Logg inn med Facebook eller Google!

Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien

Started by Marit, 28. Apr 07, 16:11:38

Previous topic - Next topic

Anne

Vi drar snart også Torill, du til Lesvos og jeg til Skiathos. Til høsten møtes vi på Skiathos og da skal vi ha en oppsumering av sommerens turer. Du har opplevd nye steder og jeg har opplevd Skiathos i April, Juni, August og September. Tror vi får litt å prate om. Gleder meg til vinskvetten i hagen.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

bipbap

God tur til alle som reiser nå, det passer helt utmerket nå å reise fra kalde sommer-Norge.

Hos meg er saker og ting overstått, og jeg reiser til Chios 2. juni som planlagt. Tror det skal gjøre meg godt nå.
Ellers har det dukket opp et par små overraskelser - flyavgangene er endret, og bostedet er plutselig under oppussing .. Men jeg finner meg et annet sted, så det går nok greit. Det er helt typisk at det dukker opp endel ekstra når jeg skal reise - kansellerte flyvninger, nesten bukoperasjon på bikkja før jeg skal dra, turoperatøren konkurs osv Hihi, i fjor ble jeg sendt med båt til erkefienden Tyrkia da jeg skulle hjem fra Chios. Jeg blir aldri overrasket - Det skjer et eller annet rart hver eneste gang  :flower:

Mixelite

Jeg har ikke fått med meg at det er over Bipbap. *stor klem*.

Hva slags avgangstider er forandret og hvilket hotell er under oppussing? Kjekt å vite for oss andre, sikkert.

Hvis det alltid skjer noe uventet, så er det jo kjekt at det skjer nå og at det er under kontroll. Så kan du slappe av og nyte ferien når du endelig kommer ned :)

bipbap

Quote from: \"Mixelite\"Jeg har ikke fått med meg at det er over Bipbap. *stor klem*.

Hva slags avgangstider er forandret og hvilket hotell er under oppussing? Kjekt å vite for oss andre, sikkert.

Hvis det alltid skjer noe uventet, så er det jo kjekt at det skjer nå og at det er under kontroll. Så kan du slappe av og nyte ferien når du endelig kommer ned :)

Takk for det Mixelite.
Jeg skal dra med Pyramidene Reiser, og endringene i klokkeslettene er ganske store, men jeg aner ikke om det er permanent eller kun ved avreise 2. juni. Jeg reiser 09.45 istedenfor 15.30. Ved retur fra Chios blir det 15.25 istedenfor 11.30. Det er egentlig bare til fordel for meg, så det er helt greit. Jeg har bestilt bosted på egenhånd, og renoveringen skal bare foregå den uken jeg er der .. (typisk) Et helt fortryllende sted ser det ut til.
Sideratos Apartments

Mixelite

Quote from: \"bipbap\"Jeg skal dra med Pyramidene Reiser, og endringene i klokkeslettene er ganske store, men jeg aner ikke om det er permanent eller kun ved avreise 2. juni. Jeg reiser 09.45 istedenfor 15.30. Ved retur fra Chios blir det 15.25 istedenfor 11.30. Det er egentlig bare til fordel for meg, så det er helt greit. Jeg har bestilt bosted på egenhånd, og renoveringen skal bare foregå den uken jeg er der .. (typisk) Et helt fortryllende sted ser det ut til.
Sideratos Apartments

Å fiskeboller heller! Du har jo sagt det, det var bare jeg som hadde glemt det i farten! Sorry  :clown:

Det var jaggu voldsomt til endrede avgangtider! For oss som hadde bestilt tilslutningsfly ville det veltet hele lasset. På den andre siden får du jo litt lenger tid på Chios  :cheers:

Har du funnet noe nytt sted å bo eller tar du det på sparket når du kommer ned?

bipbap

Quote from: \"Mixelite\"Å fiskeboller heller! Du har jo sagt det, det var bare jeg som hadde glemt det i farten! Sorry  :clown:

Det var jaggu voldsomt til endrede avgangtider! For oss som hadde bestilt tilslutningsfly ville det veltet hele lasset. På den andre siden får du jo litt lenger tid på Chios  :cheers:

Har du funnet noe nytt sted å bo eller tar du det på sparket når du kommer ned?

Jo, det var ganske voldsomme endringer egentlig.
Tror jeg skal se meg om etter et annet sted. Kan jo ta det på sparket også, nå kommer jeg jo ned tidligere på dagen også. Jeg tar gjerne imot tips  :flower:

Mixelite

Quote from: \"bipbap\"Tror jeg skal se meg om etter et annet sted. Kan jo ta det på sparket også, nå kommer jeg jo ned tidligere på dagen også. Jeg tar gjerne imot tips  :flower:

Markos place :-) Anbefales på det varmeste, selv om det er av enklere standard enn Sideratos. -men det har vi jo allerede vært innom og du ville gjerne ha høyere standard denne gangen :)

Ellers har jeg ikke så mye kjennskap til bostedene på Karfas. -men heldigvis finnes det jo noen med mer Karfas-erfaring enn det jeg har her på forumet!

Si fra hvis du f.eks er interessert i noe lenger sør, Megas Limnionas. Der har jeg litt mer peiling :)

Mixelite

Mix iler til og ønsker alle som står på farten en riktig god ferie!

For første gang i historien(manns minne er jo ikke så langt, vet dere ;)) har ikke mix Chios-billetter klare for sommeren. Kanskje blir det en restplass, kanskje blir det noe senere, men i år har vi lagt kapitalen i kjøkken og konfirmasjon og er storfornøyd med det, så jeg griner ikke hvis det skulle bli hjemmesommer på oss.

(Dessuten jobbes det med gruppetur til Chios til høsten og jeg er så heldig å få være med på det, og _dessuten_ bor vi jo slik til at pampene betaler det hvite utav øyet for å få feriehus i traktene, så jeg skal nok få en fin sommer åkke som).

bipbap

Quote from: \"Mixelite\"Markos place :-) Anbefales på det varmeste, selv om det er av enklere standard enn Sideratos. Ellers har jeg ikke så mye kjennskap til bostedene på Karfas. -men heldigvis finnes det jo noen med mer Karfas-erfaring enn det jeg har her på forumet!

Joda, Marcos place er nok spesielt, men siden reisefølget ikke har vært i Hellas før .. (og er vant til strøkne hoteller ..) Hm, tenkte jeg fikk velge noe litt annet. Vil ha apartment da, og ikke hotell - standard behøver ikke være høy (jeg liker egentlig ikke høy standard) Jeg må heller ikke være i Karfas, kan godt bli Megas Limnionas også. Men ikke Agia Fotini - Det blir litt for øde altså

Mixelite

Quote from: \"bipbap\"Joda, Marcos place er nok spesielt, men siden reisefølget ikke har vært i Hellas før .. (og er vant til strøkne hoteller ..) Hm, tenkte jeg fikk velge noe litt annet. Vil ha apartment da, og ikke hotell - standard behøver ikke være høy (jeg liker egentlig ikke høy standard) Jeg må heller ikke være i Karfas, kan godt bli Megas Limnionas også. Men ikke Agia Fotini - Det blir litt for øde altså

I Megas Limnionas har jeg bodd på Sun Village(nydelig utsikt, bra standard. Lilleputhotell, men de leier også ut på egenhånd), Chios Sunrooms http://www.chiossunrooms.gr/chios_sunrooms_en.htm (trivelig vertinne, nær sentrum og strand, havsutsikt i 2. etasje), Eva Studios(havsutsikt, bra standard, litt mer tilbaketrukket, men sentralt) og Grand Blue. Sistnevnte tror jeg Lilleput disponerer hele anlegget, men ellers er det et bra anlegg og velger man havsutsikt får man virkelig utsikt!).

Magnolia

En god klem fra meg, bipbap.
Ønsker deg en riktig god ferie. Det trenger du nå. Kos deg skikkelig. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Anne

Jeg vil også ønske deg en god ferie bipbap. Har tenkt på deg.
Klem fra Anne
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...