Logg inn med Facebook eller Google!

Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien

Started by Marit, 28. Apr 07, 16:11:38

Previous topic - Next topic

Diddi

Det blir vel et eller annet tilbud  uansett.Nå fant jeg flybillett til Mykonos lørdag 22. fra Oslo. Håper de plassene vedvarer en stund. SKAL til Hellas jeg :cheers:

Norwegian svarer at vi får beskjed på SMS hvis reisen blir avlyst.Men saken er jo hvor tidlig de gir beskjed.De svarte at de ikke vet noe om hva som skjer i Hellas framover:(.......... Pussig!!!

Dette er jo til å bli sprø av :cyclopsani:
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

filhellener

Quote from: \"frudiddi\"Jobber med plan B  :idea:  Har fått vikar på jobben 19.mai, hvis streik den 20.

Ser det går tur til Rhodos den 19. Men blir kanskje ikke så lett å komme seg mot Kykladene derfra?...noen som vet? Planen ville være å benytte den bare ned,og ta Norwegian hjem som planlagt

Jeg håper jo inderlig at du kommer avgårde som planlagt, frudiddi  :thumbright:

Men, o m du skulle velge Rhodos 19mai ser jeg på GTP at Blue Star  skal gå derfra kl 17.00 via Kos (er der kl 19.35) og til Santorini med ankomst  00.20-
- vel, d a er det blitt 20. mai, men  du er i Kykladene og kan reise videre neste dag... om ikke før....?
Men Santorini er ei spesiell og vakker øy, verdt et besøk :-)
Kari

filhellener

Quote from: \"frudiddi\"Det blir vel et eller annet tilbud  uansett.Nå fant jeg flybillett til Mykonos lørdag 22. fra Oslo. Håper de plassene vedvarer en stund. SKAL til Hellas jeg :cheers:
Norwegian svarer at vi får beskjed på SMS hvis reisen blir avlyst.Men saken er jo hvor tidlig de gir beskjed.De svarte at de ikke vet noe om hva som skjer i Hellas framover:(.......... Pussig!!!

Dette er jo til å bli sprø av :cyclopsani:

V i s s t  er det til å bli sprø av, jeg hadde det slik pga aske forleden.....!
Nå ser jeg at Mykonos også kan være et alternativ for deg :-)
Dette ordner seg nok til det beste :-)
Kari

Diddi

Tusen takk for god hjelp.Ja,tur blir det på en eller annen måte :cheese:
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Tommy

Känner någon till ifall strejkvarslen som är utlysta för båttrafiken den 20.e o 31.a maj omfattar också flygtrafiken ?
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tommy

Quote from: \"Tommy\"Känner någon till ifall strejkvarslen som är utlysta för båttrafiken den 20.e o 31.a maj omfattar också flygtrafiken ?

Jag googlade på \"announced strikes in greece\" och fann denna information på CSA travelprotection http://www.csatravelprotection.com/notices.do

\"Labor Strike in Greece
05/12/2010

Greek labor unions have announced a general strike for next week, to protest planned reforms to the debt-ridden country\'s rickety pension system. The two main public and private sector groups said in a joint statement on May 12 that the walkout was set for May 20, 2010. The strike will cancel flights, ferry and rail services.\"

Så det ser alltså ut som om flygtrafiken också kommer ligga nere. Åtminstonde den 20.e maj

Bäst att kolla saken med flygbolag o researrangörer för alla som ska neråt det datumet, jag ska vidare från Athen den 31.a med Aegean, ska kontakta dom o höra om det är varslat strejk för flyget det datumet också, men det är ju ganska troligt att så är fallet   :blackeye:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

filhellener

Streiken 20 mai er etter det j e g har sett av info en 24 timers
g e n e r a l streik , har også lest at flytrafikken m u l i g e n s vil fungere likevel pga turismen......?

Mens det skal være en f e r j e streik 31 mai, vil tro den og varer 24 timer, av tidligere info så den ut til \"kun\" å gjelde Pireus, men nå leste jeg \"all major harbours\"... så.. da gjelder den vel flere havner likevel ?

Det er vanskelig å finne info man kan stole helt på !
Jeg h å per  det stemmer at fly kan lande i Hellas 20 mai :-)
- og at asken  v i l  forsvinne langt nord for Norge, med den vinden fra sør som er meldt kommende dager :-)

Krysser fingrene for a l l e som skal ut å fly :-)
Kari

Tommy

Quote from: \"filhellener\"Streiken 20 mai er etter det j e g har sett av info en 24 timers
g e n e r a l streik , har også lest at flytrafikken m u l i g e n s vil fungere likevel pga turismen......?

Mens det skal være en f e r j e streik 31 mai, vil tro den og varer 24 timer, av tidligere info så den ut til \"kun\" å gjelde Pireus, men nå leste jeg \"all major harbours\"... så.. da gjelder den vel flere havner likevel ?

Det er vanskelig å finne info man kan stole helt på !
Jeg h å per  det stemmer at fly kan lande i Hellas 20 mai :-)
- og at asken  v i l  forsvinne langt nord for Norge, med den vinden fra sør som er meldt kommende dager :-)

Krysser fingrene for a l l e som skal ut å fly :-)


Alla dessa generalstrejker i Grekland brukar vara 24-timmars-strejker, och torsdagar verkar till o vara populära dagar att strejka på tycks det, det var samma veckodag det strejkades på när jag var där nere i mars månad. Det säkraste är nokk att checka med det flygbolag/researrangör man ska flyga ner med, dom borde ju veta.
Men jag sätter nokk en viss tillit till CSAtravelprotection jag länkat till ovan också, men hoppas dom har fel   :bounce:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tommy

Quote from: \"Tommy\"
Quote from: \"filhellener\"Streiken 20 mai er etter det j e g har sett av info en 24 timers
g e n e r a l streik , har også lest at flytrafikken m u l i g e n s vil fungere likevel pga turismen......?

Mens det skal være en f e r j e streik 31 mai, vil tro den og varer 24 timer, av tidligere info så den ut til \"kun\" å gjelde Pireus, men nå leste jeg \"all major harbours\"... så.. da gjelder den vel flere havner likevel ?

Det er vanskelig å finne info man kan stole helt på !
Jeg h å per  det stemmer at fly kan lande i Hellas 20 mai :-)
- og at asken  v i l  forsvinne langt nord for Norge, med den vinden fra sør som er meldt kommende dager :-)

Krysser fingrene for a l l e som skal ut å fly :-)


Alla dessa generalstrejker i Grekland brukar vara 24-timmars-strejker, och torsdagar verkar till o vara populära dagar att strejka på tycks det, det var samma veckodag det strejkades på när jag var där nere i mars månad. Det säkraste är nokk att checka med det flygbolag/researrangör man ska flyga ner med, dom borde ju veta.
Men jag sätter nokk en viss tillit till CSAtravelprotection jag länkat till ovan också, men hoppas dom har fel   :bounce:

En annan webbsida http://www.easytravelreport.com/ med senare oppdatering än CSA travelprotection tycks bekräfta det du läst Filhellener, o det är ju en lättnad för alla som ligger i startgroparna o ska resa ner nu på torsdag :-)

\"Greece
Update:-May, 14, Air traffic controllers will not strike, May, 20
Greek strike, unions  GSEE and ADEDY, (will start midnight Wednesday)  24 hours, Thursday. May, 20, will effect ferries international trains, borders.
Another general strike by ferry workers, Piraeus, Monday, 31, May, 2010\"
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

filhellener

Quote from: \"Tommy\"En annan webbsida http://www.easytravelreport.com/ med senare oppdatering än CSA travelprotection tycks bekräfta det du läst Filhellener, o det är ju en lättnad för alla som ligger i startgroparna o ska resa ner nu på torsdag :-)

\"Greece
Update:-May, 14, Air traffic controllers will not strike, May, 20
Greek strike, unions  GSEE and ADEDY, (will start midnight Wednesday)  24 hours, Thursday. May, 20, will effect ferries international trains, borders.
Another general strike by ferry workers, Piraeus, Monday, 31, May, 2010\"

Ja, vi \"går\" for denne info:-)

Selv om det er ergerlig nok å ikke komme videre med båt, feks fra Pireus, så løser vel d e t seg i de fleste tilfeller dagen etter, s å det viktigste e r å komme avgårde til Hellas :-)
Kari

Anders

Streik eller ikke... rart å tenke på... bare åtte arbeidsdager til, så er jeg på \"hytten\" igjen!
:-)

Tommy

Quote from: \"filhellener\"
Quote from: \"Tommy\"En annan webbsida http://www.easytravelreport.com/ med senare oppdatering än CSA travelprotection tycks bekräfta det du läst Filhellener, o det är ju en lättnad för alla som ligger i startgroparna o ska resa ner nu på torsdag :-)

\"Greece
Update:-May, 14, Air traffic controllers will not strike, May, 20
Greek strike, unions  GSEE and ADEDY, (will start midnight Wednesday)  24 hours, Thursday. May, 20, will effect ferries international trains, borders.
Another general strike by ferry workers, Piraeus, Monday, 31, May, 2010\"

Ja, vi \"går\" for denne info:-)

Selv om det er ergerlig nok å ikke komme videre med båt, feks fra Pireus, så løser vel d e t seg i de fleste tilfeller dagen etter, s å det viktigste e r å komme avgårde til Hellas :-)

Japp o det är skönt o veta att Aegeans inrikesflyg verkar till att kunna lyfta mot Lesvos från Athen den 31.a med oss ombord, o skönt o slippe böket med ombokningar o så, det är inget skoj att ödsla tid på ;-)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...