Logg inn med Facebook eller Google!

Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien

Started by Marit, 28. Apr 07, 16:11:38

Previous topic - Next topic

Sjøløve

Quote from: \"Anders\"Hei Sjøløve. Anita med følge har jo også gitt sitt tilsagn, så jeg tror vi kan få en hyggelig kveld på Naxos :-)
Håper dere får en fin tur og en herlig avslappende ferie. Enjoy...

Takk det samme !!!
Gleder meg til å treffe både bergensere og grimstadværinger på Naxos  :flower:

Nå gjenstår egentlig bare finpussen før vi stiller på Kjevik fredag morgen halv seks :hmph: ukristelig tidlig - men det gjelder jo å få noe ut av dagen  :cheers:
Vi drar med KLM til Amsterdam og videre til Athen, deretter venter en   laaaang båtreise, men hva gjør man ikke for å oppleve litt gresk stemning  :cheers:  
Nå gleder jeg meg veldig - og ser fram til kompensasjon for den heller dårlige sommeren vi har hatt her på Sørlandet.
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Niaas

Og min koffert er fylt opp med ting og tang, så må jeg bare ta noe ut av den igjen, og så er jeg klar for ny tur til Karpathos!!
Now, I have decided, I am Olymbitic.
Because I, myself am iron, and your place, magnetic!

kaka

God tur, da, når du har sortert ut - og frem og tilbake.
Nyt ferien!
KariK

Anders

God tur til dere, Niaas. Bare plukke mest mulig utav kofferten... vær skikkelig brutal :-)
Og den er ikke så ille lang på veien ned, den båtturen Sjøløve. Da er jo det meste okay... opplevde den som mye lengre på veien hjem igjen. Men det er vel kanskje naturlig... :-)

Og nå som tiden for avreise nærmer seg så er det jo helt herlig å kikke innom her på forumet og vite at enda en arbeidsdag er over... snart kan de telles på en hånd... og denne gangen har vi visst settlet oss for kun slaraffenliv og fint lite annet! Er kanskje tilogmed uthvilte når vi kommer hjem igjen...

brit

God tur til alle som reiser i disse dager! Kos dere og lad batteriene før vinteren her på berget. :flower:

Anita

Quote from: \"Sjøløve\"
Quote from: \"Anders\"Hei Sjøløve. Anita med følge har jo også gitt sitt tilsagn, så jeg tror vi kan få en hyggelig kveld på Naxos :-)
Håper dere får en fin tur og en herlig avslappende ferie. Enjoy...

Takk det samme !!!
Gleder meg til å treffe både bergensere og grimstadværinger på Naxos  :flower:

Nå gjenstår egentlig bare finpussen før vi stiller på Kjevik fredag morgen halv seks :hmph: ukristelig tidlig - men det gjelder jo å få noe ut av dagen  :cheers:
Vi drar med KLM til Amsterdam og videre til Athen, deretter venter en   laaaang båtreise, men hva gjør man ikke for å oppleve litt gresk stemning  :cheers:  
Nå gleder jeg meg veldig - og ser fram til kompensasjon for den heller dårlige sommeren vi har hatt her på Sørlandet.


Hei Sjøløve  :flower:

Ha en riktig fin tur .. så ses vi på Naxos om 1,5 uker ... herlig  :flower:

Hilsen Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Sjøløve

Quote from: \"Anita\"Hei Sjøløve  :flower:

Ha en riktig fin tur .. så ses vi på Naxos om 1,5 uker ... herlig  :flower:

Hilsen Anita

Ha en fin tur dere også, skal bli veldig hyggelig å treffes :flower:

Kofferten er pakket, drosja til flyplassen forhåndsbestilt, blomstene er vannet og roen har senka seg i heimen.
Det blir alltid en egen stemning sånn kvelden før vi skal dra, ladet med forventninger om en herlig ferie  :cheers:  :cheers:
Passer kanskje godt med gråvær og lavt skydekke utenfor vinduene, når jeg tenker på de solfylte Kykladene som ligger der og venter på oss :sunny: :sunny:  :sunny:
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Anders

Fikk nettopp en melding fra Tjorven... hun koser seg med varmen og rødvinen og bølgeskvulpet og det gode vertskapet :-)

Lisen

4 DAGER IGJEN !!! :cheer:
Så er det første flytog til Gardermoen.. :bounce:
Nå er det like før koffertene kommer fram, etter arbeidsdagen i morgen ja  :flower:  Sol og varme  :flower:  :flower:

God tur til alle som reiser de neste dagene.. :compress:  :bounce:  :bom:

Niaas

Hele kroppen og sjelen min lengter etter varm sand, bølger i salt varm sjø, varme og sol!, god mat, god drikke, Mythos, Ouzo, kanskje litt rød vin, gode stoler på Acropolis, gode drinker servert fra derfra, god  musikk på Pelagos, bilturer på morsomme veier, vandre gjennom gatene i Olymbos, hilse på alle kjente der, sitte på balkongen i Olymbos og glo på solnedgangen, traske opp til tavernaen og sitte der blandt de lokale med middag, ouzo, kanskje litt lira og lauto!   Ja, i det hele tatt!!!!!!!!!!!!

Om 48 timer så er jeg der!!
Now, I have decided, I am Olymbitic.
Because I, myself am iron, and your place, magnetic!

Anita

Nå er det en uke til jeg sitter på et hotellrom på Gardemoen og venter på at flytet skal lette kl. 07:00. Denne uken kan ikke gå fort nok. Etter denne dårlige sommeren her i sør verker kroppen etter sol og varme.

Det allerførste jeg skal gjøre når jeg kommer til Santorini er å sette meg ned på en Taverna hvor jeg skal nyte en Gresk salat og en Mythos.  :cheers:

Hilsen Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Anders

Ikke forsov dere da... :-)
Begynner faktisk å få litt av den der \"jippi-feelingen\" jeg også... nå er det helg, og neste uke har jeg litt kontroll på jobbmessigt... og så vet man jo at dagene må brukes til å \"sette sitt bo iorden\" før man tar avsted. Mye Hellas i hodet for tiden :-)

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...