Logg inn med Facebook eller Google!

Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien

Started by Marit, 28. Apr 07, 16:11:38

Previous topic - Next topic

Michael

Quote from: \"Tommy\"Åååååh där borta ligger Fourni, o om allt går som det ska är jag där på söndag afton  :drunken:



Det bedste foto.... :cheers:

Michael

Bing bang dynamolygte...clering på Skiathos .....

http://weather.msn.com/tenday.aspx?wealocations=wc:GRXX0021


 :cheers:  :cheers:  :flower:  :flower:  :cheers: ...sol sol kom igen... :bom:

Marit

Har hatt mye på \"programmet\" i det siste, så jeg har ikke hatt så mye tid til å tenke på ferien på Skiathos ennå, men nå blir det mer tid til å tenke, pakke og glede seg. Uansett - det blir garantert en toppers tur.... (det har jeg enstemmig vedtatt  :compress: ).
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

sunbjorn

Og så kom det som ikke MÅ skje, men som ikke er helt uvanlig blitt. Flypersonalet i Tui Nordic i streik fra i dag tidlig, og det rammer selvfølgelig flyet til Samos søndag morgen! De har greid å løse situasjonen i dag og i morgen - med opptil 5 timers sinket avgang. Fagforeningen i Tui raser om streikebryteri, og hva som skjer lørdag og søndag er fremdeles uavklart. Partene har ingen planer om å snakke sammen, ser det ut til.

Vel, jeg drar i hvertfall til Gardermoen på lørdag, så får jeg bare håpe at det blir en eller annen ordning. Kjære alle sammen: Kryss fingre og tær og alt annet dere måtte ha å krysse og be en bønn til alle himmelhjørner om at det blir fly til Samos på søndag - og at jeg er med!

Tjorven

Skal sende gode tanker, Sunbjørn, og håper inderlig det ordner seg for deg.
Ellers er nedtellinga i full gang til onsdag, og håper ikke det blir flere flyendringer fra Trondheim til Gardermoen. Nå har Norwegian endra flyavgangen min hele 4 ganger den kvelden, så jeg skal være glad når jeg endelig er på Gardermoen. Så er det til Kos derfra, og 2 deilige uker på Leros  :cheers:
Men det måtte jo bli en nedtur til: Hjemturen passa for engang skyld prefekt med flyankomst Gardermoen om morgenen og videre til Trondheim, hjemme i 12-tida. Så klarer de f.. meg å kansellere det flyet, og jeg må vente til 13.30 på neste fly. Grrr :(

Ellers har jeg det bra og travelt og er veeeeldig spent på Leros  :flower:
Og reisefeberen er intakt i høyeste grad  :compress:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Livsnyteren

Å endelig er den her.Den siste arbeidsdagen før jeg skal ha ferie :cheers: Måtte den gå veldig fort.Nå er det bare å pakke,pakke,pakke,glede seg,glede seg ,glede seg og reise ,reise ,reise :flower: Å jeg har sommerfugler langt ned i toa :flower:  :flower:  :flower:  :flower:

brit

Her pakkes det og så er det å pakke ut,pakke ned,pakke ut.......klarer aldri å begrense meg......dette er min måte å gjøre det på. Finner alltid fram for mye og har valgets kvaler...kofferten blir for tung...pakke ut...pakke ned.... og på Skiathos regner det til morgen. Kanskje jeg skulle ta med Helly Hansen?

 :flower:  :flower:  :flower:  :flower:  :flower: Snaaaaart er vi der!!

Til Sunbjørn!
Jeg skal tenke veldig hardt på deg og flyet ditt!!!!!! Håper virkelig at det ordner seg!

Tommy

Quote from: \"sunbjorn\"Og så kom det som ikke MÅ skje, men som ikke er helt uvanlig blitt. Flypersonalet i Tui Nordic i streik fra i dag tidlig, og det rammer selvfølgelig flyet til Samos søndag morgen! De har greid å løse situasjonen i dag og i morgen - med opptil 5 timers sinket avgang. Fagforeningen i Tui raser om streikebryteri, og hva som skjer lørdag og søndag er fremdeles uavklart. Partene har ingen planer om å snakke sammen, ser det ut til.

Vel, jeg drar i hvertfall til Gardermoen på lørdag, så får jeg bare håpe at det blir en eller annen ordning. Kjære alle sammen: Kryss fingre og tær og alt annet dere måtte ha å krysse og be en bønn til alle himmelhjørner om at det blir fly til Samos på søndag - og at jeg er med!

Japp vi kryssar tummar o tår, o må gudarna vara med dig Sunbjorn, säkert ordnar det sig på något vis så du kan komma iväg på din efterlängtade Samos-semester, men det är ju inte skojigt med förseningar som blir utdragna när man redan väntat o längtat länge.  :bounce:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Sjøløve

Quote from: \"Tjorven\"Ellers har jeg det bra og travelt og er veeeeldig spent på Leros  :flower:
Og reisefeberen er intakt i høyeste grad  :compress:

 :flower: Ha en uforglemmelig tur til Leros, Tjorven, og kos deg masse :flower:
Jeg er overhodet ikke misunnelig (!) driver selv og pakker kofferten til avreise 6.25 i morgen tidlig til Nice.  Værmeldinga sier regnbyger  :grrr:
Hvorfor valgte vi ikke Hellas istedet  :crybaby: men når 7 jenter skal på tur og de fleste andre knapt har hørt om de greske øyer - så blir det sånn.
Men ifølge Brit så blir det regn på Skiathos også.........
Og til Brit og Livsnyteren og Sunbjørn og Tommy og Anne og Marit og Xristina og alle dere andre som reiser i disse dager

- GOD FERIE -
håper det ordner seg både med flystreik og værmelding. :flower:
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Marit

Nå er det ikke mange dagene igjen altså, men jeg skal på jobb også mandagen. Må starte å pakke nå i helgen selv om det er fint vær. Pakker garantert ikke noe Helly Hansen.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Magnolia

Nå er det mange som står med hodet i kofferten og pakker.

Flystreik eller dårlig vær på destinasjonen, jeg ønsker hver og en av dere en strålende ferie. Det pleier alltid å ordne seg. Jeg krysser fingre og tær for deg Sunbjørn. Problemer er til for å løses, heter det jo.
Og været - det kan vi ikke gjøre så mye med. Heldigvis er det så mye å oppleve i vårt eget paradis i Hellas, så ei regnbyge eller to frisker bare opp.
GOD FERIE ALLE SAMMEN.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

brit

Tusen takk for gode ferieønsker fra Sjøløve og Magnolia.
 Enig med deg Magnolia, en regnskur gjør ingen ting. Alt blir friskere og fuglene begynner å synge......vi er jo en fugleelskende familie ,så det liker vi.

Til Marit!
Jeg pakker ikke Helly Hansen!!!!
Men i september gjør jeg det nok....har som regel fått bruk for regnjakka når vi er der om høsten.

Til dere andre som drar nå ønsker jeg en topp ferie i verdens beste ferieland!
Eller tar jeg feil? :flower:  :flower:

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...