Logg inn med Facebook eller Google!

Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien

Started by Marit, 28. Apr 07, 16:11:38

Previous topic - Next topic

Maritza

Ha en kjempefin ferie Magnolia, og kos deg masse. Tenk at du reiser nedover uka før vi dra til Karpathos og kommer hjem uka etter vi er hjemme. Men med delvis jobb kan jeg ikke bare reise heller. Til uka skal jeg forresten til Lillehammer med jobben, og et besøk på Maihaugen. Blir jo fint å ta med seg det også.

Maritza

Glemte visst å ønske dere andre god tur. God tur til Liv, Anders, Torill og alle som reiser til uka. 7.sept er det vår tur. Regner med at det er flere fra forumet på flyet til Karpathos da.
Ja jeg drar også på gamle bøker Anders, rekker ikke alltid å overføre tlfnr, og div opplysninger til den nye. Og gaver har jeg også med, de tar plass. Men i år har jeg sydd et fint nett til min greske venninde, og da fyller jeg de andre gavene oppi der (bortsett fra de spiselige).

Magnolia

Tusen takk Maritza. Ja, fire uker i strekk er en drøm som går i oppfyllelse. Jeg prøvde det i vår, og nå har jeg kommet til at det er akkurat passe for meg.
Jeg er så heldig at det lar seg gjennomføre, med en snill mann som holder fortet heime, og som \"bare husmor\" har jeg frihet til å gjennomføre drømmer. Jeg føler meg priviligert. :)

God tur til Lillehammer. Maihaugen skulle jeg gjerne besøkt igjen. Kos deg masse. Så må jeg jo passe på å ønske deg god tur til Karpathos også. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

brit

Ja,nå er jeg kommet så langt at alt ligger utover sengen på gjesterommet  og venter på å komme ned i koffertene. Jeg pakker alltid for begge to.
En skule tro at jeg hadde fått erfaring etter hvert, men det blir alltid for tungt, samme hvordan jeg snur og vender på det.
Hjelp....hva gjør jeg?
Liker ikke å vaske tøy i ferien heller og litt må vi jo ha med...
Tar gjerne imot gode råd.

brit

Håper ikke jeg er for sent ute til å ønske deg god tur til Kardamili Magnolia!
I alle fall så ønsker jeg deg en kjempeferie og kos deg masse,masse og ta flotte bilder som vi andre også kan kose oss med gjennom en kald vinter.

Ønsker dere andre en flott ferie også.

Torill

Quote from: \"brit\"Ja,nå er jeg kommet så langt at alt ligger utover sengen på gjesterommet  og venter på å komme ned i koffertene. Jeg pakker alltid for begge to.
En skule tro at jeg hadde fått erfaring etter hvert, men det blir alltid for tungt, samme hvordan jeg snur og vender på det.
Hjelp....hva gjør jeg?
Liker ikke å vaske tøy i ferien heller og litt må vi jo ha med...
Tar gjerne imot gode råd.
Kanskje det hjelper hvis du lar Erik pakke selv :blackeye:
Ingen kan alt - alle kan noe.

brit

Quote from: \"Torill\"
Quote from: \"brit\"Ja,nå er jeg kommet så langt at alt ligger utover sengen på gjesterommet  og venter på å komme ned i koffertene. Jeg pakker alltid for begge to.
En skule tro at jeg hadde fått erfaring etter hvert, men det blir alltid for tungt, samme hvordan jeg snur og vender på det.
Hjelp....hva gjør jeg?
Liker ikke å vaske tøy i ferien heller og litt må vi jo ha med...
Tar gjerne imot gode råd.
Kanskje det hjelper hvis du lar Erik pakke selv :blackeye:

Ja,det har du faktisk rett i Torill.
Kanskje jeg skulle prøve det............. :flower:  :flower:

Anders

Jeg begynner faktisk å bli superflink til å prioritere her... det ene plagget etter det andre havner på \"skal-ikke-være-med\"-plassen. Allting blir mye lettere når man tenker på tidligere opplevelser, i stedet for å forestille seg alle muligheter som kan oppstå.

brit

Quote from: \"Anders\"Jeg begynner faktisk å bli superflink til å prioritere her... det ene plagget etter det andre havner på \"skal-ikke-være-med\"-plassen. Allting blir mye lettere når man tenker på tidligere opplevelser, i stedet for å forestille seg alle muligheter som kan oppstå.

Synes også at jeg har blitt flinkere...men er nok ikke flink nok ennå......

Anders

For oss som skal slite på kofferten på x antall ferger så er det lettere å være brutal og spartansk. Og vi har litt erfaring med å vaske underveis, evt kjøpe det man trenger, så vi begynner å få dreisen på det nå. Kofferten veier knapt ti kilo når vi sjekker inn :-)
Har jo en heftig liten fullstappet ryggsekk i tillegg da.... der går alt av elektronikk og \"må-ha-tilgjengelig\"-ting.

filhellener

Så er det på tide å ønske neste \"pulje\" en riktig god ferie  :flower:

For hver gang kommer min egen ferie litt nærmere og  :icon_smile:
- \"bare\" 3 uker igjen nå  :iconbiggrin:
Kari

Livsnyteren

Problemet med å dra i juni er at jeg må lese om alle som skal nedover senere på sommeren :blackeye: Søren jeg vil nedover jeg også.Nei da,jeg ønsker alle som skal nedover i disse dager en kjempefin tur jeg :cheers: Er bare litt missunnelig se :colors:

Siste innlegg i forumet

Re: Turister mister livet på øyer i Hellas
by kaka | 06. Jul 24, 21:27:30
Viktige påminnelser....
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...