Logg inn med Facebook eller Google!

Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien

Started by Marit, 28. Apr 07, 16:11:38

Previous topic - Next topic

filhellener

Quote from: \"Poppi\"Snill du ja! Det går en båt hver dag, men kl. 05.15! Æ nækte :bounce:

Den båten tok vi fra Astypalea til Amorgos 10.mai ifjor, det dramatiske var ikke å stå opp og komme seg p å båten  :wink:
 
- men å komme a v båten i Aegiali  :bom:

Anløpet ble ikke annonsert over høytaleranlegget, stillere anløp har ikke jeg opplevd tidligere!

- vi satt (små)trøtte, tilbakelent i \"flystolene\", og leste, da Arne kikket ut og så et SKILT med \"Hotel Aegiali\"  :cyclopsani:  :error:

DA fikk vi fart på oss, mannen vi traff  ved resepsjonen ( som viste seg å være han som hadde \"sviktet\")
ville ikke høre n o e  om manglende varsling, han skysset oss videre, vi kom oss  s å v i d t  av båten og var de eneste som skulle til Aegiali den morgenen.
HVORFOR det ikke ble varslet? - kanskje de ikke hadde fått med seg at noen skulle dit ......?

Tross sjokket g l e d e t  vi oss raskt over at vi v a r tilbake på Amorgos, neste stopp, Naxos, hadde vært en dårlig erstatning for oss!

Vi lærte jo n o e den morgenen da  :icon_smile:

JEG ØNSKER ALLE SOM SNART REISER EN DEILIG FERIE   :flower:
- og er glad jeg er blant dem  :iconbiggrin:
Kari

Anne

:cheers: God tur og ferie Xristina. KOS deg masse. Håper dere får en \"knall\" tur.
Ferieklem fra Anne :flower:
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Barbro

Ha en straalende ferie alle som reiser i disse dager :cheers: Hellas ligger her og venter,like herlig som alltid :cheers:
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Heidrun

4 dager igjen. Skal begynne å tenke på å vaske klære denne helga. Men jeg finner ikke noen butikk som selger tøysko man kan brukes både på dagen og kvelden som er stilige. Hadde jeg vært en med innovertiss, så hadde det vært større utvalg blandt sko. Men skal se om jeg finner noe i Oslo City i morgen lørdag.
Uansett så blir det å finne frem klær og ta med meg 1/3 del av det jeg finner frem denne helgen
Yamas til livet og til

Livsnyteren

Snart avreise på deg nå jo heidrun :cheers: Du finer deg nok noen sko skal du se.Men hvis ikke får du gå barbent da vel.Eter noen ouzo aå merker du nok ingen ting :drunken: Håper du får en fin tur i hvertfall :flower:

meze

Endelig! I natt kjører Hector og jeg til Göteborg for å ta fly til Santorini, og imorgen kveld er vi fremme på Naxos, for minst 10. gang. Det blir spennende om vi treffer Anders, Xristina, Atle og Tjorven på mandag, som vi halvveis har avtalt.  :blob5: :blob5:

Heidrun

God tur meze. Kos deg. Det unner jeg alltid folk som vil dra dit hjertet trekker de til seg
Yamas til livet og til

Heidrun

Når jeg å lander på Kreta om 4 dager. Så vil jeg dra ut for litt god mat og godt drikke. Kanskje mest det siste. Og hva er vel da bedre enn å tenke på denne sangen mens jeg sitter i Chanias havn .
Yamas til livet og til

Tzasiki


Poppi

Quote from: \"filhellener\"
Quote from: \"Poppi\"Snill du ja! Det går en båt hver dag, men kl. 05.15! Æ nækte :bounce:

Den båten tok vi fra Astypalea til Amorgos 10.mai ifjor, det dramatiske var ikke å stå opp og komme seg p å båten  :wink:
 
- men å komme a v båten i Aegiali  :bom:

Anløpet ble ikke annonsert over høytaleranlegget, stillere anløp har ikke jeg opplevd tidligere!

- vi satt (små)trøtte, tilbakelent i \"flystolene\", og leste, da Arne kikket ut og så et SKILT med \"Hotel Aegiali\"  :cyclopsani:  :error:

DA fikk vi fart på oss, mannen vi traff  ved resepsjonen ( som viste seg å være han som hadde \"sviktet\")
ville ikke høre n o e  om manglende varsling, han skysset oss videre, vi kom oss  s å v i d t  av båten og var de eneste som skulle til Aegiali den morgenen.
HVORFOR det ikke ble varslet? - kanskje de ikke hadde fått med seg at noen skulle dit ......?

Tross sjokket g l e d e t  vi oss raskt over at vi v a r tilbake på Amorgos, neste stopp, Naxos, hadde vært en dårlig erstatning for oss!

Vi lærte jo n o e den morgenen da  :icon_smile:

JEG ØNSKER ALLE SOM SNART REISER EN DEILIG FERIE   :flower:
- og er glad jeg er blant dem  :iconbiggrin:


UPS! Ja slik kan det gå! Jeg tror jeg kan få skyss med venner som skal seile fra Astypalea til Amorgos. Så dersom Svein~B er snill og grei, så kanskje han også slipper å reise kl.05.15.

Er det forresten noen som vet hvor det kan være fint å ankre opp med seilbåt på Amorgos?  :flower:

kaka

God tur nedover, både til meze , Hector, Heidrun og alle andre som flytter kroppene sine for å komme til sine ferieparadis ( og ikke bare tankereiser, som vi lett gjør når vi er hjemme) :cheese:
KariK

Heidrun

Takker kaka.
Uansett så er der 3 dager og noen timer til avreise. Skal idag kjøpe inn noen Mythos for å kose meg i påvente av tirsdagen
Yamas til livet og til

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...