Logg inn med Facebook eller Google!

Hvordan er Kokari med barn?

Started by pipp, 17. Oct 08, 11:57:43

Previous topic - Next topic

pipp

Sitter å drømmer meg bort i denne lille sjarmerende byen... :flower:
Ser så koselig ut der.

Tjorven

Det syns jeg også, men siden jeg ikke har vært der, kan jeg ikke gi deg noe info. Men det vet jeg at Svein-B kan, når han kommer hjem fra Athen :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tommy

Ellers finnes det en hel del insiktsfull information här :

http://www.pythagorion-club.net/samoslife/index.html#post339

Bortsett från det tror jag inte det lämpar sig för bad för mindre barn där, i vart fall om dom ikke är simkunniga o liker sig med store böljer. Det är mitt intryck efter ett kortvarigt besök där under en dagsutflykt jag gjort runt ön.
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

IngerMarit

Jeg har bare vært i Kokkari på dagstur. Stranda består av sten(som jeg liker) og havet lå stille den dagen jeg var der. Synes byen var liten og koselig, men velger selv Pythagorion for mine barn og meg. Det spørs litt hvor gamle barna dine er da ?

Svein~B

Quote from: \"Tjorven\"Det syns jeg også, men siden jeg ikke har vært der, kan jeg ikke gi deg noe info. Men det vet jeg at Svein-B kan, når han kommer hjem fra Athen :)

De barna som jeg så der så ut til å ha det bra. Jeg er ikke lokalkjent der. Jeg vil tro at den store stranda ikke er så veldig barnevennlig, siden den er nordvestvendt. Jeg tror det er en mer skjermet strand øst for byen, men jeg var ikke og kikket på den.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

pipp

Takk for mange svar
Nå er han 7 år og vil helst bade i basseng, det er vel mest oss voksne som vil bade på stranden.
Men vi fortsetter vår runde på leting etter et sted å dra vi  :flower:

Michael

jeg har boet i Kokari....der er mest stenstrande, men flotte strande og bugter i nærheden, der findes en lille sandstrand i den østlige del af byen med lavt vand....byen er hyggelig og meget charmerende med flot natur i området, rigtig græsk vil jeg sige, stedet er også fint for børnene.


Mvh Michael

Riitta

Här kommer min åsikt.
Vi har varit i Kokkari två gånger,men utan barn. Vi har bott intill den stora stranden och trivts utmärkt.
Där blir det dock djupt ganska så raskt, så den passar nog bra för lite större och simmkunniga barn.

Vill gärna komma dit någon mer gång :bom:

Riitta

JohnS

Vi har bare vært i Kokkari på en dagstur, og hadde ikke barn med.  Den dagen vi var der, var det vind og så store bølger på den lange stranda at den egnet seg hverken for barn eller voksne.

På den andre siden av byen var det derimot en mindre strand som var godt avskjermet fra bølgene, og der var det også mer langgrunt, med mange unger som badet og lekte og koste seg.  På denne stranda var det ikke solsenger da vi var der, så man måtte  være selvberget med utstyr, men dette var svært tidlig i sesongen.

Hvordan resten av byen er for barn, og om det er spesielle aktiviteter for dem, vet jeg ikke noe om.
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Ingrid

Jeg har vært i Kokkari en uke. Steinstranda bada vi ikke på da vi var der, det var for mye bølger og for lite fristenede. Den mindre stranda øst for byen var bedre. Ellers var Kokkari en veldig koslig by, synes vi.  :flower:

Tessi

Jeg lurer på om det er lett å komme seg til Pythagorion og Samos by fra Kokkari?

Camillchen

Det går buss både til Samos by (Vathi) og Pythagorion. Husker ikke akkurat hvor ofte, avhenger litt av når i sesongen også.

Taxi er også et greit alternativ, i alle fall til Samos by som jo ikke er så veldig langt unna. Til Pythagorion blir det litt dyrere, men ikke avskrekkende.

Er man riktig sprek (og modig) kan man jo leie sykkel også.
Livet er en bok. Og den som ikke reiser, leser bare en side.

Siste innlegg i forumet

Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 26. May 24, 19:03:20
Ser at kursen var bedre i Eurobank og i butikkene ...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...