Logg inn med Facebook eller Google!

Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien

Started by Marit, 28. Apr 07, 16:11:38

Previous topic - Next topic

Livsnyteren

Ja nå er jeg hvertfall sikret 4 uker i sommer med fint vær :cheers: Da er jeg fornøyd jeg :flower:

IngerMarit

Og i dette fine været sitter jeg foran pc`n og har en ukes hjemme eksamen. Det er til å bli dårlig av, vanskelig er eksamen også :scratch: Men det er lysning i sikte, Kos om 10 dager :cheers:

Katherina

:flower:
Jeg ønsker deg en riktig GOD TUR til Athen og Peloponnes, Bengalow. Jeg har ikke vært i Athen enda, men syne jeg begynner å kjenne Peloponnes litt etter å ha fartet litt rundt omkring. Peloponnes har mye å by på både av natur, historie, små og sjarmerende landsbyer og mye, mye annet.

Vi var i Nafplion i april. Den var vakker der den lå ved havet og med utsikt met fjellene. Dit MÅ vi tilbake. Veien mellom Nafplion og Leonidio er fin å kjøre, men videre over fjellet: Vel , det har du kanskje fått litt et lite inntrykk av i bildene mine. Det er mye fint å oppleve hvis man tar avstikkere fra motorveien fra Athen. Her kjører man langs store områder som er skadet av skogbrannene.

 :cheers: Også må jeg ikke glemme Kardamili, som jeg i likhet med amnge andre, har tatt spesielt til mitt hjerte. GOD TUR :sunny:

brit

Ja, god tur Bengalow! Forstår veldig at det er vanskelig å avlevere hunden....det gjør vondt når de ser på deg med det blikket!

Til dere Skiathos farere! Hjertelig velkommen etter! jeg skal møte opp med fullt orkester!!! :cheers: ...Nei det blir vel til at vi sees etterhvert, men jeg håper at jeg kan være på hotellet og ta imot Arli med fam. Som dere kanskje vet så reiser jo ikke Erik og jeg alene og har litt å ta hensyn til.  Hadde vi vært alene så skal dere ikke se bort ifra at vi hadde stått på flyplassen. I alle fall, velkommen ned og god reise alle sammen!
Driver og finner litt fram og prøver litt fra sist sommer......merkelig ,men det må være noe galt med kleskapet mitt......klærne krymper... :flower:  :flower:
Det skal bli skjønt med ferie i paradiset!!! :cheers:

bengalow

Tack skall ni ha Brit, Katherina m.fl. för hälsningen.
Jag har förstått att det är lite vanskligt att både köra OCH fotografera, men det skall nog gå bra, om man prioriterar bilkörningen. Vi skall ju helt ner på spetsen, och sedan ta färjan över till Kythira. Det är inte många som varit där av icke-greker, men tyskarna har fina hemsidor om ön. Jag har längtat dit ända sedan jag såg filmen \"Resan till Kythira\" av Theo Aggelopoulos, med musik sjungen av Dimitris Mitropanos....kameran är färdigladdad.....
Vi har åkt smalspårig järnväg runt hela Peloponnessos för ca 20 år sedan, men man åkte från Tripoli mitt på ön till Kortinth och lyckades undvika Nafplion och Argos. Det är vår vita fläck - liksom norra Grekland. Men kommer tid kommer rum.....!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Ole

God tur Bengalow! Kos dere i Hellas og kjør forsiktig! :cheers:

sunbjorn

I morgen begynner jeg å legge i kofferten. Søndag lander vi i Pythagorion. Gleder meg like mye hver gang. Kjenner både hodet og kroppen har begynt å innstille seg i Samos-modus alt. Jeg smiler mer enn vanlig. Jeg nynner litt når jeg går alene og jeg hilser på folk jeg ikke kjenner annet enn av utseende.
Denne ventedagen er over.
Kalinichta.

Tjorven

Flyet ditt går kl 11 i morgen formiddag, og enda hadde du ikke begynt å pakke i ettermiddag, Bengalow?!!! Ouæææææ, da hadde jeg fått panikk  :bounce:  :cyclopsani:
Men, du har det vel klart, tenker jeg. Ha en riktig god tur og ferie begge to. Ouzo får det sikkert bra han også, og tenkt så glad han blir når dere kommer tilbake  :cheers:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Herlig ventetid-skildring, Sunbjørn. Kjenner meg litt igjen der ;) God tur til Samos. Jeg fyker til Leros noen dager etter deg. Har uka full av gjøremål, så tida kommer nok til å gå fort :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Torill

Riktig god tur til Bengalow og Sunbjorn!!! Håper dere får en fantastisk ferie :flower:  :flower:
Ingen kan alt - alle kan noe.

brit

God tur Sunbjørn. Kos deg på Samos. :flower:
Her hos oss begynner det å fylles på gjesterommet av saker og ting som snart skal i kofferten og mandag ved 11.30 tiden (lokal tid) lander vi på Skiathos. :cheers:

xristina

Ja, nå kribler det bra i reisefoten! Bare en uke igjen, så er avreisedagen her!  :cheers:

Blir en spennende, men hyggelig, tur i år - med \"mann og barn\". Gleder meg veldig til å vise dem denne øya som betyr så mye for meg, og som de har hørt en del om, og sett mange bilder fra. Blir jo spesielt morsomt å presentere dem for min \"greske familie\", for ikke å snakke om å se ansiktene på min greske familie når jeg tropper opp med gutta! ;-)

Jeg lengter etter det første badet i Egeerhavet, de greske tomatene, en iskald frappé metrio me gala, og kleftiko første kvelden...

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...