Logg inn med Facebook eller Google!

Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien

Started by Marit, 28. Apr 07, 16:11:38

Previous topic - Next topic

Anders

Har bare aldri vært så redd før... for at noe skal gå galt. Sånn at jeg ikke kommer meg avgårde. Har nettopp tilbrakt ettpar timer nede \"ved sjøen\" og er ihjelfrossen, og lengselen blir ikke mindre av slikt.
Og når morgendagen er ferdig er det jo bare ti arbeidsdager igjen... da er det bare å krysse albuer og alt som er... vet at noen ser på det som dagligdags og piece-of-cake, men for meg virker denne gangen å være spesiell. Det er ikke en ferie... det er noe annet og noe mer og noe som kanskje har ligget der og boblet en stund.
Ønsket om en forandring?

Tjorven

Hm, det er flere enn meg som filosoferer om kommende Hellastur, forstår jeg.....
Før jeg leste innleggene dine, Anders, satt jeg også å \"grublet\" litt. Ikke for at noe skal skje før jeg kommer meg nedover (selv om jeg også har tråkka ekstra forsiktig på foten jeg skada ankelen på ifjor, den er fortsatt litt vond) Mine uhell pleier jo å skje i løpet av ferien  :(  Kynisk sett går jeg nesten ut fra at NOE uforutsett hender, okke som.

Men, jeg går ikke rundt å bekymrer meg for det. Derimot kjenner jeg mer og mer på denne følelsen av å reise alene. Begynner å bli litt lei av det, merker jeg. Å ikke ha noen å dele opplevelsene med, der og da. Det å måtte spise alene om kveldene, være den som alltid tar kontakt med andre, være utadvent og glad osv.

Ikke hele tida, selvfølgelig. Jeg liker stort sett alenetida mi om morgenen, ta ting i eget tempo, og timene på stranda med boka mi. Men man er jo et sosialt vesen også. Så det er ikke alltid like gøy å sitte mutters alene på en taverna om kvelden, og late som om man har det toppers. Mens man ser at \"alle\" andre hygger seg i fellseskap, par, venner, familie osv. Så man smiler tappert, og prøver å glemme settinga.

Ikke vil jeg framstå som pågående heller, eller bryte inn der det ikke passer, og enkelte ganger har jeg rett og slett ikke mot nok til å ta kontakt.
Misforstå meg rett, som regel går det bra, enten jeg er alene eller blir kjent med andre. Det er bare den biten at det alltid er den som er alene som tar kontakt først, og jeg kjenner at det både koster og sliter litt. Orker jeg det, nok en gang??? Eller kanskje feiger jeg ut mht denne øyhoppinga mi, og safer rett avgårde til Antiparos!? (Der vet jeg jo at jeg treffer kjentfolk)

Det har vært en beinhard vinter, på alle måter, så kanskje det er mangel på energi eller pågangsmot eller ork eller hva vet jeg.... Syns bare alt er litt mer \"skummelt\" nå.
Jaja, dette ble litt tanker i natten, hadde vel litt behov for å få det ut.
Men til Hellas skal jeg uansett, DET er det ingen tvil om!
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ole

Hva med å spise sen lunch som middag? Jeg har vært i Hellas en gang alene, og da gjorde jeg det mye. Da er det lite folk på tavernaene, og du får bedre service også.

Tjorven

Takk for tipset, Ole, men det er jo noe med kveldsstemninga vettu, om man spiser alene eller ikke. Sen lunsj blir liksom ikke det samme, og jeg tror jeg vil \"utpeke\" meg enda mer som alene-reisende UTEN andre folk rundt meg. Og så liker jeg å spise middag sent  ;)

Det går seg nok til denne gangen også, trengte bare å få ut et lite hjertesukk... Prøver å konsentrere meg om det positive ved aleneturer, men noen ganger føles det litt overveldende - før jeg er midt oppi det.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders

Vet ikke om så mange andre er enige med meg her... men for det \"sosiale liv\" er Anti for en maurtue å regne, sammenlignet med Katapola.

Annlaug

Ferdig med nedtellingen, kofferten pakket og vekkerklokken ringer halv tre i natt. Er det ikke en herlig følelse? I morgen og de neste fire dagene er jeg i Athen  :icon_smile:

Anders

Ha en riktig så fin tur og kos dere. Og send gjerne en \"værmelding\" :-)

kaka

Ojsann! Det var nære på!

Ønsker deg en deilig tur nedover!
KariK

Tjorven

Ojoj, drar du så snart, Annlaug. Skjønner det kribler av sommerfugler nå, ja. God tur, og kos deg masse  :D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Quote from: \"Anders\"Vet ikke om så mange andre er enige med meg her... men for det \"sosiale liv\" er Anti for en maurtue å regne, sammenlignet med Katapola.

Tror nok også at det er hyggeligere å være to på Amorgos, kan leie bil og farte litt rundt f.eks.
Så, etter å ha sovet på saken, og konferert litt med Anders og magefølelsen min, blir det nok Koufonissi og Antiparos som lokker i skrivende stund. Lengter jo veldig til Anti, og får samtidig med meg ei \"ny\" øy.   :thumbright:
Amorgos springer ikke sin vei heller, den må visst vente litt.....
There are no strangers, only friends we haven't met.

Annlaug

Tusen takk, Anders, kaka og Tjorven. De melder mye vind og skyer og litt regn Men jeg er i Hellas:))) Fem damer på studietur tåler litt ruskevær. Vet om en varm liten bar med mange fine flasker så der kan vi varme oss litt. Gode sko og klær har vi med så vi er klar for sightseeing og mange fine opplevelser i den sjarmerende byen

Anders

Blir sikkert en anledning til en lille en på Ydria også... ummm... unner og misunner :-)

Siste innlegg i forumet

Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 26. May 24, 19:03:20
Ser at kursen var bedre i Eurobank og i butikkene ...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...