Logg inn med Facebook eller Google!

Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien

Started by Marit, 28. Apr 07, 16:11:38

Previous topic - Next topic

mouche

Takk for det Tjorven, egentlig vanskelig å ikke kose seg her!

Fått svar fra Apollo og kortversjon; sjekk med dem per telefon eller mail og så er det muligheter for å få til noe! Et positivt og raskt svar fra dem, veldig bra!

Kristian

Nå har ikke vi hatt det så positivt hos Apolla de senere årene. I 2001 hadde vi en 3 ukers bilett, tidlig bestilling t/r men OK pris for kun fly. Samme reise i år hadde kostet oss 10-12000 fly + 1 dag hotel i år, noen kroner mindre uten 1 dag hotell.
Kristian/Planer er til for å utsettes

mouche

Tror ikke jeg helt skjønte hva du prøver å si?

filhellener

 Sitat fra: Tjorven på I dag kl. 01:15:55
Sitat fra: Marit på 15. august 2012, 21:50:48
Ja, jeg sjekket med dem før jeg bestilte denne billetten (benyttet meg også av det i fjor), og så lenge de får beskjed om at man ikke benytter en av veiene (de sørger for at flyselskapet får beskjed slik at ikke hele turen blir kansellert), så gikk det greit.
  Jøss, går det an altså? Jeg forhørte meg om det samme for noen år tilbake, men det var HELT uaktuelt å kun møte opp til returen, selv om jeg ville ha betalt tur/retur  ??? Dersom jeg ikke møtte opp til avreisen, ville returen automatisk bli kansellert fikk jeg beskjed om. (Husker ikke om det var Ving eller Apollo) Men jeg har kjøpt tur/retur og kun reist TIL Hellas, da dette ble billigere uansett.
   
Jeg har samme erfaring som deg, Tjorven, fått vite at om man ikke bruker billetten på u t reisen kanselleres hele reisen, ingen mulighet til å bruke hjemreisen!
Men det er kanskje forskjell fra selskap til selskap  :-\  - så Ving tillater det?!
BRA for Marit  :)
Tydelig at Star Tour ikke tillater bruk av "kun hjemreise"!
- i fjor satt jeg ved siden av en mann som hadde kjøpt kun fly t/r til seg og kona.
Hun v a r på Samos og skulle bruke billetten hjem, men NEI, det gikk ikke! Han hadde bestilt, og betalt, m/ mat på flyet, og fikk ikke engang hennes mat som han ønsket da (i tillegg til sin egen) for hennes billett eksisterte ikke !
Kari

mouche

18. Aug 12, 05:18:59 #3448 Last Edit: 18. Aug 12, 05:22:01 by mouche
Fikk de da refundert beløpet som var betalt siden billetten ikke eksisterte?

La meg sitere den viktigste setningen i svaret fra Apollo:

Er det derimot ingen enveis å oppdrive så kan en kjøpe tur/retur og ta kontakt med oss slik at vi avbestiller utreisen og dere står igjen med retur.

Kan noen ta bryet med å sjekke Ving, Solia og eventuelle andre?

Er tidlig oppe og sitter og ser på at dagen skal begynne, solen komme opp mens hanen galer og tekoppen nytes! 24 grader nå på det "kaldeste", og det er varme i steinhellene utenfor og rundt bassenget, helt herlig! ;D

filhellener

 Sitat fra: mouche på I dag kl. 05:18:59
Fikk de da refundert beløpet som var betalt siden billetten ikke eksisterte?

La meg sitere den viktigste setningen i svaret fra Apollo:

>Er det derimot ingen enveis å oppdrive så kan en kjøpe tur/retur og ta kontakt med oss slik at vi avbestiller utreisen og dere står igjen med retur.

Kan noen ta bryet med å sjekke Ving, Solia og eventuelle andre?

Er tidlig oppe og sitter og ser på at dagen skal begynne, solen komme opp mens hanen galer og tekoppen nytes! 24 grader nå på det "kaldeste", og det er varme i steinhellene utenfor og rundt bassenget, helt herlig! ;D 
   
Herlig morgenstemning du skildrer  :sol:

Så b r a å vite at det også hos Apollo er mulig å bruke en retur billett selv om man ikke har reist u t  :--
Ang min nabo på flyet til Samos i fjor (Star Tour):
Eksisterte ikke = kansellert, siden kona ikke hadde sjekket inn..., men mannen mente at m a t e n jo måtte være ombord, det er jeg enig i.
- utgiftene til hennes billett regnet han som tapt, om han likevel har forsøkt å få penger tilbake vet ikke jeg. Det var en billig billett heldigvis.
Kari

Tjorven

Vel, jeg RINGTE dengang (Ving eller Apollo, sitsnevnte mest sannsynlig) men fikk altså beskjed om at det IKKE PÅ NOEN MÅTE lot seg gjøre å benytte kun returreise. Kanskje møtte jeg en uvitende/uvillig representant for selskapet  ;) men nå skjønner jeg jo at det er  mulig, så jeg får vel bare prøve igjen da, ved en senere anledning.....
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tommy

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Niaas

Vi sees sikkert på Pelagos, Tommy!
En og en halv uke igjen!!
Now, I have decided, I am Olymbitic.
Because I, myself am iron, and your place, magnetic!

Tommy

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Anders

Begynner å dra seg til nå, ja... bare tre uker til vi drar avgårde. Og kun drøyt to før det blir Namsos-bryllup... så det går kjapt unna :-)  Nesten så jeg begynner å kjenne reisefeberen...

Tjorven

Quote from: Anders on 22. Aug 12, 22:09:34
  Nesten så jeg begynner å kjenne reisefeberen...

Og det herlige med denne feberen er at den føles bare bedre og bedre jo høyere den stiger  ;D Kan snart begynne å telle timer.... 8)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...