Logg inn med Facebook eller Google!

En fin fottur fra Kardamili til Proastio og Petrovouni

Started by Athina, 19. Dec 08, 01:03:06

Previous topic - Next topic

MaFi

Fascinerende bilder fra steinkapellet med heftige skyer i bakgrunnen!

Tjorven

Jeg ble betatt av den lille blomsten som voste ut av stein\"munnen\"  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

Quote from: \"Tjorven\"Jeg ble betatt av den lille blomsten som voste ut av stein\"munnen\"  ;)

Det gjorde jeg også, Tjorven. Fantastisk å se!

- og ellers er jo denne ruta så fin! - og grottekappellet er et funn!
Jeg tror jeg klarte å rote, i vår igjen, omtrent der du viser dere gikk feil, Athina. Ganske utrolig hvordan vi kan bli lurt inne på olivenlunden, på tross av en del turer der etterhvert!
KariK

bengalow

Ja, precis, Tjorven...en liten cyklamen. Den är så \"söt\", och betraktat mot den kala bergväggen, så bara ropar den: \"Titta här är lilla jag!\"
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Athina

:wink: Brit, det var ikke rart at dere rota dere bort litt på denne turen, når vi som har gått den ørten ganger fortsatt klarer å ta feil av veien; til tross for god merking med rød og hvit maling på steiner og trestammer.
 :walk:   Kan være fordi kaka og jeg som regel går motsatt vei, og da er ikke merkingen alltid like lett å få øye på...  :cyclopsani:  :iconbiggrin:

MaFi, det kom noen regndråper da vi var på vei oppover til Proastio, og etterhvert bygget det seg opp tordenskyer som du ganske riktig ser på bildene tatt ved steinkapellet :icon_smile:

Tjorven, kaka og bengalow: Ja, den lille blomsten (cyclamen) kunne vi ikke unngå å legge merke til der den tronet i ensom majestet på fjellgrunnen :flower:

Etter steinkapellet i olivenlunden, går det raskt nedoverbakke mot landsbyen Petrovouni. Men vi tar oss tid til å nyte det fine landskapet rundt oss. Vi blir bl.a. fascinert av denne gamle steinkirken som ligger på en høyde mellom Petrovouni og Agia Sofia. Har aldri gått turen bort til denne kirken, men det kunne kanskje vært noe å tenke på til neste gang. Ser så idyllisk ut bortpå der. Hva med deg, kaka, har du vært der?
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

kaka

Morsomt at du nevner kirken mellom Petrovouni og Ag. Sofia, Athina. Den har jeg vært nysjerrig på i flere år, så, - i vår tok jeg turen innom.
Den lå der, helt alene, bare med litt geiter omkring. Det er nok en av de kirkene som bare besøkse noen få ganger i året. (Kommer nok til å legge ut bilder fra den turen)Det er jo en fin kirke, som vi ser fra mange steder.
KariK

Athina

Tenkte nok du hadde vært der, kaka! Gleder meg til å se bilder :icon_smile:

Så kommer vi til Petrovouni som er en heller stille landsby. Derfra går vi på den flotte eselstien til vi kommer ned på bilveien i utkanten av Kardamili.
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Athina

3 dager senere var det igjen overskyet vær, så da benyttet vi anledningen til en ny tur. Denne gangen ville vi gå oppover den fine kalderimien og prøve å finne en sti som skulle gå fra Petrovouni til Agia Sofia.
Selv om skyene lå mørke og truende over oss, la vi trøstig i vei med godt humør og lånte paraplyer under armen :walk:  :toothy2:
Da vi kom til det falleferdige huset, så vi at det hadde flyttet noen inn i andre etasjen og lå og kikket ned på oss fra puta i vinduskarmen :iconbiggrin:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

kaka

Herlige bilder, Athina!
- og den katten i vinduskarmen var jo helt skjønn! Særlig siste bildet er jo helt premiebilde (men ser jeg det i fotokonkurransen? -Tror ikke det)
Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har sittet på benken under der, og sett utover. Det er en fin \"pust i bakken plass\", tross forfallet.
KariK

Magnolia

For et fantastisk lys du har fanget i utsiktsbildene mot Kardamili.
Dette er bilder som går direkte til sjela mi. Nydelig. :)
Gleder meg til fortsettelsen.......
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

filhellener

Koselig å få være med deg på vandring, og nyte disse vakre områdene, Athina   :iconbiggrin:   - Kjempefine bilder :flower:

 - ble reisefølget ditt også betatt av Kardamiliområdet ?
Kari

Athina

Quote from: \"kaka\"Herlige bilder, Athina!
- og den katten i vinduskarmen var jo helt skjønn! Særlig siste bildet er jo helt premiebilde (men ser jeg det i fotokonkurransen? -Tror ikke det)
Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har sittet på benken under der, og sett utover. Det er en fin \"pust i bakken plass\", tross forfallet.

Ja, det er en nydelig plass. Har, som tidligere nevnt, ønsket meg et aldri så lite serveringssted akkurat her :occasion5:  
Katten i vinduskarmen, ja. Vurderte faktisk å ha den med i kategorien \"gresk hverdagsliv\", men det ble noe annet i stedet :icon_smile:

Takk for kommentarer, kaka, Magnolia og filhellener :flower:
Reisefølget trivdes godt i området og reiser gjerne tilbake, filhellener :icon_smile:

Vi er altså på vei til Agia Sofia. Vi følger en vei som går til venstre for det gamle huset nedenfor Petrovouni. På det første bildet ser vi Agia Sofia, og det er jo ikke så langt bort dit.  Men vi må ha tatt feil av veien et sted, for det ble lenger enn vi hadde tenkt.... :icon_smile:

Det første som møtte oss da vi rundet en sving, var en vaskemaskin som så ut til å ha blitt kastet ut fra et hus ovenfor veien :cyclopsani:

Etterhvert kom vi inn i en slags urskog, det var helt spesielt og en flott opplevelse å gå der.

Så kom vi ut i mer åpent terreng, med utsikt til havet, Kardamili og olivenlundene. Et sted hadde det gått et ras over stien, så vi måtte klatre over en stor trerot for å komme oss videre.
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Siste innlegg i forumet

Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 26. May 24, 19:03:20
Ser at kursen var bedre i Eurobank og i butikkene ...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...