sende forespørsel til. Og nå er det ikke bare EI øy, men tre! Skjønner?  ;D  (Men jeg syns jo det er artig å holde på med slikt,da) Her er det ikke snakk om å la tilfeldighetene råde, akkurat på boområdet må tøtta ha det klart   ;) Ikke det at jeg skal ha det så "perfekt", men avstander og litt koselige omgivelser er viktig. Tilbringer vel kanskje litt mer tid "hjemme" når jeg reiser alene også.


Fikk forresten nyttårshilsen fra Antonis på Marianos (der jeg bodde og trivdes så godt i fjor) Så jeg returnerte hilsen og spurt om han har rom til meg i år også, håper det.
Joda, det sitrer godt i kroppen for tida....


Grattis med april-tur, Niaas, og det er jo ikke så lenge til heller. Blir sikkert deilig på den tida også   :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

5ifamilien

Kjempe fint at du blåste støve av denne tråden ja  :) Da er vi på vei...
Vi har vært klare i et par mnd allerede (nesten litt flaut å si det)... men skal man ha billigbilletter så må man det! Iallefall det jeg bruker som unnskyldning ;D
I år flyr vi til Santorini - hjem direkte fra Athen. Og i år har vi endelig bestemt oss for Amorgos - og har booket (og betalt dep...) hos Hotel Yperia! Så da er det ingen vei tilbake - jippi  ;D Deretter 1 uke på Antiparos - selvfølgelig!!
Nedtellingen har startet :sol:

Niaas

Tjorven, planleggingen på forhånd er halve moroa med å dra på ferie, synes jeg også!
Men nå har vi vært på Karpathos så mange ganger at det ikke må planlegges mye på forhånd..
Men jeg skal en liten tur til London i februar, og der må det planlegges! Morro det!
Now, I have decided, I am Olymbitic.
Because I, myself am iron, and your place, magnetic!

Tjorven

Ja, Niaas, når man er gjengangere et sted, så finner man etter hvert et sted hvor man trives å bo også, og det gjør jo saken enklere   ;) Jeg har bodd tre forskjellige steder på Antiparos, og det siste stedet var midt i blinken på alle måter   ;D Håper jeg får bo der i år også. Første året bodde jeg på Maria's Place. Kjempetrivelig sted og vertskap, men dessverre litt for langt til stranda "mi" derfra. Babybeach ligger rett ved, men der må man gå flere "kilometer" uti vannet før vannet når over anklene...


5ifamilien, skjønner at du er like glad i Anti som meg   :-* Rart vi ikke har treftes der, men det kommer jo an på når dere er der. Jeg har alltid vært der i juni (og slutten av mai) Når skal dere dit i år?
There are no strangers, only friends we haven't met.

5ifamilien

5ifamilien, skjønner at du er like glad i Anti som meg   :-* Rart vi ikke har treftes der, men det kommer jo an på når dere er der. Jeg har alltid vært der i juni (og slutten av mai) Når skal dere dit i år?


Vi har vært på Antiparos 7-8 år på rad... så vi trives veldig godt der! Og et paradis for ungene/tenåringene, som møter igjen de samme vennene hver år. Vi kommer til Antiparos 5 juli  ;)

Tjorven

Ja, Antiparos er ei typisk komme-tilbake-til-øy. Her er det ikke bare de fastboende, men også stamgjestene som får deg til å føle deg velkommen   :) At Antiparos i seg selv er veldig vakker og oversiktelig er heller ikke noe minus   ;D Og alle trives der, uansett alder. Dette blir 4. året på rad jeg skal dit, nesten utrolig for ei "flyfille" som meg, men må visst bare innrømme at jeg også er blitt en av gjengangerne. Likevel, noen nye øyer MÅ jeg ha med meg likevel, og det får jeg jo   ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

filhellener

Quote from: Tjorven on 24. Jan 12, 14:35:09
Likevel, noen nye øyer MÅ jeg ha med meg likevel, og det får jeg jo   ;)


Mulig jeg har oversett det i et annet innlegg, men hvordan ser reiseruta di ut ( pr i dag), Tjorven  :)

Er det Anti først og Serifos til slutt? Noen andre, Sifnos og/eller Milos er kanskje ikke med i planene? - ellers ville jeg foreslått innenriksfly fra Milos når du skal hjem  :)
Det er jo også mye bedre båtforbindelse mellom øyene i Vest Kykladene, enn når du skal "tversover" derfra til Paros igjen :) Dessuten bruker det å være dyrere å fly fra Paros til Athen.
Nå i februar/ mars koster (de datoene jeg har sjekket)  Milos - Athen 47 euro  og Paros - Athen 70 euro. Det går morgenfly fra begge  :)
Kari

Tjorven

Takk for godt tips, filhellener   ;D DET var kanskje noe å tenke på, ja. (Fly fra Milos, mener jeg)  Jeg var innom Olympic for ei stund sia, men fant ingen flyvninger der da, så det gikk litt i glemmeboka og jeg konsentrerte meg om båtforbindelsene istedet.
Har hatt det litt travelt i det siste, så planleggina har stoppa litt opp. Annet enn at jeg drar direkte til Antiparos først, og blitt lovet studio hos Marianos, der jeg bodde ifjor   :D Tenkte å være der ca 10 dager, men ser at dette foreløbig ikke klaffer helt med nåværende båtrute til Serifos, da den går kun søndag og tirsdag. Tenkte å se det litt an.
Den eneste øya jeg er fast bestemt på er Serifos, har ikke klart å bestemme meg om Sifnos/Kythnos, som valget sto mellom. Tenkte å loffe meg nordover tilbake til Athen fra Paros. Men det høres jo litt forlokkende ut med morgenfly fra Milos, så slipper jeg overnatting i Athen også   :) Kanskje du har "stelt det til" sånn at det blir Anti-Serifos-Milos istedet, filhellener   8) Blir litt sånn fram og tilbake mht beliggenheten, men hvis båtforbindelsen stemmer, så hvorfor ikke?
There are no strangers, only friends we haven't met.

Heidrun

Nå har jeg bestilt skiathos tur den 26 Juni til Skiathos og Megalli Ammos Hotellet. Sikkert til masse ergelser fra noen her inne. Men har også tenkt meg en tur til Skopelos og 2 dager der. Men jeg skal ta noen bilder fra og rundt denne mamma mia kirka. Så tips på hvor den ligger hen på Skopis tas imot
Yamas til livet og til

kaka

Ingen grunn til å ergre seg over bestilt Hellastur for andre, vel? Bare glede oss med deg. :)
Lurer på om kirken du vil se ligger v Ag Iannis, omtrent rett over øya, - for Old Klima
KariK

Yanni

gleder meg,1uke på mai og 3uker på august,på Rhodos så klart.

Yanni

Glemte å si at d er 13.året mitt på Rhodos i år.

Siste innlegg i forumet

Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...